اخبار ورزشیسایر اخبار

مددی: عاصم یوسفی سوء مدیریت خود را به دیگران نسبت می دهد/ او با یک خداحافظی و استعفا، جامعه ورزش را خوشحال کند

مدیر سابق مجموعه ورزشی آزادی گفت: همه مشکلاتی که در آزادی امروزه با آن مواجه هستیم متوجه شخص عاصم یوسفی است و او سوءمدیریت خود را می خواهد به دیگران نسبت دهد.

به گزارش پیشرو ورزش، احمد مددی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در خصوص اظهارات رئیس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی مبنی بر برکناری مددی از ریاست مجموعه ورزشی آزادی اظهار داشت: عاصم یوسفی با فرافکنی می خواهد از زیر بار مسئولیت فرار کند. او نمی تواند با گفتاردرمانی و اتهام به دیگران، ضعف های مدیریتی و اجرایی خود را بپوشاند. مستندات بنده گویای همه چیز است. لازم می‌دانم ابتدا در خصوص اتفاقات بازی پرسپولیس و تراکتور بگویم. ما از همان ساعات اولیه صبح روز بازی تمام موارد را به همراه معاونان مربوطه چک کردیم. حتی صبح روز مسابقه بنده به استادیوم آزادی مراجعه کردم و کارکنان مشغول کوتاه کردن چمن ورزشگاه آزادی بودند تا برای بازی آماده شود.

وی افزود: برای این مسابقه به همراه مسئولان مربوطه تمامی موارد را بررسی کردیم که حتی در بعضی مواقع شخصاً‌ برای کنترل دقیق برای بازدید حضور پیدا می‌کنم. در روز بازی، بنده از معاون فنی و مهندسی مجموعه در خصوص مانور برق ورزشگاه آزادی استعلام گرفتم و ایشان هم به من اطمینان داد که این مانور انجام شده است و مستندات آن هم موجود است و همه می‌توانند آن را رؤیت کنند. اینکه زیر دست این معاون کوتاهی کرده و به او گزارش نداده، مقصرش کیست؟! و اینکه دستگاه یو پی اس جهت تعمیر به بیرون رفته اما تعمیر نشده است، چه کسی بایستی پیگیری و به مدیر مجموعه گزارش می کرد؟ چه کسی مسئول است و در این زمینه کوتاهی داشته است؟این ابهامات بایستی رفع شود.

رئیس سابق مجموعه ورزشی آزادی در ادامه گفت:  نکته قاب توجهی که باید به آن اشاره کنم این است که؛ عاصم یوسفی در مصاحبه اخیرشان به معیوب بودن جعبه فیوز در مدار فرمان تاورهای روشنایی استادیوم آزادی در خلال بازی پرسپولیس و تراکتور سازی اشاره نموده است.بایستی بگویم که جای تاسف دارد. آقای عاصم یوسفی! جعبه فیوز با دستگاه یو پی اس از نظر کاربرد به اندازه ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله دارد! جعبه فیوز در واقع حکم قطع کن برق را دارد و همان تابلوی مینیاتوری مورد استفاده در برق منازل به عنوان منبع واسط و ایمنی است. مشکل اصلی در آن مورد مربوط به دستگاه یو پی اس بوده که وظیفه این دستگاه ذخیره کوتاه مدت برق می باشد که در صورت بروز قطع برق می تواند به مدت چند دقیقه برق مدار فرمان را برای تغییر به استفاده از برق اضطراری (دیزل ژنراتور ها) مهیا کند. بدون وجود دستگاه مذکور نیز سیستم می تواند به صورت دستی (منوآل) مورد استفاده قرار گیرد و جزء دستگاه های کمکی است. در صورتی که کل سیستم بدون عیب بوده و آماده بهره برداری بوده است و مشکل بوجود آمده بر اساس اشتباه اپراتوری صورت گرفته است.

مددی در ادامه با اشاره به مشکلات برق ورزشگاه آزادی گفت: گزارش واقعی آنچه اتفاق افتاده را به مراجع ذیربط داده ام. البته این موضوع تنها بهانه ای برای برخورد با بنده بود وگرنه همه کارشناسان مشکلات برق مجموعه آزادی را چه با مانور و چه بدون مانور برق به خوبی می دانند. در گذشته هم با وجود مانور برق بارها قطعی برق رخ داده است. اینها همه در اختیارات واحد فنی و مهندسی است که آن ها باید به من گزارش می دادند تا من پیگیری کنم و وقتی به من گفته نشده است، پس قصوری از بنده نبوده است.

