اخبار ورزشیفوتبالفوتبال جهان

مالدینی در بین گزینه های مدیریتی منچستریونایتد

در پروژه «انقلابی تازه در منچستریونایتد» با مالکیت جیمز راتکلیف، روز گذشته صحبت از حضور مالدینی به عنوان مدیر ورزشی در جمع شیاطین سرخ در رسانه‌های انگلیسی مطرح شد.

به گزارش پیشرو ورزش، سر جیمز راتکلیف،‌ میلیاردر بریتانیایی که در صدد خرید بخشی از سهام منچستریونایتد است، استراتژی گذشته شیاطین سرخ را احمقانه توصیف کرده و تصمیم دارد تا اصلاحاتی جدی در بدنه مدیریتی باشگاه اعمال سازد.

راتکلیف با این که هنوز به طور رسمی سهام منچستر یونایتد را خریداری نکرده و مالک جدید باشگاه نام نگرفته ولی می‌خواهد شکوه باشگاه سابقش را با آوردن مدیران موفق فوتبالی دوباره بازگرداند.

راتکلیف که ریاست کمپانی اینئوس را برعهده دارد، در اولین قدم می‌خواهد، مدیرعامل شرکت خود را به عنوان مدیر اجرایی باشگاه منصوب کند. ژان کلود بلان، مدیرعامل اینئوس، کسی که او را لیونل مسی کسب و کار ورزشی می‌نامند قرار است با آمدن راتکلیف، جانشین ریچارد آرنولد، مدیر اجرایی منچستریونایتد شود.

اما تغییرات در اینجا به پایان نمی‌رسد و راتکلیف سعی دارد با تجربه کسب کردن از گذشته، پای بهترین مدیران ورزشی دنیا را به اولدترافورد باز کند. او در یکی از مصاحبه‌های خود استراتژی گذشته یونایتد را «به طرز شگفت‌انگیزی بدبختانه» نامید و حتی عنوان کرد که سیاست‌های این باشگاه احمقانه بوده است.

یونایتد در ۲ سال گذشته نزدیک به ۴۰۰ میلیون پوند هزینه کرده و این فصل نمایشی فاجعه‌بار به ثبت رسانده است. تیمی که در یک قدمی حذف از لیگ قهرمانان اروپا نیز قرار دارد.

سایت گل گزارشی در خصوص مدیران احتمالی منچستریونایتد نوشت و از گزینه‌هایی چون پائولو مالدینی، چهره بزرگ فوتبال ایتالیا و باشگاه میلان و همچنین آندرئا بِرتا، مرد موفق تیم سیمئونه در اتلتیکومادرید صحبت کرد.

گزینه‌های حضور در سمت مدیریت ورزشی باشگاه منچستریونایتد به شرح زیر است:

داگی فریدمن

مهاجم سابق کریستال پالاس حالا یکی از موفق‌ترین مدیران ورزشی فوتبال جزیره است. کسی که از سال ۲۰۱۷ این شغل را برای خود انتخاب کرد و توانست در باشگاه لندنی باعث ظهور ستارگانی چون ابرچی ازه از کوئینز پارک رنجرز، مارک گوئهی از چلسی و مایکل اولیسه از ردینگ شود. بازیکنانی که اکنون هر کدام از آنها بیش از ۶۰ میلیون پوند قیمت دارند.

آندرئا برتا

مرد در سایه در باشگاه اتلتیکومادرید را باید آندرئا برتا بدانیم. بدون حضور او، سیمئونه قادر نبود تا معماری جدید باشگاه مادریدی را طراحی کند و بتواند تا این حد موفق ظاهر شود.

شخصی که از کار در پارما و جنوا مدیریت ورزشی را یاد گرفت و توانست در سال ۲۰۱۳ به خاطر رفاقتش با انریکه کرزو، ریاست باشگاه اتلتیکومادرید به عنوان مدیر فنی این باشگاه انتخاب شود و در سال ۲۰۱۷ مدیریت ورزشی را برعهده گیرد. اتلتیکو با او به ۲ قهرمانی در لالیگا و ۲ نایب قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا رسید.

برتا کارهای فوق‌العاده در زمینه جذب بازیکن برای اتلتیکو انجام داد که از بزرگترین آنها می‌توان به انتقال یان اوبلاک، آنتوان گریزمن، لوکاس هرناندز، رودری، ژوائو فلیکس و دیگو کاستا اشاره کرد.

پائول میچل

میچل مورد تمجید راتکلیف نیز قرار گرفته است. کسی که در کمپانی اینئوس نیز  با او کار کرده و الان نیز در هیات مدیره باشگاه موناکو عضویت دارد.

اگر تاتنهام حالا به یکی از تیم‌های قدرتمند جزیره بدل شده، بی‌شک نام او نیز در کنار مائوریسیو پوچتینو باید گفته شود. او با «پوچ» در ساوتهمپتون کار خود را شروع کرد و سپس در تاتنهام عملکرد عالی داشت.در سال ۲۰۱۶ به لایپزیگ رفت و در موفقیت تیم ناگلزمن نیز موثر ظاهر شد.

سون هئونگ مین، دله علی، توبی آلدروایرلد و کیران تریپر از بازیکنانی هستند که با او به تاتنهام آمدند و در موفقیت اسپرز نقشی اساسی ایفا کردند.

لی کونگرتون

مرد ولزی که کار خود را از سال ۲۰۱۶ در تیم جوانان لیورپول آغاز کرد و سپس مورد انتخاب مورینو برای حضور در چلسی قرار گرفت. پای بازیکنی مثل دنیل استوریج با نظر او به استمفوردبریج باز شد.

او در تیم‌های هامبورگ، ساندرلند، سلتیک، لستر و آتالانتا نیز کار کرده است.

راسموس هویلون که تابستان امسال از آتالانتا به یونایتد آمد، دست پرورده اوست. کسی که توانست از مهاجم ۵۵ میلیون یورو سود بدست آورد.

پائولو مالدینی و ریکی ماسارا

کاپیتان افسانه‌ای آ.ث میلان که بازگشتی رویایی در جمع روسونری داشت، یکی از گزینه‌های راتکلیف برای احیای منچستر یونایتد است.

مالدینی در احیای میلان با پیولی نقشی اساسی ایفا کرد. او از سال ۲۰۱۹ مدیریت ورزشی میلان را برعهده گرفت و کاری کرد که روسونری پس از ۱۱ سال قهرمان ایتالیا شود و در فصل گذشته به جمع ۴ تیم پایانی اروپا راه یابند.

مالدینی و ریکی ماسارا به عنوان مدیریت ورزشی باشگاه میلان ستارگانی مثل تئو هرناندز، رافائل لیائو، اولیویه ژیور و فیکایو توموری را خریداری کردند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

دکمه بازگشت به بالا