اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

قلعه‌نویی: بازیکنان باید بدانند، هر فرصتی آخرین فرصت است

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: بچه‌ها نسبت به هم خیلی گذشت داشتند و این برد اصلی ما بود.

به گزارش پیشرو ورزش، امیر قلعه نویی در کنفرانس خبری پس از دیدار ایران و هنگ کنگ اظهار داشت: تبریک می‌گویم. بازی خوبی انجام دادیم و چند نکته خوب هم در این بازی بود. یکی این بود که بچه‌ها نسبت به هم خیلی گذشت داشتند. توپ‌هایی که خودشان می‌توانستند به گل تبدیل کنند به هم تیمی خودشان می‌دادند. این برد اصلی ما بود.

*مقداری از روی شکم سیری بازی کردیم

وی افزود: خیلی خوب شروع کردیم و به گل رسیدیم. مقداری از روی شکم سیری بازی کردیم ولی در نیمه دوم موقعیت‌های خوبی داشتیم. از یک قدم، ۶قدم و تک به تک هم نزدیم. در مجموع هم در ساختار دفاع و هم در ایجاد موقعیت و یک بازی هجومی خیلی خوب بودیم. مقابل این تیم‌ها که لایه‌های دفاعی فشرده دارند، بازی کردن سخت تر است اما موقعیت‌های زیادی ایجاد کردیم، می‌توانستیم گل‌های بیشتری هم بزنیم. با اینحال خداراشکر با یک بازی هجومی ۴ گل زدیم. از همه تماشاگران به خصوص بانوان که خیلی خوب تشویق کردند، تشکر می‌کنیم.

*مشکلاتی وجود دارد اما همدل هستیم

سرمربی تیم ملی درمورد اینکه اعتبار فوتبال ایران قرار است پس از تقریبا ۵دهه در جام ملت‌های آسیا با قلعه نویی به سرانجام برسد و مهمترین دغدغه او چیست، عنوان کرد: همه مجموعه در حال تلاش هستند. از راس فدراسیون، هیات رئیسه تا بازیکنان و کادرفنی ولی مشکلاتی وجود دارد. مهم این است که در این مشکلات همه همدل هستیم. تلاش می‌کنیم که مردم را خوشحال کنیم. مشکلات زیادی داریم که در این کنفرانس نمی‌توان گفت ولی مهم این است که همه بچه‌ها تلاش می‌کنند. تاج هم به دنبال این است که مشکلات را برطرف کند.

*بازیکنان بزرگ به تیم ملی کمک می کنند

وی افزود: نمی‌خواهم یک سری مسائل را باز کنم ولی مهم این است که مجموعه ما یک تیم واحد شده است. کادرفنی، تیم ستادی، هیات رئیسه و همه، دوست دارند تیم ملی‌شان نتایج خوب بگیرد. مهمتر از همه بازیکنان بزرگ ما هستند که خیلی کمک می‌کنند. در بازی این را دیدید. مثلا سردار می‌توانست هت تریک کند ولی گذشت کرد و به طارمی پاس داد. حالا کاری ندارم که آفساید شد.

*واقعیت فوتبال داخل زمین است

قلعه نویی گفت: چه از نظر فنی و چه از نظر رفتاری واخلاقی تقریبا به چیزهایی که می‌خواستیم رسیده‌ایم ولی واقعیت فوتبال داخل زمین است. امیدواریم بتوانیم مردم را خوشحال کنیم. مهم این است که تمام مجموعه ما با همه وجود و قلبشان برای این مملکت و مردم کار می‌کنند.

* فوتبال آسیا پیشرفت کرده و مانند قبل نیست که ۱۷ گل به مالدیو بزنیم

سرمربی تیم ملی درمورد اینکه سرمربی هنگ کنگ اعلام کرده ایران یکی از مدعیان قهرمانی در جام ملتهاست و نباید مشکلی مقابل ما داشته باشد، عنوان کرد: کلا فوتبال آسیا در حال پیشرفت است. نتایجی هم که می‌بینید نشان می‌دهد تیم‌ها به هم نزدیک شده‌اند. مانند قبل نیست که ایران ۱۷ گل به مالدیو بزند و از این دست نتایج، فوتبال در آسیا پیشرفت کرده چون این ورزش را مقوله‌ای می‌بینند که می‌تواند به جامعه‌شان کمک کند.

