اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

مرادی بعنوان نخستین مدرس VAR در ایران معرفی شد

عنوان نخستین مدرس VAR در کشورمان معرفی شد.

به گزارش پیشرو ورزش، دانیال مرادی در مورد دریافت گواهینامه کمک‌داور ویدئویی اظهار داشت: کمک داور ویدئویی ۴-۳ سال است که در تورنمنت‌های مهم فیفا استفاده می‌شود. اولین بار فیفا در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه این سیستم را راه‌اندازی کرد و پس از آن در سال ۲۰۱۹ به فکر تربیت مدرس در سراسر جهان افتاد. در همان سال به عنوان مسئول آموزش VAR در دوره آموزشی در کشور قطر شرکت کردم.

وی افزود: آن دوره زیر نظر ماسیمو بوساکا، رئیس دپارتمان داوری فیفا و مدرسان فدراسیون جهانی یعنی فرهاد از ازبکستان، خورخه لاروندیا، و محمد سوبخیدین از مالزی، برگزار شد. دوره‌ها را گذراندیم، اما در آن زمان سیستم کمک‌داور ویدئویی در کشورمان حاضر نبود.

سرپرست دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال عنوان کرد: حدود یک سال قبل و در سال ۲۰۲۲ به امارات سفر کرده و در شهر دبی دوره آموزشی را زیر نظر مسئول مستقیم کمک داور ویدئویی یعنی مایک فن دهورست هلندی که مدیر VAR فیفا است و لاروندیا با حضور مدرسان سراسر دنیا پشت سر گذاشتیم. آن دوره بسیار خوب بود و آزمون‌های زیادی در آن برگزار شد. به صورت تئوری و عملی آموزش دیدیم و درنهایت ۱۳ مارس یا ۲۲ اسفند سال گذشته صلاحیت من به عنوان تنها مدرس رسمی کمک داور ویدئویی توسط فیفا در پلتفرم کمک داور ویدئویی ثبت شد و اکنون به عنوان تنها مدرس ایرانی این سیستم در خدمت هستم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نه =

دکمه بازگشت به بالا