اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

نکونام:هیچ تیمی مثل استقلال و هیچ مربی مثل من سختی نکشیده

سرمربی استقلال گفت: صحنه اول هم ۱۰۰ درصد پنالتی بود و اگر امروز ویدیوچک نبود،دوباره تیم رقیب ۳ امتیاز گرفته بودیم و می‌گفتند که ما بردیم.

به گزارش پیشرو ورزش، جواد نکونام در نشست خبری پس از بازی استقلال و پرسپولیس در دربی ۱۰۲ گفت: قبل از هر چیز تولد ناصر خان حجازی، یکی از اسطوره‌های باشگاه استقلال را تبریک می‌گویم. حجازی از اسطوره‌های فوتبال کشور بوده و خدا او را رحمت کند. تسلیت می گویم و ناراحتیم که در میان ما نیست.

*دیگر دوربین صدا و سیما باشد، صحبت نمی‌کنم

سرمربی استقلال گفت: در خصوص بازی هم باید بگویم که اول این نکته را بگویم که امروز آخرین کنفرانس خبری من است که دوربین باشد و من صحبت می‌کنم. کارشناس‌های شیتیل‌بگیری که در فوتبال ما را می‌شناسند، بیایند صحبت کنند. مجری‌هایی که در صدا و سیما به باشگاه استقلال توهین می‌کنند، بیایند آنها صحبت کنند. از این به بعد دوربین صدا و سیما باشد، صحبت نمی‌کنم.حواستان باشد، من به شما اصحاب رسانه بی‌احترامی نمی‌کنم اما به باشگاه بزرگ استقلال بی‌احترامی شده و باعث شده تا این تصمیم را بگیرم.

*می‌توانستیم ببریم ولی به خاطر یک لحظه غفلت گل خوردیم

سرمربی استقلال گفت:  در خصوص این بازی باید بگویم که یک ربع، ۲۰ دقیقه از اول بازی را از دست دادیم، به خاطر جاگیری‌های اشتباهی که داشتیم اما در خلق موقعیت می‌توانستیم در نیمه اول به گل برسیم. در نیمه دوم کاملاً بازی در اختیار ما بود. نیمه دوم پرسپولیس را تحت تاثیر خودمان قرار دادیم. می‌توانستیم ببریم ولی به خاطر یک اشتباه و یک لحظه غفلت گل خوردیم. به نظرم بهترین بازیکن ما آرمین سهرابیان، یک لحظه تمرکزش را از دست داد. به او گفتم که اشتباه پای من مربی است. ما در نیمه دوم خیلی خوب بود و قابل احترام بازی کردیم. قبل از اینکه گل بخوریم، می‌توانستیم به گل برسیم. فشاری که داشتیم می‌آوردیم،‌ می‌توانستیم به گل برسیم و بازی را ببریم ولی متاسفانه به خاطر یک لحظه غفلت گل خوردیم. 

*اگر VAR نبود، دوباره تیم پرسپولیس ۳ امتیاز گرفته بود و می‌گفت ما بردیم

نکونام اظهار داشت: ۱۰۰ درصد پنالتی اول هم، پنالتی بود که داور نگرفت. دست ما را در هجده قدم کشید. اگر امروز ویدیوچک نبود، دوباره تیم رقیب ۳ امتیاز گرفته بودیم و می‌گفتند که ما بردیم. اگر VAR نبود، ببینید چه اتفاقاتی می‌افتاد. با VAR ، سه صحنه پنالتی رخ داد که یکی از آنها را گرفتند. ببینید اگر VAR نبود چه اتفاقاتی می‌افتاد. دوباره هواداران ما ناراحت می‌شدند و آن طرف خوشحال. این VAR برای ما لازم است. ویدیوچک برای تمامی ورزشگاه‌ها لازم است. 

*خیلی بهتر و قوی‌تر از پرسپولیس کار کردیم

وی ادامه داد: بعد از اینکه گل زدیم با توجه به تغییر سیستمی که دادیم، ما تیم هجومی در زمین گذاشتیم و تاکتیک را عوض کردیم. در اواخر بازی در چند دقیقه آخر، همه بازی روی تاکتیک «بکش‌بکش» و بازی مستقیم ۲ تیم کار کردند. ما باید امروز بازی را می‌بردیم. از نظر تاکتیکی نیمه دوم خیلی بهتر کار کردیم.خیلی بهتر و قوی‌تر از پرسپولیس کار کردیم ولی به خاطر یک لحظه غفلت و گلی که خوردیم، کار را سخت کرد. از بچه‌های تیمم تشکر می‌کنم، فوق‌العاده بازی کردند، عالی بودند و از هواداران نیز تشکر می‌کنم که جانانه تشویق کردند. امیدوارم در آینده با بازی بهتر آنها را خوشحال کنیم.

