اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

قلعه نویی: اینجا تیم ملی است و کسی که حقش باشد باید اینجا باشد

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: می‌توانستیم ژاپن را شکست دهیم، اما بخاطر اشتباهات بچه‌گانه با نتیجه ۳ بر صفر باختیم.

به گزارش پیشرو ورزش، امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگار حضور پیدا کرد و درمورد برخورد انضباطی و عدم دعوت از کنعانی‌زادگان به اردوی تیم ملی اظهار داشت: بازی با بلغارستان و آنگولا باید از قبل برنامه‌ریزی می‌شد که متاسفانه این کار انجام نشده است. خیلی تلاش کردیم که این دو بازی را هماهنگ کردیم. درمورد مسائل انضباطی هم باید به قبل و بازی ایران و ژاپن برگردیم. در آن بازی ایران می‌توانست برنده شود، اما اشتباهات بچه‌گانه باعث شد با نتیجه ۳ بر صفر ببازیم و متاسفانه در لیگ‌مان هم این اتفاقات رخ می‌دهد. کنعانی‌زادگان یکی از بازیکنان خوب ما است، اما در ازبکستان هم آن حرکت را انجام داد و ما هم مجبوریم برخوردهای انضباطی داشته باشیم. در گذشته هم چند بازیکن به همین دلیل غایب بودند. چیزی که چارچوب و اصول ما است و به تیم ملی و مردم کمک می‌کند را حتماً انجام می‌دهیم.

وی درمورد شرایط سردار آزمون و احتمال اینکه وی در جام ملت‌ها غایب باشد، خاطرنشان کرد: آزمون در لورکوزن و پیش از فصل مصدوم شد. چندین هفته هم در تمرینات عمومی و مسابقات حضور نداشت. ما این لیست را یک ماه قبل اعلام کردیم و بازیکنانی که مصدوم هستند مانند سردار آزمون، قلی‌زاده، نورافکن و محمد کریمی و … جز نفرات ما نبودند. اینکه آزمون به مورینیو قول داده و … را خبر ندارم. او پیش از فصل مصدوم شد و در این اردو غایب است.

سرمربی تیم ملی فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا در این خصوص با این بازیکن صحبت کرده‌اید یا خیر، تصریح کرد: من این ارتباطات را تقسیم کرده‌ام. انشالله که سردار برای جام ملت‌های آسیا حضور داشته باشد.

*اسکوچیچ در بدترین زمان تیم ملی را تحویل گرفت و بهترین نتایج را کسب کرد

قلعه‌نویی درمورد حضور میلاد سرلک و سامان قدوس در لیست نفراتش، خاطرنشان کرد: سرلک در زمان اسکوچیچ حدود ۱۰ یا ۱۲ بازی انجام داد. باید از اسکوچیچ تشکر کنم که در بدترین زمان تیم ملی را تحویل گرفت و بهترین نتایج را کسب کرد. شاید اگر او سرمربی تیم ملی بود سرلک در جام جهانی هم برای تیم ملی بازی می‌کرد. یک موضوع قانونی را باید بگویم که برخی‌ها بدون مطالعه و مغرضانه صحبت می‌کنند. قانون معافیت تغییر پیدا کرده است. اگر قانون ۲ ساله باشد، سرلک مقابل کنیا بازی کرد و قانوناً باید معاف می‌شد، اما قانون ۶ ماهه شده است و این مدت به شرطی است که در لیست تیم ملی باشد. ما این قانون را می‌دانستیم  و اگر ما تحت فشار بودیم در کافا مقابل افغانستان به وی بازی می‌دادیم تا مشکلی رخ ندهد. ما باید همزمان به جام ملت‌ها فکر کنیم و با شیب ملایم تغییرات هم داشته باشیم. در اردوی گذشته روی دو هافبک جوان که متاسفانه مصدوم هم شدند سرمایه‌گذاری کردیم و سرلک را با خودمان نبردیم. 

