اخبار ورزشیفوتبالفوتبال جهان

نتایج دیدارهای هفته پنجم مرحله دوم مقدماتی جام جهانی در آسیا

هفته پنجم مرحله دوم انتخابی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا با برگزاری ۱۸ بازی در گروه‌های ۹ گانه تمام شد.
به گزارش پیشرو ورزش، هفته پنجم رقابت‌های دور دوم مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ در قاره آسیا امروز برگزار شد و پنج تیم دیگر یعنی فلسطین، عمان، اردن، بحرین و عربستان نیز صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کردند.
گروه A
در این گروه قطر با ترکیبی کاملا جوان در خانه افغانستان با تساوی بدون گل متوقف شد تا با ۱۳ امتیاز صدرنشینی را حفظ کند.
در دیگر دیدار گروه نیز هندوستان در بازی خانگی مقابل کویت به تساوی بدون گل رضایت داد تا با ۵ امتیاز و تفاضل گل بالاتر از افغان‌ها جایگاه دومی را نگه دارد.
در این گروه کویت که با ۴ امتیاز قعرنشین است، همچنان شانس صعود دارد و اگر در بازی بعدی خود که در خانه برگزار می‌شود به برتری برسد، این فرصت را دارد با توقف هند مقابل قطر به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شود.
گروه B
ژاپن که پیش از این صعودش را به مرحله بعدی قطعی کرده بود در خانه میانمار با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید که کیتو ناکامورا(۳ گل) ریتسو دوان و کوکی اوگاوا برای سامورایی‌ها گلزنی کردند‌. با این نتیجه ژاپن با ۱۵ امتیاز صدرنشین ماند و میزبان یک امتیازی‌اش هم در قعر جدول قرار گرفت.
در دیگر بازی کره‌ شمالی در خانه خود مقابل سوریه ۷ امتیازی و رتبه دومی، یک بر صفر برنده شد. یانگ ایل گوان تک گل کره‌ای‌ها را به ثمر رساند. با این برد این تیم ۶ امتیازی شده و در جایگاه سوم ایستاد.
با این وجود خیلی امیدوار است با پیروزی در بازی پایانی خود در خانه مقابل میانمار و امتیاز دست دادن شاگردان هکتور کوپر در بازی خارج از خانه مقابل ژاپن راهی مرحله سوم شود.
گروه C
کره جنوبی با پیروزی ۷ بر صفر در خانه سنگاپور، ۱۳ امتیازی شد و صدرنشینی خود را در این گروه قطعی کرد تا رقیب یک امتیازی‌اش هم قعرنشین بماند. لی کانگ این(۲ گل) سون هیونگ مین(۲ گل) کیو مین جو، هوانگ هی چان و جون بائه هو گلزنان چشم بادامی‌ها بودند.
در دیگر بازی امروز گروه چین در خانه خود مقابل تایلند با تساوی یک بر یک متوقف شد. یونینگ ژانگ برای شاگردان برانکو ایوانکوویچ و سوپاچوک ساراچارت برای تایلند موفق به گلزنی شدند.
شاگردان سرمربی کروات اسبق پرسپولیس، اکنون ۸ امتیازی و تیم دوم جدول هستند اما باید امیدوار باشند در هفته پایانی تیم ایشی ماساتادا ژاپنی که اکنون با ۵ امتیاز در رتبه سوم قرار گرفته، با ۲ گل اختلاف در خانه خود از سد سنگاپور نگذرد. در غیر این صورت چین حتی با شکست یک بر صفر در خانه کره جنوبی هم حذف خواهد شد.
گروه D
در این گروه عمان موفق شد با هت‌تریک عبدالرحمان المشیفری، چین تایپه را در خانه حریف با نتیجه ۳ بر صفر شکست بدهد تا با ۱۲ امتیاز و صدرنشینی صعودش را به مرحله بعدی مسجل کند.
در دیگر بازی قرقیزستان در خانه خود مقابل مالزی به تساوی یک بر یک رضایت داد تا با ۱۰ امتیاز و تفاضل گل ۶ در قیاس با حریف خود که ۷ امتیازی است و تفاضل گل منفی ۲ دارد، صعودش را تا ۹۹ درصد مسجل کرده باشد.
تیم جنوب شرق آسیایی تنها با برتری ۸ بر صفر در هفته پایانی مقابل چین تایپه قعرنشین و شکست یک بر صفر قرقیزها در خانه عمان، می‌توانند به مرحله بعدی صعود کند.