*من هر جور که دلم بخواهد خوشحالی می‌کنم

سرمربی استقلال در پاسخ به اینکه پس از گل تساوی به سمت نیمکت پرسپولیس خوشحالی کرده، گفت: نه خوشحالی طبیعی بود. دروازه‌ای که گل زدیم، آن طرف بود. پرسپولیس هم که گل زد به سمت خوشحالی کرد. خوشحالی حق طبیعی ماست و من هر جا که دلم بخواهد خوشحالی می‌کنم. بی‌احترامی نمی‌کنم ولی هر جور دلم بخواهد خوشحالی می‌کنم.

*بلانکو کار تاکتیکی که باید انجام می‌داد را انجام نداد

نکونام در خصوص عملکرد مهاجمان استقلال و فریادش بر سر بلانکو گفت: رفتم با او صحبت کردم زیرا کار تاکتیکی باید انجام می‌داد را انجام نداد. در آن جا اگر می‌خواستم آرام صحبت کنم، صدایم به او نمی‌رسید. باید بلند صحبت می‌کردم که صدایم به او برسد. اگر دقت می‌کردیم و تمرکز کافی داشتیم، بازی را با توجه به موقعیت‌هایی که داشتیم، قطعاً می‌بردیم. 

*بعد از گل می‌خواستم تغییر تاکتیک بدهم

سرمربی استقلال در خصوص اینکه زمانی که پنالتی گرفته شد با حسین حسینی صحبت کردید، گفت: بله من به او گفتم که بخوابد زیرا می‌خواستم تغییر تاکتیک‌مان اعمال شود زیرا ۵ مهاجم داخل زمین داشتیم. 

*برنامه تیمی داشتیم نه برنامه برای ۲ مهاجم و ۳ هافبک

وی در خصوص عملکرد بازیکنانش نیز اظهار داشت: ما تیمی کار می‌کنیم و نفر برایمان مهم نیست. ۲۰ دقیقه‌ای پرسپولیس بازی را تحت کنترل داشت به خاطر اشتباهاتی که داشتیم. برنامه ما روی ۲ مهاجم و ۳ هافبکمان نبود. برنامه ما تیمی بود. 

*کارشناسی که به مجری پیامک می‌دهد که پنالتی استقلال را اینطور کنید

نکونام در پاسخ به اینکه آیا استقلال روحیه نبازی دارد، گفت: ما باورم نشد که اصلا گل خوردیم. ما جلو کشیده بودیم و بچه‌های ما زحمت کشیده بودند. ما بی‌دقت بودیم. ما باید نسبت به اتفاقات بازی عکس‌العمل نشان دهیم. با احترام به همه، کارشناسان و خودِ آقای بنیادی فر، یک کارشناس شیتیل‌بگیری هستند که آنها دل بخواهی کارشناسی می‌کنند. پنالتی اول هم پنالتی بود. فقط یک عکس العمل نشان دادم. با این حال کارشناسی که با حب و بغض در خصوص تیم من حرف می‌زند. به مجری برنامه پیامک می‌دهد که این پنالتی استقلال را اینطور کنید،ما با این مسائل مشکل داریم وگرنه این مسائل در بازی تمام می‌شود. ما فقط نظراتمان را در کنفرانس می‌گوییم و بقیه‌اش هم که تمام می‌شود.

*هیچ تیمی مثل استقلال و هیچ مربی مثل من سختی نکشیده

وی ادامه داد:  ما از اول فصل که استقلال را در دست گرفتم، من و همه بازیکنانم فقط جنگیده‌ایم. تلاش کردیم که به اینجا رسیدیم. نبینید که ما الان صدر جدول هستیم. ما دفاع وسط نداشتیم. پیمان بابایی پس از یک مصدومیت بازی کرد مثل زیبر نیک‌نفس. شرایط تیم من را ببینید. هیچ تیمی مثل استقلال و هیچ مربی مثل من سختی نکشیده است. باید سر تا پای این بازیکنان را طلا بگیریم به خاطر شرایط سختی که داشتند. استقلال با توجه به هوادارانش همیشه زحمت بکشد، تلاش کند و بهترین عملکرد را به نمایش گذارد.

