اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

نکونام: افراد کوچک می‌خواستند استقلال را کوچک کنند اما اطمینان دارم روز آخر جام برای ما است

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: از روز اول گفتم قولی برای قهرمانی نمی‌دهم اما با ۱۳ بازیکن هم برای این عنوان تلاش می‌کنم.
به گزارش پیشرو ورزش، جواد نکونام در حاشیه تمرین امروز استقلال، اظهار داشت: ۲ هفته از لیگ مانده و تمام تمرکز ما روی ۲ دیدار باقی مانده است تا بتوانیم بهترین عملکرد را داشته باشیم. از روز اول اگر خاطرتان باشد مصاحبه کرده و گفتم تا روز آخر می‌جنگیم و زحمت می‌کشیم. هیچ قولی برای قهرمانی ندادم اما گفتم اگر ۱۳ بازیکن هم داشته باشم، برای قهرمانی می‌جنگم.
وی ادامه داد: برنامه ما هیچ تغییری نکرده است‌ و طبق قولی که به هواداران داریم تا آخرین روز برای قهرمانی می‌جنگیم. روزی که کار را شروع کردیم ایم قول را دادیم تا بجنگیم، زحمت بکشیم و تلاش کنیم. همانگونه که خیلی‌ها نمی‌خواستند این تیم نتیجه بگیرد و حتی گفتند استقلال پنجم یا سیزدهم شود اما من از روز اول گفتم تیم و باشگاه بزرگی هستیم و نباید به این مسائل گوش کنیم.
سرمربی استقلال تصریح کرد: البته افراد کوچکی که در استقلال بودند، دوست داشتند این باشگاه را کوچک کنند. ما با کمک هواداران و بازیکنان این اجازه را ندادیم و زحمت خود را کشیدیم. تا لحظه آخر هم می‌گویم در فوتبال نمی‌گذاریم آب خوش از گلوی کسی پایین برود. باید با تلاش کردن ۲ بازی باقی مانده را ببریم‌. قطعا رقیب تحت فشار است و اطمینان دارم پس از ۲ بازی جام قهرمانی برای ما و هواداران است.
تیمی که باید شرمنده باشد، ما نیستیم
وی در مورد اینکه صحبت‌ها بعد از نساجی ظاهرا از روی ناکامی و نا امیدی بود، گفت: ناکامی نبود، صحبت های بعد از بازی را عینا تکرار می‌کنم. شما بازی سپاهان – پرسپولیس و پرسپولیس – ملوان را ببینید. بازی ما با مس رفسنجان و نساجی را ببینید. بحثی در این نیست و بحث ما کاملا فنی بود. با این اتفاقاتی که داور رقم می زند، مگر می توان قهرمان شد. از روز اول به همین شکل بودیم و بازیکنان من حق ندارند یک روز بد تمرین و بد بازی کنند. این همه هوادار زندگی و جان خود را برای تیم گذاشته است و بازیکن مگر می تواند کم کاری کند. نکته دوم این است تیمی که باید شرمنده باشد، ما نیستیم. بازیکنان، کادر و کسانی که دور تیم بودند، تمام زحمت خود را کشیدند و کسانی که باید شرمنده باشند کسانی هستند که شرایط را سخت کردند. ما باید الان جشن قهرمانی می گرفتیم. با این حال تیم های رقیب را بیبنید. ۶ تیم بیشتر از ما هزینه کردند. دیدید که چه بلایی سر تیم ما آوردند و بازیکن ما قرارداد ۸ میلیاردی خود را یک میلیارد کرد.
#جواد_نکونام
قضاوت برادران حیدری را برای ما و تیم رقیب ببینید
نکونام در خصوص اینکه آیا فکر می‌کرد تا اینجا تیمش بتواند مبارزه کند، گفت: هیچ کسی فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ بدهد. حتی تیم رقیب ما یک روزی به یکی از مربیان پیام دادند که بخواهند یک تیمی که خیلی قوی است را اذیت کنند. من گفتم ما کاری به کسی نداریم، ما تمام تمرکزمان روی تیم خودمان است تا بتوانیم حق خودمان را بگیریم.