*باید قدرت تاکتیکی‌مان را بالا ببریم

وی افزود: فوتبال را فرصت می‌بینند. به همین خاطر است که در چندسال گذشته در تیم‌های پایه سرمایه گذاری کردند و از طریق فوتبال به جامعه‌شان سرویس می‌دهند. اینکه بگوییم از قبل برنده‌ایم درست نیست ولی باید قدرت تاکتیکی خودمان را بالا ببریم تا در همه بازی‌ها قدرت تاکتیکی‌مان را دیکته کنیم. حالا می‌خواهد مقابل ژاپن یا هنگ کنگ باشد.

*بازیکنان باید بدانند، هر فرصتی آخرین فرصت است

قلعه نویی در مورد اینکه پس از گل چهارم بر سر بازیکنان فریاد می‌زد و آیا به خاطر این بود که انتظار گل‌های بیشتری داشته، گفت: به هرحال مربی عادت به جنب و جوش دارد! با این جنب و جوش و صحبت‌هایی که می‌کنیم، باید نظم تیمی را در دفاع و حمله حفظ کنیم. بحث من این بود که روند بازی را به شکل خودش برگردانند. ممکن است در یک بازی نتیجه صفر-صفر باشد و این توپ‌ها را در ۶ قدم از دست بدهیم. از الان باید نهادینه کنیم که بدانند هر فرصتی آخرین فرصت است. باید نهایت استفاده را داشته باشند ولی این مساله خوبی است که ما بعد از هر گل به دنبال گل بعدی می‌رویم. علاوه بر آن نظم دفاعی ما هم خداراشکر خوب شده است.

*حداقل این کار را من بلدم! 

وی درخصوص اینکه آیا بهتر نبود محمدجواد حسن نژاد به عنوان یک بازیکن جوان بیشتر بازی می‌کرد، اظهار داشت: اجازه بدهید این تصمیم گیری‌ها را ما انجام بدهیم. ما در تمرینات هستیم. به هرحال تغییرات احتیاج به زمان دارد و بازی‌های جام جهانی است. حداقل این کار را من بلدم! در گذشته، چه در باشگاهی چه در تیم ملی ب انجام دادم. همان تیم ملی ب نزدیک ۸۰درصدشان به تیم ملی بزرگسالان رفتند.

قلعه‌نویی گفت: کم کم باید بیایند که وقتی به زمین رفتند و بازیکن ۹۰دقیقه‌ای شدند دیگر از زمین بیرون نیایند. البته این را قبول دارم. باید در این بازی‌ها بازی کنند ولی بعضی اوقات کار گره می‌خورد و مشکل می‌شود. اگر همان دقایق اول گل نمی‌زدیم شاید روند بازی فرق می‌کرد.

*ما با بازیکنان زندگی می‌کنیم

سرمربی تیم ملی درمورد اینکه انتقاداتی به بازیکنان مسن تر مانند حاج صفی شده بود اما امشب ۳ گل تیم ملی از جناح چپ به ثمر رسید، عنوان کرد: به هرحال باید به انتقادات احترام بگذاریم ولی مهمترین مساله این است که کار خودمان را کنیم. ما با بازیکنان زندگی می‌کنیم. چه در اردو و چه خارج از اردو، آن‌ها را رصد و آنالیز می‌کنیم. بر اساس قدرت تاکتیکی خودمان کار می‌کنیم و براساس بعضی حریفان‌مان، جا به جایی‌هایی انجام می‌دهیم.

*در هر پست ۲ بازیکن خیلی خوب داریم

وی افزود: بازیکنی که در آن سرعت بالای لیگ قهرمانان اروپا بتواند مقابل مارسی بازی کند، یقینا در آسیا راحت تر است. احسان هم امشب یکی از بازیکنان خوب ما بود اما در بازی‌های بعدی ممکن است تغییراتی داشته باشیم. دیروز هم گفتم؛ سن شناسنامه‌ای یک بحث و آمادگی فیزیکی بازیکن یک بحث دیگر است. ما مواردی مانند دوندگی و سرعت بازیکنان را رصد می‌کنیم. سیستم دیگری هم داریم که باز از نطر فنی آن‌ها را آنالیز می‌کنیم. اگر آمادگی داشتند حتما در ترکیب قرار می‌گیرند. خوشبختانه در هر پست ۲ بازیکن خیلی خوب داریم. در بعضی پست‌ها مانند هافبک وسط هم ۴-۳ بازیکن خیلی خوب داریم. بعضی حتی امروز در لیست ۲۳ نفره نبودند درحالیکه می‌توانستند جزو ۱۱ نفر هم باشند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 9 =

دکمه بازگشت به بالا