اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

میرعمادیان:چرا تنها وعده‌ بعد از المپیک را می‌دهیم؟

مربی سازنده کشتی مازندران گفت: بعد از المپیک مشخص نیست چه اتفاقی خواهد افتاد، اما چرا تنها وعده‌ بعد از المپیک را می‌دهیم؟

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت، سیدمصطفی میرعمادیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد برای برگزاری انتخابی در برخی اوزان و عدم برگزاری این مسابقات در نیمی از اوزان دیگر گفت: با توجه به این تصمیم فکر می‌کنم دوباره به دوره مدیریت قبلی برگشتیم. از طرفی عنوان شده انتخاب نفرات نیز در این انتخابی ملاک و قطعی نیست؛ دقیقاً  مانند ادبیاتی که در دوره قبل استفاده می‌شد.

وی ادامه داد: به نظر من باید انتخابی‌ها را زودتر برگزار کنیم مانند کاری که تیم‌های آمریکا و روسیه انجام می‌دهند. از طرفی باید تورنمنت‌های مختلف را رصد کنیم تا چند ماه مانده به مسابقات به این ارزیابی برسیم که کدام نفرات ما با حریفان خارجی بهتر کشتی می‌گیرند.

مربی سازنده کشتی مازندران تصریح کرد: ۲ ماه تا مسابقات جهانی فرصت داریم، اما برای کدام تورنمنت برنامه‌ریزی کردیم؟ اگر بذری جزو گزینه‌های ما نبود چرا او را به ایتالیا اعزام کردیم، اما با وجود تمجید اتحادیه جهانی و کشتی‌‌های خوبی که گرفت، فرصت حضور انتخابی را به او ندادیم؟ بهتر بود اگر نظری روی بذری نداریم قاسم‌پور و یزدانی را که گزینه‌های اعزام به جهانی بودند را عازم ایتالیا می‌کردم تا هم محک بخورند و هم رنکینگ لازم را به دست آورند.

* برنامه‌ای برای پشتوانه‌ها نداریم

میرعمادیان افزود:‌ فدراسیون این همه هزینه کرده تا مسابقات مختلف را به عنوان انتخابی تیم ملی برگزار کند. نفرات خوبی هم در قهرمانی کشور و در جام تختی خودشان را نشان دادند به خصوص در اوزان ۹۲، ۹۶ و ۱۲۰ کیلوگرم؛ در حالی که حتی به اردوی تیم ملی هم دعوت نشدند. پس هدف از برگزاری انتخابی چیست؟ اگر بخواهیم مانند کادرفنی قبلی گلخانه‌ای عمل کنیم، دوباره به سمت خالی شدن پشتوانه‌ها می‌رویم. پس پشتوانه‌ها را کی و کجا باید انتخاب کنیم و به آنها فرصت دهیم؟

وی ادامه داد: نعیم حسن‌زاده در ۱۲۰ کیلو عالی بود، فیروزپور هم در ۹۲ کیلوگرم خوش درخشید؛ در ۹۷ کیلوگرم هم همین‌طور. اما حتی یک بار هم به اردوی تیم ملی دعوت نشدند که نشان می‌دهد برنامه‌ای برای پشتوانه‌ها نداریم. از دل همین رقابت‌ها است که پشتوانه‌ها پیدا می‌شوند.

کادرفنی مشخص کند به این تیم امیدوار است یا نه؟

مربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد گفت: تصمیمات به گونه‌ای است که اگر نفرات مورد نظرشان در انتخابی اول نشوند، دوباره بند و تبصره می‌گذارند، مانند گذشته. معتقدم انتخابی باید در تمام اوزان برگزار شود. وقتی در تمام اوزان دچار مشکل هستیم باید به انتخابی‌ها بها بدهیم. آیا سرمایه‌های کشتی ما همین نفرات هستند که به اردو دعوت می‌شوند؟ متأسفانه نگاه خوبی حاکم نیست. به جوانی مانند نخودی میدان می‌دهیم، اما چرا فروتن را نمی‌بینیم؟ اگر بحث پشتوانه‌سازی است و به فکر آینده هستیم جایگاه فروتن‌ها کجا است؟ چه زمانی باید خودشان را نشان دهند؟

وی با بیان اینکه باید دید آیا کادرفنی به این تیم امیدوار است یا نه؟ گفت: کادر فنی باید شجاعانه جواب این سؤال را بدهد. معتقدم یکی از بهترین تیم‌های ملی را در اختیار داریم؛ نفراتی مانند رضا یزدانی، کمیل قاسمی، کامران قاسم‌پور و حسن یزدانی کشتی‌گیران با تجربه‌ای هستند که به مرز پختگی رسیده‌اند. اطری هم با طلای آسیا نشان داد حالا وقت مدال جهانی است. یخ‌کشی و احسان‌پور چرا نباید صاحب مدال جهانی شوند؟ چرا نباید به این تیم امیدوار باشیم؟