وی ادامه داد: وقتی دیدند ما لقمه گلوگیری هستیم، شروع کردند به اذیت کردن و اذیت فوتبالی هیچکس نمی‌تواند انجام دهد مگر داوران. باز هم می‌گویم برادران حیدری ۲ بازی که برای تیم ما و تیم رقیب قضاوت کردند را ببینید. آنها جدول را عوض کردند. اتفاقاتی که افتاد خارج از چارچوب بود و ما کاری نمی‌توانستیم انجام دهیم زیرا که تاکتیک نبود.
سرمربی تیم استقلال اظهار داشت: تیم ما در بازی با نساجی مخصوصا بعد از شنیدن نتیجه، خواه یا ناخواه یک اتفاقی برایش می‌افتد ولی من سعی کردم در رختکن این ذهنیت را عوض کنم. بازیکن ولی تمرکزش را از دست می‌دهد حتی مربی رقیب ما حواسش به آن بازی بود چون برای آنها نیز تاثیرگذار بود.
وی ادامه داد: در این بازی تیم ما تحت تاثیر نیمه اول بازی رقیب قرار گرفت. فکر نمی‌کردم که با اشتباهاتی که در آن بازی رقم می‌خورد، نتیجه بازی برمی‌گردد. با این حال این اتفاق رخ داد و ما یک راه داریم. از روز اول گفتیم، تلاش، حمایت هواداران تا روز آخر.
#استقلال
نامه زدم فلان بازیکن را می‌خواهم اما نگرفتند و بعد گفتند، نگرفتید!
وی درخصوص خالی بودن دستش که در بازی با نساجی به چشم آمد در شرایطی که تیم رقیب با ورود ۲ بازیکن ملی‌پوش بازی را برمی‌گرداند و آیا در دیدارهای باقی مانده از این لحاظ ضربه نمی‌خورد، گفت: از روز اول گقتم با ۱۳ بازیکن می‌جنگم زیرا این شرایط را زمانی که بازی می‌کردم داشتم. الان هم به عنوان مربی چنین شرایطی دارم و مشکلی نیست اما وقتی در یک کورس یا مسابقه‌ای که باید مسافت طولانی را طی کنید، قرار می‌گیرید قطعا آن کسی که انرژی بیشتری دارد موفق می‌شود. نمی‌توانم به ۲ بازیکن خود استراحت بدهم. شاید یک بازیکن بد بازی کند و هوادار ناراحت شود. چه کاری باید انجام بدهم؟
سرمربی استقلال عنوان کرد: نامه‌اش موجود است که ۱۶ آبان نامه دادم که فلان بازیکن را می‌خواهم اما نگرفتند و سپس گفتند نگرفتید. بازیکن معمولی یا آن بازیکنی که قراردادش بند فسخ داشته برای من‌ نگرفتند. خودتان می‌دانید چه اتفاقاتی را رقم زدند. خود هواداران و کارشناسان فوتبال تصور نمی‌کردند چنین اتفاقی برای استقلال بیفتد‌ اما بچه‌ها کار بزرگی انجام دادند که هنوز تمامش نکرده‌ایم. تا کسب ۶۷ امتیاز هیچ کوتاهی نمی‌کنیم و امیدوارم بتوانیم این ۲ بازی را با موفقیت پشت سر بگذاریم تا در ادامه ببینیم چه اتفاقی می‌افتد.
نکونام در پاسخ به این سوال که هنوز تکلیف محل بازی آخر استقلال مشخص نشده است، گفت: این‌ها را نمی‌دانم و در جریانش نیستم.