*بی‌مهابا بازی کردن و باختن کاری ندارد

نکونام در پاسخ به اینکه دست استقلال امروز خیلی خالی بود و چرا این تیم در نیمه اول ترسو بود، گفت: بی‌مهابا بازی کردن و باختن کاری ندارد. ما با برنامه بازی کردیم. ما در جاگیری روی یکی دو نفر ایراد داشتیم که درست شد. در خصوص خرید‌های نیم‌فصل هم باید بگویم که بهترین بازیکنان را داریم تا فعلاً ببینیم در نیم فصل چه می‌شود. نیاز به بازیکن زیر ۲۳ سال خوب و بازیکن بزرگسال خوب داریم تا در نیم فصل دوم بتوانیم با یک تغییر تاکتیک نفرات بیشتری داشته باشیم.

*نتایج دیگر تیم‌ها هیچ اهمیتی برایم ندارد

سرمربی استقلال در خصوص پیروزی سپاهان و نزدیک به استقلال در صدر جدول اظهار داشت: نتایج تیم‌های دیگر هیچ اهمیتی برای من ندارد. من خیلی زرنگ باشم روی کار خودم کار می‌کنم.

*هر که در تمرینات بهتر باشد، بازی می‌کند

وی ادامه داد: من با این بچه‌ها زندگی می‌کنم و هر بازی از بهترین بازیکنانم استفاده می‌کنم. مطمئن باشید به دنبال بهترین نتایج هستم. هر بازیکنی در تمرینات بهتر باشد، بازی می‌کند. 

*VAR را بهتر است بیاوریم تا حق به حقدار برسد

نکونام در خصوص اینکه آیا VAR روی بازی تاثیر داشت، گفت: پنالتی اول را خود داور نگرفت و پنالتی بعدی را ویدیوچک گرفت که این جای خوشحالی دارد. ویدیوچک می‌تواند به بهتر شدن فوتبال کمک کند. اگر اینطور نبود که بازی‌های بین‌المللی با ویدیوچک برگزار نمی‌شد. نیاز داریم برای بهتر شدن هر بازی از ویدیوچک استفاده کنیم. VAR را بهتر است بیاوریم تا حق به حقدار برسد.

*اگر از ما بخواهند امتیاز کم کنند، از تیم‌های دیگر باید ۵ امتیاز کم شود

سرمربی استقلال در خصوص اینکه چه کسانی فشار روی شما می‌گذارند، گفت: من قبل از بازی هم گفتم که همه چیز به ضرر استقلال است. در خصوص این بازی هم فقط نمی‌گویم. همه چیز به ضرر استقلال است. ما امسال همه شما دیدید که چقدر روی موضوع سقف قرارداد چقدر سختی کشیدیم. دیدید که چطور تیم ما را تحت فشار گذاشتند تا بتوانند از ما امتیاز کم کنند. باشد، امتیاز کم کنید، این هم روی آن! اما واقعیت این است که ما کاری انجام ندادیم. اگر قرار است از ما امتیاز کم شود، باید از تیم‌های دیگر ۵ امتیاز کم شود. 

* تلویزیون برای استقلال معضل شده

نکونام ادامه داد: خنده‌دار است که بگوییم این تیم، سقف را رعایت کرده است. نباید به شعور همدیگر توهین کنیم. تلویزیون برای استقلال معضل شده است. هر کسی به خودش نباید اجازه دهد که در مورد استقلال صحبت کند. من در زندگی‌ام برای کسی کری نخواندم. توهین نکردم. بی احترامی نمی‌کنم. چه هوادار پرسپولیس و چه هوادار سپاهان. آنها هم هوادار تیمشان هستند. نمی‌شود هر کسی هر چیزی دلش خواست بگوید. تا به صورت رسمی از ما عذرخواهی نکنند، به بازیکنان هم گفته‌ام که با صداوسیما مصاحبه نکند. من به بازیکنم اجازه ندادم به تلویزیون برود ولی در آن برنامه نشستند هر چه دلشان خواسته به من گفتند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا