اخبار ورزشیسایر اخبار

قمری: موفقیت یزدانی بعد از ۸۰ سال ارزشمند بود

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری می‌گوید: مدال یزدانی بعد از ۸۰ سال ارزشمند بود و او نشان داد شانس زیادی برای کسب سهمیه المپیک هم دارد.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت ، خسرو قمری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد عملکرد تیم ملی دوچرخه سواری استقامت در قهرمانی آسیا اظهار داشت: مسابقات خیلی خوبی بود و بچه‌های ما هم با تمام توان به رقابت با حریفان پرداختند. ما قبل از اعزام انتظار کسب ۳ تا ۴ مدال را داشتیم که خوشبختانه محقق شد. از سوی دیگر ورزشکاران ما نسبت به دوره گذشته به نصف رسیده بود.

* مدال یزدانی بسیار ارزشمند بود

وی با اشاره به مدال سمیه یزدانی در بخش بانوان گفت: واقعا مدال ارزشمندی بود که در تاریخ دوچرخه سواری ۸۰ ساله ایران بی سابقه بود. او تلاش بسیاری را در این مسابقه انجام داد. رقبای او مدال آوران المپیک و بازی‌های آسیایی بودند. رکابزنی که مدال گرفت دوچرخه سواری روسی‌الاصل تیم ازبکستان بود که در المپیک ریونفر دوم شده بود و فردی هم که نقره گرفت در بازی‌های آسیایی اول شده بود.

وی گفت: یزدانی نشان داد که اگر برنامه ریزی خوبی داشته باشیم و حمایت‌ها صورت بگیرد، او می‌تواند سهمیه المپیک را هم بگیرد و این اتفاق بزرگی خواهد بود. در بخش کوهستان هم شانش خوبی در بانوان داریم و این ها حاصل کار چند ساله بوده است.

*نتیجه ضعیف ما در تایم تریل به خاطر بی برنامگی میزبان بود!

وی در مورد اتفاقات رخ داده برای تایم تریل و دیر رسیدن به مسابقه که گفته می‌شد اشتباه شما بوده است، گفت: بخش عمده این اتفاق به خاطر بی برنامگی میزبان بود. ماجرا از این قرار بود که گروه دوم از بچه‌های ما به دلیل اینکه پروازشان در فرودگاه امام تاخیر داشت دیر به تاشکند رسیدند و مسئولان برگزاری و هماهنگی مسابقه هم آنها را چند ساعت در فرودگاه معطل کردند. آنها می‌خواستند بچه های ما را با تیم بحرین به محل اسکان تیم بحرین بیاورند و به همین دلیل ۴ ساعت معطل‌شان کردند.

قمری ادامه داد: از سوی دیگر ماشینی که در اختیار ما قرار داده بودند، مجوز ورود به محل مسابقات را نداشت و پلیس اجازه ورود نداد و مجبور شدیم ۱۵۰۰ متر را با وسایل پیاده طی کنیم. هنگامی هم که به محل مسابقه رسیدیم، رقابت آغاز شده بود و بچه‌های ما ۸ دقیقه کم آوردند و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، حتما یک مدال نقره می‌گرفتیم.

* خاکی شانس داشت، اما مصدومیت اجازه نداد

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد مصدومیت مسعود خاکی عنوان کرد: او یکی از دوچرخه سواران خوب و آماده بود که شانس مدال هم داشت، اما متاسفانه در حین مسابقه چند دوچرخه سوار زمین خوردند که او هم در پشت آنها حضور داشت و دچار مصدومیت شد و از رقابت‌ها کنار رفت.

* بعد  از قزاقستان بیشترین رکابزن ایران از خط عبور کرد

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در مورد عملکرد تیم استقامت جاده گفت: در این بخش هم شانس کسب مدال داشتیم، اما نشد. تیم ما بعد از قزاقستان بیشترین دوچرخه سوار را داشت که از خط پایان عبور کرد.

*لوح تقدیر مدیر لایق آسیا برای دوچرخه سواری ایران است نه شخص قمری

وی در مورد دریافت لوح مدیر لایق آسیا گفت: این یک افتخار بزرگ برای دوچرخه سواری کشور است نه شخص قمری. زمانی که نام ایران را برای دریافت لوح صدا کردند احساس غرور کردم و روسای فدراسیون ۴۰ کشور به ما تبریک گفتند.

به گزارش فارس، ایران در مسابقات قهرمانی آسیا یک طلا، یک نقره و ۲ برنز کسب کرد.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا