اخبار ورزشیسایر اخبار

نصیرزاده: هربار آمدن رئیس جهانی به ایران ۵ سال از عمرم می‌کاهد!

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: به خاطر شرایطی که وجود دارد هر بار آمدن رئیس فدراسیون جهانی به ایران ۵ سال از عمرم کم می‌کند.

به گزارش پیشرو ورزش، عبدالمهدی نصیبزاده با اشاره به میزبانی مسابقات بین‌المللی در کشور اظهار داشت: برخی مسابقات را می‌خواستیم میزبانی کنیم اما بعضی رسانه‌های معاند ایران هراسی را راه انداخته بودند و همین موضوع کشورهای دیگر را تحت تأثیر قرار داده بود.

وی ادامه داد: مسابقات مج اندازی آسیا که نزدیک ترین مسابقه ما به المپیک است، برای ما اهمیت زیادی دارد و تفاهم نامه هایی را امضا کردیم که میزبان شویم اما بعدا نامه زدند که اولین مسئله برای ما امنیت است و در همین راستا تلاش کردیم که میزبانی گرفته نشود، اما نشد. دو سال رایزنی و تلاش کرده بودیم.

رییس فدراسیون پرورش اندام عنوان کرد: از بیرون گود گفته شود لنگش کن و شاید برای آنها خیلی راحت است، اما واقعا اینطور نیست. من ۱۸ ساعت در روز درگیر کار هستم و حتی سر سفره شام هم وقتی پیام می‌آید در فکر فرو می‌روم. مثلا گفته می شود چرا کشورهای دیگر به ایران نیامدند و مسابقات کم رونق بود، اما باید در داخل باشیم تا ببینیم چه شرایطی وجود دارد.

نصیرزاده در مورد استقبال کم از رقابت‌های جوانان جهان گفت: برخی از ورزشکاران ما در داخل کشور جرات رقابت ندارند چون شانس مدال ندارند و از سوی دیگر نیز خارجی ها هم همین فکر را می‌کنند و اگر ببینند شانسی برای مدال ندارند، به ایران نمی آیند. دلیل استقبال کم از رقابت‌ها همین موضوعات است. البته این را باید تاکید کنم که کیفیت رقابت‌ها بالا بود و همه تلاش کردند که به بهترین شکل برگزار شود.

وی گفت: شاید باورتان نشود اما هر بار که رئیس جهانی می‌خواهد به ایران می‌آید بیایید ۵ سال از عمرم کم می‌شود چون برای هماهنگی استرس زیادی وجود دارد و باید با مقامات هماهنگ کنیم و هزاران مشکل به وجود نیاید.

رییس فدراسیون پرورش اندام با اشاره به اینکه در سال ۲۰۲۳ قرار بود میزبان مسابقات جهانی باشیم، عنوان کرد: وقتی رئیس فدراسیون جهانی به ایران آمد در این مورد گفت من تنها تصمیم گیرنده نیستم و کمیته ای تصمیم می گیرد. یکی از شرط های میزبانی این بود که ۲۵۰ هزار دلار بدهیم و مشکلی با این موضوع نداشتیم و با اسپانسرها مطرح کردیم، اما حرف آنها این بود که اگر میزبانی را به ایران بدهیم در این مقطع استقبال خوبی نمی‌شود. در نهایت اعلام کردند که میزبانی مسابقات ۲۰۲۴ را می‌توانیم به ایران بدهیم که این موضوع به نفع ما هم می‌شود.

نصیرزاده اظهار داشت: یکی از دلایل هم این است که برای فدراسیون جهانی سخت است که مسابقات خانم‌ها و آقایان را جدا کند، اما ما به واسطه نفوذی که داریم آنها را متقاعد کرده ایم این اتفاق بیفتد. انتظار ما این است که مسئولان کشور پرورش اندام را هم مثل کشتی ببینند چون صاحب سبک هستم و حرف‌های زیادی برای گفتن داریم. دنبال نگاه محبت آمیز به پرورش اندام هستیم تا از این ظرفیت قهرمانان جهان ما استفاده شود.

وی ادامه داد: یک جاهایی از معاونت ورزش قهرمانی انتقاد داشتیم که یکی از آنها همین جوایز قهرمانان است اما در این مدت کاری از حوزه ما زمین نمانده و سجادی انصافا حمایت کرده است. من نماینده جامعه‌ پرورش اندام هستم و شاید برخی خوش شان نیاید اما باید حرف آنها را بزنم. وقتی ورزشکاری قهرمان جهان می‌شود انتطار حمایت دارد و ما هم باید این کار را بکنیم. قرار بود طی توافق نامه ۳.۵ میلیارد بدهند که تاکنون ۷۰ درصد آن را دادند و از تبصره ۱۴ هیچ‌چیز هم به ما ندادند، اما ما به لطف دوستان ۲۰ برابر آن را جذب کردیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 + هجده =

دکمه بازگشت به بالا