*اینجا تیم ملی است و کسی که حقش باشد باید اینجا باشد

وی افزود: سرلک براساس عملکردش در اردو حضور دارد. نه کسی به من زنگ زده است و نه من آدمی هستم که تحت فشار قرار بگیرم. کاری به اتفاقات گذشته هم ندارم. اینجا تیم ملی است و کسی که حقش باشد باید در این شرایط به تیم ملی کمک کند. در گذشته روی دو هافبک جوان سرمایه‌گذاری کردیم و آنها مصدوم شدند و در اردوی گذشته علی کریمی غایب بود و الان هست.

*روی قدوس خیلی حساب باز کرده‌ایم

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران خاطرنشان کرد: درمورد سامان قدوس هم باید بگویم که شایعاتی وجود دارد؛ وی ۲ بار با دوستان تماس گرفت و گفت بخاطر شرایط خاصی که در باشگاه دارم اجازه بدهید من نباشم، اما در این اردو در بلغارستان به ما اضافه می‌شود. او جز بازیکنانی است که ما خیلی روی وی حساب کرده‌ایم. 

سرمربی تیم ملی اظهار داشت: خواهش می‌کنم به شایعات توجه نکنید زیرا این تیم ملی برای همه است. امروز من اینجا هستم و فردا کسی دیگر و ما باید دست به دست هم بدهیم. از همه کسانی که مطلب می‌نویسند، تشکر می‌کنم و همه مطالب آنها را می‌خوانم ولی کسانی هستند که مغرضانه می‌نویسند و مشکل با قلعه‌نویی است. هر جوری شده قلعه نویی را بزنم. 

*حسینی به بازیکنان تیم ملی امید اضافه می‌شود

قلعه نویی گفت: من با رشیدی در خصوص حسین حسینی صحبت کردم. چند بازیکن بودند که می‌توانستند در این لیست باشند مثل جلالی، رضاوند، فرشید اسماعیلی و سید حسین حسینی. فرشید اسماعیلی در اردو بود. حسینی با توجه به صحبت‌هایی که عنایتی و کادر فنی استقلال انجام دادند، قرار شده در اردوی تیم ملی امید حاضر شود و در مسابقات هانگژو بازی کند. این هم به دلیل است که استقلال به هر جهت در لیگ قهرمانان آسیا حضور ندارد، ما هم تلاش کردیم ولی الان که در این رقابت حضور ندارد، عنایتی با کادر فنی استقلال و نکونام صحبت کرده که بعد از تاشکند، ارسلان مطهری و یک بازیکن دیگر به تیم ملی امید برای المپیک اضافه شوند.

*عنایتی به خاطر مملکتش ایثار کرد و هدایت تیم ملی را پذیرفت

قلعه‌نویی درمورد اینکه صیادمنش، حزباوی، سلمانی و فلاح قرار بود به تیم ملی بزرگسالان اضافه شوند، اما به نظر می‌رسد توجه خاصی به تیم امید شده است، تصریح کرد: در ۳-۴ دهه گذشته همیشه تنشی بین تیم ملی بزرگسالان و امید وجود داشت. ۵ دهه است که تیم ملی امید ما به المپیک صعود نکرده است، اما حالا تعامل خوبی بین کمیته ملی المپیک، فدراسیون فوتبال، کادر فنی بزرگسالان و تیم ملی امید وجود دارد. ما این بازیکنان را در اختیار تیم امید قرار دادیم تا بتوانند نتایج خوبی بگیرند. عنایتی در بدترین شرایط حاضر شد بخاطر مملکتش ایثار کند و هدایت تیم ملی امید را پذیرفت. او در بدترین شرایط سرمربی شد و در کمترین زمان تیم خوبی را جمع کرده است. در گذشته با بهترین امکانات و بازیکنان به المپیک صعود نکردیم، اما عنایتی در تلاش است تا تیمش نتیجه بگیرد و من هم به این تیم خوش‌بین هستم، اما اگر نشد هم نباید زحمات وی زیرسوال برود. شاید اگر هر مربی دیگری جای عنایتی بود به تورنمنت عراق نمی‌رفت، اما او در سه روز تیم را جمع کرد و الان هم در تلاش است تا تیم ملی خوبی داشته باشد، اما فوتبال است و رقبا هم پیشرفت می‌کنند. عنایتی و همکارانش نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند و دعا می‌کنیم که با دست پر برگردند. ما وظیفه خود را انجام داده‌ایم و کار مهمی نکرده‌ایم. آن ۴ بازیکن جز لیست ما بودند و شاید برای جام ملت‌های آسیا هم بتوانند در تیم ملی باشند. 

