اخبار ورزشیفوتبالفوتبال جهان

نتایج کامل دیدارهای دور رفت مقدماتی جام جهانی فوتبال در آسیا

دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا با برگزاری ۱۸ بازی تمام شد‌.
به گزارش پیشرو ورزش، دیدارهای دور رفت مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در قاره آسیا، روز گذشته با برگزاری ۱۸ بازی در گروه‌های ۹ گانه به پایان رسید.
گروه A
در این گروه قطر، قهرمان ۲ دوره اخیر جام ملت‌ها با گل‌های اکرم عفیف(۲گل) و بسام راوی ۳ بر صفر کویت را شکست داد و با ۹ امتیاز صدرنشین ماند. کویت ۳ امتیازی هم به رتبه سوم سقوط کرد.
در دیگر بازی این گروه هندوستان در خانه افعانستان به تساوی بدون گل رضایت داد تا با ۴ امتیاز در رتبه دوم بایستد‌.
گروه B
ژاپن با تک گل او تاناکا در خانه خود از سد کره‌شمالی ۳ امتیازی گذشت و با ۹ امتیاز صدر جدول را حفظ کرد.
سوریه نیز در خانه میانمار با نتیجه یک بر یک متوقف شد تا با ۴ امتیاز به رده دوم گروه صعود کند و میانمار تک امتیازی در قعرجدول قرار بگیرد. سو موئه کیائو برای میزبان و علا الدالی برای سوریه گلزنی کردند.
گروه C
کره‌جنوبی با تساوی یک بر یک در خانه خود مقابل تایلند ۷ امتیازی شده و صدرنشین ماند. سون هیونگ مین برای کره و سوفانات موئنتا برای تایلند گل زدند.
چین هم در اولین بازی تحت هدایت برانکو ایوانکوویچ در شرایطی که با گل‌های وو لی تا دقیقه ۵۳ از سنگاپور پیش بود، در نهایت با دو گل فارس راملی و یاکوب ماهلر برد را از دست داد و با ۴ امتیاز به دلیل تفاضل گل کمتر از تایلند در رده سوم باقی ماند. سنگاپور هم با یک امتیاز قعرنشین این گروه است.
گروه D
قرقیزستان با گل‌های والری کیچین و کای مرک ۲ بر صفر در خانه چین تایپه برنده شد تا با ۶ امتیاز رتبه دوم را حفظ کند و حریفش هم بدون امتیاز تیم چهارم گروه بماند.
در دیگر دیدار این گروه عمان ۲ بر صفر مالزی را شکست داد تا با ۶ امتیاز به صدر صعود کند. عصام الصبحی و محسن الغسانی برای این تیم گلزنی کردند تا مالزی به رتبه سوم سقوط کند.
گروه E
ایران با گل‌های محمد حسین کنعانی‌زادگان(۲گل) سردار آزمون، محمد محبی و امید نورافکن ۵ بر صفر ترکمنستان زا مغلوب کرد تا ۷ امتیازی شده و صدر جدول را حفظ کند. ترکمن‌های یک امتیازی با این شکست پرگل به قعرجدول سقوط کردند.
ازبکستان هم در خانه هنگ‌کنگ تک امتیازی با گل‌های الدور شاهمرادف و رستم‌جان آشورماتوف ۲ بر صفر به برتری رسید و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به ایران در رتبه دوم باقی ماند.
گروه F
عراق با گل مهند علی یک بر صفر در خانه خود فیلیپین را شکست داد و با ۹ امتیاز صدرنشین ماند.
اندونزی هم با گل اجی ویکری در خانه خود ویتنام ۳ امتیازی را مغلوب کرد تا با ۴ امتیاز بالاتر از حریفش در جایگاه دوم بایستد.
گروه G
عربستان در خانه خود یک بر صفر تاجیکستان را مغلوب کرد تا با ۹ امتیاز صدرنشین بماند. سالم الدوساری، زننده تک گل این مسابقه بود.
اردن، نایب قهرمان جام ملت‌ها هم در خانه پاکستان ۳ بر صفر برنده شد تا ۴ امتیازی شده و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تاجیکستان در رده سوم قرار بگیرد. موسی التعمری(۲گل) و علی علوان برای این تیم گلزنی کردند.
گروه H
امارات با گل‌های علی صالح و سلطان عادل در مقابل گل به خودی عبدالله ادریس، ۲ بر یک یمن را شکست داد تا با ۹ امتیاز صدرنشینی را حفظ کند.
بحرین هم با گل‌های مهدی الحمیدان، سید مهدی باقر، علی مدن، ابراهیم الخطال و اسماعیل عبداللطیف ۵ بر صفر در خانه نپال پیروز شد تا با ۶ امتیاز بالاتر از یمن، در رتبه دوم قرار بگیرد.
گروه I
استرالیا با برتری ۲ بر صفر در بازی خانگی مقابل لبنان ۹ امتیازی شده و صدر را حفظ کرد. کینو و کای رولس برای کانگوروها گلزنی کردند.
فلسطین هم با هت‌تریک عدی دباغ و دبل شهاب قمبور ۵ بر صفر بنگلادش را مغلوب کرد تا با ۴ امتیاز از لبنان پیش افتاده و در رتبه دوم بایستد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 2 =

دکمه بازگشت به بالا