* من از اول هم گزینه عاصم یوسفی برای ورزشگاه آزادی نبودم

رئیس سابق مجموعه ورزشی آزادی درپاسخ به اظهارات عاصم یوسفی مبنی بر این که مددی باید ورزشگاه آزادی را به پویایی می رساند عنوان کرد: عاصم یوسفی چه چیزی به من داده است و توقع دارد چه چیزی به او تحویل بدهم؟ عاصم یوسفی تنها یک حکم برای من زده است که آن هم خلاف میل باطنی اش بود. من اصلا از اول هم گزینه عاصم یوسفی نبودم و افتخار هم می کنم که گزینه او نبودم. عاصم یوسفی نه تحصیلات مرتبط و نه رزومه روشن در امر اجرایی و توسعه ندارد.

* دستاورد های من با دست خالی کاملا مشخص است/ شما از سوء مدیریت حرف نزنید

وی تصریح کرد: من با دست خالی به همراه برخی فدراسیون ها و بهره برداران ورزشگاه آزادی را اداره کردیم و دستاوردهای من کاملا مشخص است، از احداث نمازخانه و سرویس های بهداشتی در رینگ های پایین و بالای دریاچه آزادی پس از ۵ دهه تا تعمیر و بازسازی کندانس ها و چیلرهای جذبی موتورخانه ۵ سالن پس از سه دهه با همکاری فدراسیون‌ها تا بسیاری موارد دیگر که در حوصله این مصاحبه نمی گنجد. اینها کارهای من با دست خالی بوده است، اکنون زمان خوبی است که عاصم یوسفی برای افکار عمومی توضیح دهد، در یک سال گذشته، دستاوردش با بودجه ای که شرکت توسعه در اختیار داشته چه بوده و به طور مشخص برای مجموعه آزادی چه کرده است؟

مددی با اشاره به صحبت های عاصم یوسفی که گفته بود او سوء مدیریت داشته است گفت: عاصم یوسفی حتی از دادن تفویض اختیارات که حق هر مدیری است در قبال من اجتناب کرد، تمامی هزینه ها باید در شرکت توسعه صورت می گرفت. با این اوصاف، چگونه به خودتان اجازه مای دهید بهتان بزنید و از سوءمدیریت سخن بگویید. حد خودتان را بدانید. در یک سال و ۵ روزی که در ورزشگاه آزادی حضور داشتم، نامه های زیادی را به شرکت توسعه ارسال کرده ام. او در صحبت های خود عنوان کرده نامه هایی که من ارسال کرده ام غیر کارشناسی بوده است، مستند تمام نامه هایی که به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی زده ام موجود است و نفراتی هم که نامه ها را پیش نویس کرده اند، مشخص هستند.

*عاصم یوسفی به تمامی نامه هایی که ارسال کردیم بی اعتنا بود

رئیس سابق مجموعه ورزشی آزادی درباره نامه هایی که شرکت توسعه آن ها را غیر تخصصی و بی اساس خوانده است اظهار کرد: روال کار اینگونه بوده که در جلسه فنی مهندسی درباره مسائل ورزشگاه به یک جمع بندی می رسیدیم و این جمع بندی ها را در قالب یک نامه تنظیم و به شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی ارسال می کردیم. بر این اساس کلیات نامه هایی که در این یک سال و ۵ روز به عاصم یوسفی ارسال و به چالش های ورزشگاه آزادی اشاره کردیم،کاملا تخصصی بررسی و توسط کارشناسان تأیید بوده که در قالب نامه به شرکت توسعه ارسال شده است. سوال اساسی این است؛ آیا بی اعتنایی عاصم یوسفی به انبوه نامه های کارشناسی شده چالش های مجموعه ورزشی آزادی، مصداق قصور و ترک فعل نیست؟ اگر قصور و ترک فعل نیست، پس چیست؟ رونوشت و تهیه کننده کلیه نامه های کارشناسی مجموعه آزادی مشخص است و هیچ نامه ای بدون نظر کارشناسان فنی و مهندسی مجموعه برای عاصم یوسفی ارسال نشده است.

*حرف های عاصم یوسفی تناقض دارد/ آزادی مشکل دارد یا ندارد؟ 

وی در پاسخ به صحبت های عاصم یوسفی مبنی بر مشکل نداشتن ورزشگاه آزادی گفت: از صحبت های عاصم یوسفی تعجب می کنم. او از طرفی می گوید که ورزشگاه آزادی مشکلی ندارد و متروپل هزار کیلومتر با آزادی فاصله دارد و از طرفی هم می گوید با دستور وزیر در حال ایمن سازی و مقاوم سازی استادیوم یکصدهزار نفری آزادی هستیم. این ها همه تناقض است و سوال من این است؛ آقای عاصم یوسفی! بالاخره ورزشگاه آزادی از لحاظ ایمنی مشکل دارد یا ندارد؟ آیا ایمنی این ورزشگاه در حال حاضر مورد تأیید است یا آن را رد می کنید؟ قطعا آزادی مشکل دارد که وزیر ورزش دستور داده است تا کارهای ایمن سازی و مقاوم سازی در آن جا انجام شود.