#لیگ_برتر
صدرنشین بودن استقلال برایشان سنگین است
وی درمورد اینکه اتفاقات مربوط به داوری از روز قبل از بازی با نساجی مانند یک پازل چیده شد به شکلی که در ابتدا بیژن حیدری از تهدید به قتل خود خبر داد و سپس علی خسروی استوری منتشر کرد که به تعبیر تمام استقلالی‌ها این تیم با ناداوری بازی و صدرنشینی را از دست داد، عنوان کرد: پازلی وجود ندارد. پازل سختی این است که تیم ما تا اینجا بیاید و با این شرایط سخت اول شود‌. نکته اول سنگین بودن این موضوع برایشان است.
سرمربی استقلال تصریح کرد: نکته دوم هم این است که پس از انتخاب بیژن حیدری گفتم برادر او هفته قبل داور بازی نساجی بود. بازی با ملوان هم پیام حیدری اشتباه کرد و تیم رقیب نساجی برنده شد‌. در بازی ما با مس رفسنجان هم بیژن حیدری اشتباه کرد و ۲ امتیاز را از دست دادیم. فقط اعتراض کردیم و گفتیم نباید این اتفاق بیفتد‌. اعتراض ما به حق و درست بود‌. حتی پس از تعویق بازی هم خواستیم این اتفاق نیفتد اما گفتند خیالتان راحت اما کجا خیالمان راحت. ۴۰_۳۰ میلیون هوادار داریم و نمی‌توانیم خیالمان راحت باشد. الان کسی است جواب بدهد؟!
نکونام عنوان کرد: یک سوال دارم. مگر داوران اشتباه نکرده‌اند؟ چرا کسی علنی اعلام نمی‌کند که آنها محروم هستند یا به کمیته اخلاق و انضباطی رفته‌اند؟ سپس مرا به کمیته انضباطی احضار می‌کنند. خواهش می‌کنم بیایم و حضوری صحبت کنم. صحبت‌های دیگری هم دارم که شفاف‌تر و واضح‌تر است که شاید نتوانم اینجا بگویم.
نویدکیا و دقیقی انسان های شریفی هستند
سرمربی استقلال درمورد انتظاراتش از سعید دقیقی و محرم نویدکیا در بازی‌های آینده پرسپولیس، توضیح داد: همه این ۲ نفر و تیم‌های خوب‌شان را می‌شناسند. همه مربیان باشرف هستند و ما دنبال این نیستیم کسی را روی خط بیاوریم و بگوییم باشرف بازی کن. نویدکیا و دقیقی هم انسان‌های شریفی هستند و آنها را در فوتبال می‌شناسیم که کار خود را انجام می‌دهند. نیازی نداریم آدم‌ها را به تلویزیون بفرستیم.
نکونام گفت: به حدی از رضا عنایتی سوال کردند که گفت بس است دیگر. می‌خواهید بیاید برای شما یا ما بازی کند. برای تیم خودش زحمت می‌کشد و پیکان در شرایط بحرانی قرار دارد. نباید هر روز بیاییم و بگوییم. خسته‌کننده شده و هیچکس هم نیست ورود کند. ما تا نفس می‌کشیم می‌گویند به کمیته انضباطی بیایید‌. تمام حرف‌های من راست است و خیلی حرف‌های دیگر هم دارم که اگر به کمیته انضباطی رفتیم، در خدمت هستیم درمورد آنها هم صحبت می‌کنیم.
وی افزود: حتی اگر نیاز باشد تمام صحبت‌های خود را آنجا توضیح می‌دهم. درمورد داوری مگر دروغ گفتم؟ برویم آنالیز کنیم. تمام فیلم‌ها را خودم نشان می‌دهم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است که یک تیم تحت فشار از فشار خارج شود یا اختلاف چهار امتیازی‌اش از بین برود. آن هم فقط از طریق یک داور. این مسائل اتفاق افتاده است.