گروه E
تیم ملی کشورمان که صعود خود را پیش از هفته پنجم قطعی کرده بود، در خانه هنگ کنگ با هت تریک مهدی طارمی و تک گل سردار آزمون در مقابل ۲ گلی که هی وای ما و آنتونی پینتو وارد دروازه پیام نیازمند کردند، ۴ بر ۲ پیروز شد تا همچنان با ۱۳ امتیاز صدرنشین بماند.
در دیگر بازی تیم از پیش صعود کرده ازبکستان هم در ورزشگاه ملی تاشکند سه بر یک ترکمنستان را مغلوب کرد. حسین‌الدین علی‌قل‌اف، اوستون اورونوف و شرزود نصرالله‌اف برای تیم سرتکو کاتانچ و شاه نظر تیرکیشوف برای ترکمن‌ها گلزنی کردند تا ازبک‌ها با تفاضل گل کمتر نسبت به ایران رتبه دوم را در اختیار داشته باشند.
ترکمنستان یک امتیازی هم با تفاضل گل بهتر نسبت به هنگ‌ کنگ در جایگاه سوم قرار دارد.
گروه F
عراق در اولین بازی امروز با گل‌های آیمن حسین و علی جاسم در خانه اندونزی ۲ بر صفر برنده شد تا با ۱۵ امتیاز رکورد صد در صد پیروزی‌اش را حفظ کند.
ویتنام هم با برتری ۳ بر ۲ در بازی خانگی مقابل فیلیپین، امید‌های خود را برای صعود زنده نگه داشت. انگوین تیئن لینه(۲ گل) و توان های فام برای تیم فیلیپ تروسیه و کوین اینگروسو و پاتریک ریچلت برای فیلیپینی‌ها گلزنی کردند.
در هفته آخر اندونزی ۷ امتیازی در صورت پیروزی مقابل اندونزی صعودش را قطعی خواهد کرد و در صورت از دست دادن امتیاز هم باید امیدوار بماند تا ویتنام ۶ امتیازی در خانه عراق به برتری نرسد.
گروه G
عربستان در خانه پاکستان با گل‌های فراس البریکان(۲ گل) و مصعب الجویر ۳ بر صفر برنده شد تا با ۱۳ امتیاز صدرنشینی خود را ادامه بدهد.
در دیگر بازی این گروه اردن، نایب قهرمان جام ملت‌ها در خانه خود ۳ بر صفر تاجیکستان، شگفتی‌ساز این مسابقات را شکست داد تا با ۱۰ امتیاز صعودش به مرحله بعدی قطعی شود. علی علوان، یزان النعیمات و ابراهیم سامی در این مسابقه موفق به گلزنی شدند.
با این نتایج تاجیکستان ۵ امتیازی و پاکستان صفر امتیازی حذف شدند.
گروه H
امارات با برتری ۴ بر صفر در خانه نپال، ۱۵ امتیازی شده و صعود خود را به عنوان صدرنشین قطعی کرد. حریب عبدالله سهیل(۲ گل) علی صالح و هازم محمد برای تیم پائولو بنتو گلزنی کردند.
بحرین نیز با تساوی بدون گل در بازی خانگی مقابل یمن با ۱۰ امتیاز رتبه دوم را در اختیار گرفت تا صعودش هم حتمی شود.
با این نتایج دیدار بین امارات و بحرین تشریفاتی است و در دیگر بازی هم یمن در خانه از نپال میزبانی می‌کند.
گروه I
استرالیا در خانه بنگلادش یک امتیازی و قعرنشین با برتری ۲ بر صفر از زمین بیرون آمد تا این تیم هم مانند ژاپن، امارات و عراق رکورد صد در صد پیروزی خود را حفظ کند. آیدین هروستیچ و کوسینی ینگی گلزنان کانگوروها در این مسابقه بودند.
در دیگر بازی امروز فلسطین موفق شد لبنان را با تساوی بدون گل متوقف کند تا صعود این تیم هم به مرحله بعدی با ۸ امتیازی شدن و حفظ رتبه دوم جدول قطعی شود.
در دیدارهای روز پایانی گروه استرالیا میزبان فلسطین است و لبنان در خانه خود مقابل بنگلادش قرار می‌گیرد.
۱۳ تیم صعود کننده رونمایی شدند
تاکنون صعود قطر، ژاپن، کره‌جنوبی، عمان، ایران، ازبکستان، عراق، عربستان، اردن، امارات، بحرین، استرالیا و فلسطین قطعی شده و پنج تیم باقی مانده در هفته پایانی مشخص می‌شوند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 4 =

دکمه بازگشت به بالا