اخبار ورزشیسایر اخبار

مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون ژیمناستیک برگزار شد/ از آپارتمانهای بدون سند تا استعفای خزانه‌دار

مجمع عمومی سالیانه فدراسیون فدراسیون ژیمناستیک با حضور اعضا و ریاست مهدی علی نژاد برگزار شد.

به گزارش پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، مجمع عمومی عادی سالیانه فدراسیون ژیمناستیک از ساعت ۱۰ امروز پس از پخش آیاتی از قرآن کریم و سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در آکادمی ملی المپیک برگزار شد. این جلسه به ریاست مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان و با حضور زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون و سایر اعضاء مجمع برگزار شد و طاهره طاهریان نایب رئیس کمیته به عنوان نماینده کمیته و محمدشروین اسبقیان رئیس دفتر امور مشترک فدراسیون ها و مهدی مستجاب الدعوه دبیر امور مجامع نیز در این نشست حضور داشتند.

در ابتدای این مجمع کلیپی از عملکرد فدراسیون ژیمناستیک برای حضار به نمایش درآمد.

*اینچه درگاهی: دستاوردهای مهی در این دو سال داشته ایم

اینچه‌درگاهی در این مجمع گفت: در شرایطی شروع به کار کردیم که رنکینگ خاصی در جهان نداشتیم و استعلام گرفتیم و گفتند که ایران در رده شصت و هشتم قرار دارد و حالا با ۱۸ رده پیشرفت به رده ۵۰ رسیدیم. در طول تمام ادوار این رشته ۱۱ مدال قهرمانی آسیا کسب شده که ۹ مدال آن مربوط به دوران مدیریت کنونی است. باید از تمام نفراتی که در گذشته تلاش کردند، تشکر کنم.

وی افزود: ژیمناستیک رشته ای نیست که بتوان در آن خیلی زود به اهداف رسید؛ گفته بودم باید به فکر المپیک ۲۰۲۴ و ۲۰۲۸ باشیم اما حالا شانس کسب سهمیه المپیک داریم. باید بدانیم که ژیمناستیک ورزش لحظه ها است و امکان دارد هر اتفاقی رخ دهد.

اینچه درگاهی در ادامه به دستاوردهای فدراسیون اشاره کرد و گفت: ۲۴۰ هزار ورزشکار ثبت شده داریم که ما را جز پرجمعیت ترین رشته ها قرار می دهد. ضمن اینکه موضوع حجاب بانوان را هم به سرانجام رساندیم که باعث افتخار است و از این بابت باید از تمام مسئولان تشکر کنم. رییس کمیته فنی فدراسیون جهانی ژیمناستیک اخیرا طی نامه ای از عملکرد ایران تقدیر و تشکر کرد که این اتفاقات ما را به ادامه فعالیت امیدوار می کند.

*آپارتمانهای بدون سند

در ادامه مجمع بحث اموال فدراسیون مطرح شد و در همین رابطه نوری خزانه‌دار فدراسیون گفت: دو دستگاه آپارتمان در دوره قبلی که در اختیار فدراسیون بود اما به نام فدراسیون نیست. اسناد این آپارتمان به نام شخص حقیقی است و باید نظر مجمع را در این خصوص بدانیم. فرد مورد نظر اغراق کرده که آپارتمان ها به نام فدراسیون است، اما او را پیدا نمی کنیم که اقدامات لازم برای ثبت سند انجام شود.

علی نژاد در پاسخ به این اتفاق گفت: حتما اقدام حقوقی لازم برای احقاق حق فدراسیون انجام شود.

*افشاگری و استعفای خزانه دار

در مجمع امروز فدراسیون، سرانجام خزانه دار فدراسیون ژیمناستیک با یک سخنرانی تند و تیز کناره گیری خود را از این سمت اعلام کرد.

نوری خزانه دار فدراسیون در این مجمع گفت: چون احتمالا آخرین مجمع است باید قبل از گزارش مالی صحبت هایی را مطرح کنم. از من خواسته شده اجباراً استعفا دهم و باید بگویم هیچ تخلفی در عملکردم وجود ندارد. اگر متخلف باشم، دادگاه صالحه باید حکم دهد و من را تنبیه کنند، نه ورزشکاران را.

وی افزود: اصلا به دادگاهی هم احضار نشدم اما اینگونه هم نشد. آماده پاسخگویی به هر سوالی هستم. هر روز از ۸ صبح تا نیمه‌های شب در فدراسیون مشغول کار هستم. به خیلی از امور که شاید برخی از آنها وظیفه من نیست هم رسیدگی کردم و جالب است من را به کم کاری متهم کردند.

نوری در ادامه تاکید کرد: بالغ بر ۱۵ میلیون از جیب خودم هزینه کردم و پولی از فدراسیون گرفته و نخواهم گرفت. برای هزینه ویزای ورزشکاران هم از جیب خودم هزینه کردم، چون فدراسیون پول و زمان نداشت. جالب است آقایان می گویند من اتلاف منابع در فدراسیون داشته ام. باتوجه به عملکردم انتظار تشویق از سوی وزارت را داشتم اما وزارت اعلام کرد که باید استعفا دهم تا رای دادگاهی که به آن احضار نشدم صادر شود.

وی سرانجام استعفای خود را اعلام کرد و گفت: در پایان تا زمان اعلام رای دادگاه صالحه برای فدراسیون ژیمناستیک از سمت خودم استعفا می‌کنم.

در پایان گزارش خزانه دار همه وی را تشویق کردند که علی نژاد در واکنش به این موضوع اعلام کرد:«برای گزارش خزانه‌دار معمولا دست نمی‌زنند!»

*علی نژاد: تعامل خوبی بین وزارت ورزش و فدراسیون شکل گرفته است

این نشست به منظور بررسی عملکرد فدراسیون در سال گذشته و تصویب برنامه‌های سال جاری انجام شد که ضمن ارائه به مجمع مورد تأیید قرار گرفت.

اعضای مجمع پس از ارائه نقطه نظرات خود در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای این رشته، راهکارها و پیشنهاداتی را مطرح کردند.

علی نژاد در پایان گفت: تعامل خوبی بین فدراسیون و وزارت شکل گرفته است. برای اخذ ویزا هم تعامل های خوبی صورت گرفت. همه باید کمک کنند تا بهترین اتفاق‌ها برای ورزش کشور رخ بدهد.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

دکمه بازگشت به بالا