تلاش کردم با تاج جلسه داشته باشم اما نتوانستیم صحبت کنیم
سرمربی استقلال درپاسخ به این سوال که آیا همچنان سر مواضع خود درمورد مهدی تاج است، عنوان کرد: آن صحبت‌ها درمورد تیم ملی بود. قطعا در این مورد به وقتش صحبت می‌کنم زیرا خیلی صحبت‌ها است که باید آنها را مطرح کنم. برخی مواقع احساس می‌کنم سوء استفاده می‌شود. خیلی تلاش کردم قبل از اینکه لیگ به اینجا برسد، جلسه‌ای داشته باشم و صحبت کنم که نتوانستیم صحبت کنیم. برخی مسائل است که قطعا در آینده با به دست آوردن آرامش صحبت خوبی در مورد تیم ملی خواهیم داشت.
سرمربی استقلال درمورد ناراحتی هواداران پس از بازی با نساجی و لزوم حمایت از آبی‌پوشان در ۲ بازی آینده، عنوان کرد: این ناراحتی طبیعی است. اگر در رده پنجم قرار داشتیم سپس به جایگاه دوم می‌آمدیم، شرایط فرق می‌کرد. وقتی صدرنشین جدول هستید و به رتبه پایین‌تر می‌آیید، هوادار ناراحت می‌شود. از آن طرف وقتی به ناحق پایین می‌آیید، ناراحتی بدتر می‌شود.
هواداران روز بازی با گل گهر، ورزشگاه را پر کنند
نکونام افزود: همه این صحبت‌ها و شرایطی که اتفاق می‌افتد، یک مقدار کار را سخت می‌کند اما از روز اول هوادار همه چیز را می‌دانست و به عشق این هواداران ایستادیم. روز اولی که تمرین را شروع کردیم یادتان است چند نفر بودیم؟ در ادامه راه چند نفر دیگر؟ الان خودتان ببینید لیست بزرگسالان و زیر ۲۳ سال ما خالی است.
وی افزود: یعنی ما پنج بازیکن زیر ۲۳ سال داریم که ۲ نفرشان دروازه‌بان هستند. وقتی یک تیم می‌خواهد به جنگ برود چطور باید برود؟ هیچ چیزی نداریم. از روز اول هواداران ما را حمایت کردند. خواسته ما هم این بود که فقط حمایت کنید. خواسته آنها هم این بود که برای تیم زحمت بکشیم و بجنگیم.
سرمربی استقلال خاطرنشان کرد: تا روز آخر می‌جنگیم و زحمت می‌کشیم. از هواداران می‌خواهم روز بازی با گل گهر ورزشگاه پر باشد و تیم را تشویق کنند. دوست دارم شال انداخته و لباس آبی بر تن داشته باشند. امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم در این بازی برنده شویم. تمام تمرکزمان را برای این بازی می‌گذاریم تا بتوانیم آخر فصل را خوب تمام کنیم.
نکونام با اشاره به حضور استقلال در لیگ نخبگان آسیا، تصریح کرد: این موضوع برای ما افتخاری است اما تیم‌هایی که بیشتر هزینه کردند و بازیکن داشتند، نتوانستند این سهمیه را به دست بیاورند. همانگونه که من همیشه جاه طلب هستم و مرا می‌شناسید. هیچ موقع کم نمی‌خواهم. هر چه امروز به دست بیاورم، فردا بیشترش را می‌خواهم. برای به دست آوردن‌شان تمام زحمت خودم را می‌کشم. از روز اول گفتم نیاز به حمایت هواداران دارم و به عشق آنها به استقلال آمدم. اگر مرا دوست نداشتند و حمایتم نمی‌کردند، قطعا دوام نمی‌آوردم. به عشق آنها ایستادم و الان هم در شرایطی هستیم که من و تیم نیاز به حمایت داریم.
الان در شرایطی هستیم که من و تیم نیاز به حمایت داریم
وی درمورد محروم شدن رئیس کمیته داورانی که به عملکرد داورانش منتقد است و اینکه آیا فساد در فوتبال وجود دارد، گفت: بی‌خیال شوید. اگر حرفی بزنم باید به کمیته انضباطی بروم. اجازه بدهید همین مورد آخری را رد کنیم. نمی‌دانم دروغ بگویم یا …به بازی خودمان بچسبید تا ببینید چه اتفاقی افتاده. درمورد همین بازی آخر صحبت شود کافی است.