*اولویت ما مسابقات ازبکستان است

وی افزود: ما علاوه بر نتیجه‌گیری باید با شیبی ملایم تغییرات هم داشته باشیم. تیم ملی امید وظیفه دارد که تیم بزرگسالان بازیکن بدهد. خوشبختانه امسال امیدهای ما در لیگ بازی می‌کنند و توجهی خوبی به آنها می شود. امیدوارم با شبیی ملایم تغییرات را هم داشته باشیم، اما اولویت ما مسابقات ازبکستان است.

*مغانلو انگیزه بالایی دارد

سرمربی تیم ملی در خصوص شرایط مغانلو نیز اظهار داشت: من به طور جزئی نمی‌توانم صحبت کنم. ما علاوه بر مسائل فنی، قصد داریم به مسائل دیگر نیز توجه کنیم. شرایط در آن اردو نبود ولی در اینجا حضور دارد. انگیزه بالایی نیز دارد و ما چیزی را انتخاب می‌کنیم که به نفع تیم ملی باشد.

*من قطر آن موقع با قطرِ الان را می‌بینم، باورم نمی‌شود

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در خصوص حضور مانچینی در تیم ملی عربستان و مقایسه فوتبال ایران با عربستان اظهار داشت: ما از خیلی مسائل عقب هستیم. یادم هست در سال ۱۹۸۵ میلادی در قطر بازی می‌کردم. من قطر آن موقع با قطرِ الان را می‌بینم، باورم نمی‌شود. ما یک چیز خیلی خوبی داریم مثل معرفت، نیروی انسانی خوب و کارهای سختی که ایرانی‌ها انجام می دهند. همه کشورها دارند هزینه می‌کنند. من دیدم برای اولین بار رسانه ملی بازی الاتحاد و الهلال را به صورت پخش کرد. این به خاطر آن هزینه‌ها و توجهی است که به فوتبال عربستان شده است.

*اگر آنها بنزما را دارند، ما هم طارمی را داریم

وی ادامه داد: ما با این حال بازیکنان خیلی خوبی داریم. از نظر ساختاری، زیرساختار و برنامه‌ریزی ما نیاز داریم که با تیم‌های بهتر بازی کنیم. این در دست منِ امیر قلعه‌نویی هم نیست. ما یک سری مشکلات بین‌المللی و مالی داریم. ما نباید مرتباً بگوییم که مشکل داریم و باید تمام تلاشمان را انجام دهیم. می خواهیم نتایج خوبی بگیریم. اینکه مرتبا از سعودی‌ها و ژاپن بگوییم و به قولی فرارِ رو به جلو بکنیم، من آن آدم نیستم. شرایط ما در خیلی مسائل عقب‌تر است ولی بازیکنان و نیروی انسانی خوبی داریم. اگر آنها بنزما را دارند، ما هم طارمی و آزمون را داریم. محبی، قائدی و برخی لژیونرها را داریم. واقعیت این است که آنها در حال پیشرفت هستند ولی ما نباید خودزنی بکنیم. ما نیاز داریم که زیرساخت‌ها را درست کنیم. من ۱۵ سال پیش این موضوع را می‌گفتم و در آن زمان به من حمله کردند.

*سرلک یا نورافکن؟ موضوع را شخصی نکنید!

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که اولویت شما در این اردو سرلک بود یا نورافکن، تصریح کرد: خواهش می‌کنم این سوالات را نپرسید و موضوع را شخصی نکنید. من به صورت کلی توضیح دادم.