* چرا تنها وعده‌ بعد از المپیک را می‌دهیم؟

مربی سازنده کشتی مازندران تصریح کرد: چرا تنها وعده‌ بعد از المپیک را می‌دهیم؟ ۲ سال تا المپیک زمان داریم و جامعه کشتی این توجیهات را نمی‌پذیرد. کادر فنی ۸ ماه است که آمده و حدود ۲ سال دیگر وقت دارد تا کار کند. آیا نباید ارزیابی دقیقی ارائه دهند؟

میرعمادیان با بیان اینکه آیا بعد از المپیک معلوم هست چه کسی حضور دارد یا نه، گفت: چطور صحبت از سرمایه‌گذاری و جوانگرایی می‌کنید در حالی‌که آینده روشن و مشخص نیست؛ این روش باید اصلاح شود. چرا دوباره انتخابی محدود شد؟ تا چه زمانی می‌خواهیم سلیقه‌ای  کار کنیم؟ بند و تبصره تا کی؟ چرا امروز دوباره راه گذشته را ادامه می‌دهیم؟ خیلی از جوانان و کشتی‌گیران مازندران مظلوم واقع شدند که تعجب می‌کنم.

* صحبت از انتخاب که شد همه را کنار گذاشتیم

مربی سازنده کشتی مازندران گفت: در گذشته در انتخابی شهرهای مازندران و به عنوان مثال ساری در سال گذشته ۲۰۰-۳۰۰ کشتی‌گیر داشتیم، اما امسال به زحمت به ۶۰ نفر رسیده‌اند.  به خاطر همین فضایی است که ایجاد شده است و همچنان ادامه دارد. جوان‌ترها وقتی می‌بینند نفراتی مانند فروتن جایی در اردوهای تیم ملی ندارد انگیزه‌شان را از دست می‌دهند. پس چه زمانی باید به این جوانان میدان بدهیم؟ مگر در مسابقات اخیر با همین جوانان موفق نشدیم، اما حالا که صحبت از انتخاب شد همه را کنار گذاشتیم.

میرعمادیان با اشاره به شرایط ابراهیمی گفت: ابراهیمی دیگر چطور باید خودش را ثابت کند؟ وقتی تمام درها را می‌بندند چه کار دیگری باید انجام دهد؟ بعد می‌گوییم چرا قهرمانان ما به کشورهای دیگر می‌روند. در هر وزنی در گذشته برای تمام کشتی‌گیران حریف می‌تراشیدند که باعث موفقیت کشتی‌گیران می‌شد. توفیقی، حبیبی و خیلی چهره‌‌های دیگر رقیب‌های نزدیک‌ یکدیگر بودند که موفق شدند. اگر در کنار کریمی ارشک محبی و ابراهیمی نباشند چطور خودش را رشد دهد یا اگر هرکدام از سنگین‌وزن‌های ما کنار بروند چه رقابتی ایجاد خواهد شد. به خاطر همین رقابت نزدیک در سنگین‌وزن بین قاسمی، هادی و محبی است که هر کدام به جهانی بروند شانس مدال دارند.

* اعزام نمایشی جوانان به تورنمنت‌ها سودی ندارد

وی خاطرنشان کرد:‌ برای بازگشت احمد محمدی خوشحالم، اما نباید باعث شود جوانان دیگر را کنار بگذاریم. متأسفانه در تمام اوزان در پشتوانه‌ها مشکل داریم، نباید پشتوانه‌ها را فراری دهیم. بعد از المپیک نیز معلوم نیست چه اتفاقی خواهد افتاد. باید مدیریت درستی داشته باشیم مانند کاری که آمریکایی‌ها با حریفان باروسکردند. به طوری که بعد از تغییر اوزان هر دو کشتی‌گیری که سال‌ها پشت‌سر باروس مانده بودند در اوزان بالاتر قهرمان جهان شدند.

مربی اسبق تیم ملی خاطر نشان کرد:اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم موفق می‌شویم، اما اینکه بخواهیم تنها جوانان را برای نمایش به تورنمنت‌ها ببریم، اما در مسابقات اصلی به آنها میدان ندهیم فایده و سودی ندارد.

انتهای پیام/ا

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − شش =

دکمه بازگشت به بالا