سرمربی استقلال درمورد انتقادات نسبت به سبک بازی این تیم، گفت: هواداران عزیز ما می‌دانند که این صحبت برای صدرنشینی استقلال است. تیم‌های دیگر با این همه ملی‌پوش و هزینه، نیاز به کمک‌های بیرونی هم دارند. منظور من به جز ۱۱ به ۱۱ است. داور بازی برای آنها اشتباه می‌کند. تمام صحنه‌هایش هم موجود است‌. این حرف من کاملا هم با سند و مدرک است. همه چیز موجود است که چند اشتباه داوری داشتیم و فردا نگویند به کمیته انضباطی بیا.
نکونام تصریح کرد: تمام نگاه‌ها به صداقت و شفافیت فوتبال است. همه باید حواسشان باشد که فوتبال پاکی داشته باشیم تا فوتبالمان پاک باشد.
نکونام درپاسخ به احضار سیروس پورموسوی پس از بازی با پرسپولیس به کمیته اخلاق و ادامه اتفاقات عجیب، گفت: مدیر آنها یا فلان کس که نمی‌دانم سمتش در باشگاه چیست هرچه بگوید هیچ اتفاقی نمی‌افتد. حرف‌های خود را بازهم تکرار می‌کنم که همه آنها فوتبالی و درمورد داوری بوده است. بازی‌های دیگری هم است که اگر زودتر به کمیته انضباطی بروم و درموردش صحبت کنم شاید مطمئن شویم که نتیجه بازی در زمین رقم می‌خورد.
از مورایس و خمس یاد گرفتم
وی در واکنش به صحبت‌های مورایس مبنی براینکه بازی استقلال مانند اوساسونا در دوران حضور خودش در رئال مادرید است، تاکید کرد: مورایس مربی بزرگی است. وقتی او و خمس به ایران آمدند، واقعاً از آنها یاد گرفتم. به هر حال فوتبال آنها را می‌بینیم. مورایس مربی باکلاسی است کسی که کنار مورینیو کار کرده اما شما انتظار دارید با آزپلیکوئتا (آن موقع ۱۸ ساله) و ناچو مونرئال ۲۱ ساله مقابل رونالدو هجومی بازی کنید؟ با رئالی که رونالدو، خدیرا، ژاوی آلونسو، دی ماریا و … را داشت توقع داشتید اوساسونا چگونه بازی کند؟ توقع داشتید باز بازی کند و شش گل دریافت کند؟ قطعاً اینطور نیست. دیدید که رئال جلوی منچسترسیتی چطور فوتبال بازی کرد. در فوتبال نفرات و بازیکنان هستند که کیفیت کار را مشخص می‌کنند.
سرمربی استقلال درواکنش به این موضوع که پاکو خمز که الان در تراکتور حضور ندارد پیش از شروع فصل استقلال را جزء مدعیان حساب نکرد، پاسخ داد: این اتفاقات در فوتبال می‌افتد‌. نگاه من به فردا نیست بلکه به امروز است تا بهترین عملکرد را داشته باشم و شرایط تیم برای فردا خوب باشد‌. تمام تمرکز خود را روی اتفاقات این ۲ هفته می‌گذاریم.
وی درمورد اینکه در بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان برخی افراد را نزدیک اتاق داوران دیده بودند، عنوان کرد: خودم ندیدم اما وای به حال فوتبال ما اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، برخی از بیرون داور را تهدید کرده یا به رختکن داوران رفته باشد. در این حالت فوتبال ما زمین خاکی می‌شود یعنی باید چمن‌ها را جمع کنیم تا فوتبال در زمین خاکی برگزار شود. جدا از کارهای قبلی‌شان این ۲ مورد اخیر هم شنیده‌ایم تا ثابت شود اتفاقات فوتبال ما هیچ جای دنیا نمی‌افتد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + دو =

دکمه بازگشت به بالا