اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

قلعه‌نویی:ایران از لحاظ کیفیت بازیکنان در سطح بالایی است

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ایران و عربستان به عنوان ۲ کشور مسلمان باید در همه زمینه‌ها تعامل داشته باشند.

به گزارش پیشرو ورزش، امیر قلعه‌نویی پیش از برگزاری اولین تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان در بلغارستان، اظهار داشت: با توجه به شرایط اردویی، اولین تمرین خود را در این کشور انجام می‌دهیم. خدا را شکر چند لژیونر اضافه شده‌اند و تیم فردا تقریباً کامل می‌شود. ۲ جلسه تمرینی خوب هم در تهران داشتیم‌. خدا را شکر شرایط خوب است‌.

* درمورد مصاحبه قبلی من سوء تفاهم ایجاد شد 
وی درمورد سطح کیفی فوتبال کشورمان و مقایسه با کشورهای همسایه با توجه به اینکه ایران یکی از بهترین‌های آسیا است اما عربستانی‌ها نیز ستارگانی مثل رونالدو و بنزما را به لیگ خود آورده‌اند، گفت: سرمایه‌گذاری در ورزش چه در بحث زیرساخت‌ها و چه نیروی انسانی باید انجام شود‌. در مصاحبه قبلی من یک سوء تفاهم به وجود آمد. من گفتم اگر عربستان بنزما را دارد، ما هم بازیکنان بزرگی داریم. 

* ایران از لحاظ کیفیت بازیکنان در سطح بالایی است 

سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان اضافه کرد: بحث سطح کیفی را گفتم‌. اگر آنها برای لیگ‌شان هزینه می‌کنند و بازیکنان بزرگی را می‌آورند، ما هم از نظر نیروی انسانی و استعداد در سطح کیفی بالایی هستیم. لژیونرهای ما را ببینید. مهدی طارمی در پرتغال بازی می‌کند. جهانبخش در هلند است. سردار آزمون که به او تبریک می‌گویم به ایتالیا رفته و در باشگاه رم بازی می‌کند. سامان قدوس در انگلیس است، علی کریمی در ترکیه حضور دارد. احسان حاج‌صفی و میلاد محمدی در تیم آ.ا.ک آتن یونان بازی می‌کنند. بحث من درمورد سطح کیفی بود.

* جدا از سرمایه‌گذاری برای زیرساخت‌ها باید ارتباطات بین‌المللی داشته باشیم 

قلعه‌نویی عنوان کرد: ما علاوه بر اینکه باید برای زیرساخت‌ها هزینه کنیم، باید ارتباط بین‌المللی هم داشته باشیم. اگر قیاسی کردیم، درمورد سطح کیفی بازیکنان بود. اگر آنها بنزما را دارند ما هم این بازیکنان را داریم اما سوء تفاهم پیش آمد‌.

* ایرانی‌ها از بازی در زمین بی‌طرف بیشتر ضرر کردند  

وی درخصوص حل شدن بحث میزبانی تیم‌های ایرانی و عربستانی در زمین بی‌طرف با توجه به امضای توافقنامه بین روسای فدراسیون ۲ کشور، توضیح داد: خود من هم آسیب این مشکل را دیده‌ام و اگر اشتباه نکنم از سال ۲۰۱۶ این اتفاق افتاد‌ که در یک کشور ثالث بازی می‌کردیم‌. ما ایرانی‌ها مشکلاتی داشتیم که به مسائل مالی بازمی‌گردد‌ و بیشتر ضرر می‌کردیم.

* ایران و عربستان به عنوان ۲ کشور مسلمان باید در همه زمینه‌ها تعامل داشته باشند

سرمربی تیم ملی گفت: باید از مهدی تاج و سایر همکارانی که زحمت کشیده و برای ایجاد این تعامل به عربستان رفتند، تشکر کنیم‌. فوتبال زبان ارتباطات، مهربانی و لذت بردن است. ان‌شاءالله به روزی برسیم که در همه موارد تعامل داشته باشیم. حالا از طریق فوتبال باب این تعامل باز شده و ما هم خوشحال هستیم. ایران و عربستان ۲ کشور مسلمان هستند و نیاز است در همه موارد با هم ارتباط و تعامل داشته باشند.

* بازی با بلغارستان می‌تواند برای ما مهم‌تر باشد

قلعه‌نویی ادامه داد: خبر خیلی خوبی به ویژه برای ما ایرانی‌ها بود که بازیکنان بزرگی به کشورمان می‌آیند. ایرانی‌ها دوست دارند از نزدیک این بازیکنان را ببینند.

وی درمورد بازی با بلغارستان با توجه به اینکه پس از اضافه شدن محمد محبی، ترکیب تیم ملی فردا کامل خواهد شد، اظهار داشت: به هر حال این بازی‌ها از هر نظر برای ما خیلی مهم است‌. برخی دوستان انتقاد می‌کنند اما باید از همه فرصت‌هایمان استفاده کنیم. بلغارستان هم تیم بسیار خوبی است و نتایجش نیز به نسبت خوب بوده اما این بازی می‌تواند برای مهم‌تر باشد. باید شناخت بیشتری نسبت به هم پیدا کنیم. هم ما نسبت به بازیکنان و هم آنها نسبت به ما‌‌. 

* برای رسیدن به شناخت بیشتر در هر اردو تغییراتی داریم

سرمربی تیم ملی تصریح کرد: در هر اردویی بدلیل شناخت به نیاز بیشتر از بازیکنان تغییراتی داریم. مثلا در این اردو میلاد محمدی، علی کریمی، میلاد سرلک را دعوت کردیم‌. در اردوی قبلی شجاع خلیل‌زاده و احمدنوراللهی نبودند که الان هستند. این تغییرات را انجام دادیم تا به شناخت کافی برسیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 14 =

دکمه بازگشت به بالا