مددی در ادامه افزود: مشکل برق ورزشگاه آزادی برای امروز نیست، از سال های پیش این مشکل وجود داشته است و هیچ وقت هم اقدامی جدی برای رفع آن نشده است. به چند مورد از قطع برق در مسابقات ورزشی اشاره می کنم؛

۱- قطع برق قبل از آغاز مسابقه پرسپولیس و تراکتور سازی تاریخ  ۱۰/۷/۱۴۰۱ به علت بروز مشکل در مدار فرمان.

۲- قطع برق حین مسابقه استقلال و شهر خودرو ( پدیده ) ۳۱/۳/۱۴۰۰ به علت اتصال در مسیر کبل های برق .

۳- قطع برق حین مسابقه استقلال و پارس جنوبی جم ۳/۷/۱۳۹۸ به علت اتصال سرکابل پیست دوچرخه سواری.

۴- قطع برق قبل از شروع مسابقه استقلال و سپاهان ۱۱/۵/۹۹ به علت مشکل در مدار فرمان .

۵- قطع برق حین مسابقه پرسپولیس و ملوان ۲۸/۵/۹۲ به علت برق گرفتگی یک قلاده گربه در پست اصلی استادیوم.

۶- قطع برق در شهرآورد ۷۴ بین استقلال و پرسپولیس درتاریخ ۱۳/۱۱/۱۳۹۰ به علت اتصال کابل در جنگل .

۷- قطع برق حین مسابقه پرسپولیس و صبای قم ۵/۲/۸۹ به علت بروز مشکل در پست پاساژ برق کل مجموعه .

وی ادامه داد: همه این موضوعات را گفتم تا بدانید مشکل برق استادیوم برای امروز و دیروز نیست و برکناری من تنها پاک کردن صورت مسئله است. اصل مسئله باید حل شود که سوء مدیریت عاصم یوسفی بوده که در این یک سال و ۵ روز هیچ گونه اقدامی برای بازسازی، نوسازی چه سکوها و چه برق ورزشگاه آزادی انجام نداد و اکنون با فرافکنی می خواهد تمام تقصیر ها را به گردن مدیری بیاندازد که کمترین اختیار هزینه کرد را هم نداشته و همه اختیارات بودجه ای و تخصیص اعتبار در دستان عاصم یوسفی بوده است.

* مجموعه ورزشی ۴۰۰ هکتاری آزادی تنها با مددی اداره نمی‌شود 

مددی با اشاره به اعتماد به  گزارشات معاونین خود تأکید کرد: بنده به صورت یک قائده کلی همه گزارشات را از معاونین خویش دریافت می کردم. مجموعه ۴۰۰ هکتاری که تنها با مددی اداره نمی شد. این مجموعه با معاونین، مدیر و رئیس و پرسنل اداره می شود و معاونین هم ملزم هستند تا نظارت دقیق بر روی کارها داشته باشند و به مدیر مجموعه گزارش درست و دقیق بدهند.

*کار شرکت توسعه، نظارت خشک و خالی نیست/ شرکت توسعه باید درباره بودجه سال ۱۴۰۰ روشنگری کند

رئیس سابق مجموعه ورزش آزادی در پاسخ به این سوال که آیا کار شرکت توسعه و نگهداری تنها نظارت بر کارهای عمرانی است گفت: چنین نیست. کار شرکت توسعه تأمین و تخصیص بودجه، برگزاری مناقصه، تعیین برنده مناقصه و نظارت بر اجرای عملیات مربوطه است و این چنین نیست که شرکت توسعه هیچ کاره باشد و تنها نظارت خشک و خالی داشته باشد. صفر تا صد یک پروژه بر عهده شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است. از اسم شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کاملا مشخص است.