* در حال رصد بازی شجاع و حسین زاده هستیم

وی درمورد اینکه گفته می‌شود لیست تیم ملی بسته شده است یا اینکه احتمال دارد بعد از بازی امروز تراکتور و استقلال خوزستان بازهم نفراتی به تیم ملی دعوت شوند، گفت: بله؛ احتمال دارد چند نفر دیگر بعد از بازی امروز به تیم ملی اضافه شوند. ما درحال رصد بازی شجاع خلیل‌زاده و حسین‌زاده را زیرنظر داریم و احتمالا یک یا دو بازیکن دیگر به ما اضافه خواهند شد. بالاخره در بخش‌هایی باید به برخی‌ها تلنگر بزنیم تا فکر نکنند در هر شرایطی در تیم ملی هستند. در اردوی قبلی حسینی و اخباری نبودند و در این اردو با کیفیت بالا کار می‌کنند. حسینی هم اگر بازی‌های آسیایی نمی‌رفت می‌توانست در این اردو به ما کمک کند.

* فوتبال ایران نتیجه‌گرا شده

سرمربی تیم ملی فوتبال درخصوص اینکه گفته می‌شود جام ملت‌ها باید فرصتی برای کسب تجربه و آماده‌سازی تیم ملی برای جام‌جهانی باشد، اظهار داشت: هر مربی افکار خاص خودش را دارد. ما تغییرات را حتماً باید با شیب ملایم پیش ببریم. فوتبال ایران نتیجه‌گرا شده است و ما علاوه بر اینکه در جام ملت‌ها باید با قدرت حضور پیدا کنیم باید به فکر تغییرات هم باشیم. خوشبختانه امیدها و جوانان خوبی داریم. از همکارانم هم تشکر می‌کنم و فکر می‌کنم حداقل روزی ۶ ساعت کار می‌کنند. علاوه بر اینکه تمام بازی‌ها را می‌بینیم تازه کار آنالیز ما آغاز می‌شود. فکر می‌کنم در هفته روزی ۴-۵ ساعت بازیکنان را آنالیز می‌کنیم.

قلعه نویی در خصوص زمین تمرینی تیم ملی گفت: من از ۳ گروه باید تشکر کنم مثل رئیس آتش نشانی ، شهردار مناطق ۵ و ۲۲ خیلی کمک کردند. شرایطی که ورزشگاه آزادی دارد. این عزیزان خیلی کمک کردند تا بتوانیم این زمین را بازگردانیم.

*خداداد نابغه فوتبال است و افاضلی تجارب زیادی دارد

وی در خصوص حضور خداداد عزیزی گفت: عزیزی یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های این کشور است و توانسته خاطرات بزرگی را به جا گذارد مخصوصاً گلی که به استرالیا زد که به عقیده من ۳-۴ روزی جشن ملی در کشور ایجاد شد. عزیزی و افاضلی قرار بود که در روز اولی که من کارم را شروع کردم، کارشان را شروع کنند ولی یک سری مسائل پیش آمد که بعداً به ما ملحق شدند. آنها در کنار تیم هستند. خداداد نابغه فوتبال است و افاضلی تجارب زیادی دارد. ما باید از همه پتانسیل استفاده کنیم.

*اگر تیم بتوانیم پیدا کنیم، در کیش اردو می‌زنیم

سرمربی تیم ملی در خصوص اینکه آیا این احتمال وجود دارد که برای اردو بازیکنان به کیش سفر کنند، گفت: ما یک بازی در کیش داشتیم که باید از مسؤولین کیش تشکر کنم. واقعا ۴-۵ زمین تمرینی خوب در آنجا درست کردند. ورزشگاه اصلی نیز با چمن خوب درست شده است. اینکه ما پیش از اعزام به مسابقات به کیش سفر کنیم، احتمال بالایی دارد منتها بتوانیم یک تیم پیدا کنیم تا پیش از سفر به قطر یک بازی انجام دهیم. اگر بازی پیدا نشود، به قطر می‌رویم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =

دکمه بازگشت به بالا