وی افزود: ۳ سوال از آقای عاصم یوسفی دارم که خواهش می کنم صادقانه به این سوالات پاسخ دهند. اولین سوال این که بودجه شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی در سال ۱۴۰۰ سال مالی منتهی به شهریور ۱۴۰۱ چقدر بوده است؟ چقدر از این بودجه عمرانی در کارهای عمرانی در ورزش جذب شده  و چقدر از این پول بر اساس رای دادگاه توسط یک شرکت خصوصی برداشت و به حساب آن شرکت ضبط و برداشت شده است؟ و چه میزان از این بودجه به خزانه بازگشت داده شده است؟

*مبلغ قابل توجهی از بودجه شرکت توسعه با یک رای دادگاه از دست رفته است

مددی با اشاره به مبلغ قابل توجهی که از بودجه شرکت توسعه بر اساس یک رای در دادگاه تصریح کرد: تطبق شنیده های بنده که انتظار دارم خودشان روشنگری کنند، مبلغ قابل توجهی از بودجه عمرانی بر اساس یک رای دادگاه از حساب دولتی شرکت توسعه برداشت و به حساب شرکت خصوصی ضبط شده است. برداشت چنین مبلغ قابل توجهی در نوع خودش کم سابقه و شاید بی سابقه است.

*پیری و فرسودگی از سیمای ورزشگاه آزادی می بارد

رئیس سابق مجموعه ورزشی آزادی درباره اینکه عاصم یوسفی عنوان کرده است مددی دوست دارد آزادی را خرابه جلوه دهد گفت: آنچه که عیان است چه حاجت به بیان است، پیری و فرسودگی از سیمای ورزشگاه آزادی می بارد. فرسودگی محض در بخش هایی از ورزشگاه آزادی مشهود است و بنده اصلا چنین قصدی ندارم که ورزشگاه آزادی را خرابه جلوه دهم. ما باید این واقعیت را بپذیریم که ورزشگاه آزادی باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد. با گفتار درمانی و اتهام زدن به مدیران این مجموعه چیزی درست نمی شود.

*در گذشته هم با عاصم یوسفی به مشکل خورده بودم/ از وزیر ورزش گله دارم

وی در خصوص مشکلاتش با عاصم یوسفی عنوان کرد: من در گذشته یکبار دیگر هم با عاصم یوسفی به مشکل خوردم و آن هم این بود که او می خواست یک مشاور از شرکت توسعه کاملا مشابه با وظایف مدیر مجموعه را به ورزشگاه آزادی بفرستد. در واقع ۲ مدیر در یک اقلیم که یک بی نظمی آشکار را رقم میزد و من هم این موضوع را قبول نکردم. او هم در قبال مخالفت من، کارتابل سیستمی ام را بست، حقوق من را قطع کرد و من را تحت فشار قرار داد. من هم به وزیر ورزش نامه زدم و اعلام کردم تمام عواقب این کار متوجه شخص عاصم یوسفی است.

رئیس سابق مجموعه ورزشی آزادی افزود: من در این مدت حتی نامه هایم را به صورت دستی برای افراد و سازمان‌ها ثبت و ارسال می کردم، چرا که مدیر مجموعه ورزشی آزادی بودم و نباید اقدام ناشیانه یک مدیر، من را از تعهد کاری ام دور می کرد. در این باره به وزیر ورزش نامه زدم و در نامه هشدار لازم را دادم. در این میان حکم برکناری من را هم زدند که با مخالفت وزیر مواجه شد و این نامه برگشت داده شد.

مددی با بیان اینکه از وزیر ورزش گله مند هستم گفت: من از وزیر ورزش که خود از جنس ورزش است گله دارم، چرا فردی را بر مسند شرکت توسعه گذاشته است که جنسش جنس توسعه نیست. می توانستید از او در جای دیگری استفاده کنید. شرکت توسعه یک جای بسیار تخصصی است و واقعا قلب وزارت ورزش محسوب می شود و می تواند وزارت ورزش را در ساخت و ساز ها و نگهداری اماکن ورزشی به جنب و جوش و تحرک وا دارد.

*عاصم یوسفی با یک خداحافظی و استعفا، جامعه ورزش را خوشحال کند

مددی در پایان خاطر نشان کرد: پیشنهاد می‌کنم؛ عاصم یوسفی با یک خداحافظی و استعفا، جامعه ورزش را خوشحال کند و یا آقای سجادی وزیر محترم ورزش با عزل ایشان برای جامعه ورزش بارقه امید ایجاد نماید. به نظر بنده ادامه کار عاصم یوسفی در شرکت توسعه بی احترامی و ظلم به جامعه ورزش کشور است. مگر در ورزش قحط الرجال است که این آقا بدون هیچ گونه سابقه مرتبط، در راس اجرایی ترین شرکت تحت مدیریت وزارت ورزش جلوس کرده است؟!

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 3 =

دکمه بازگشت به بالا