اخبار ورزشیسایر اخبار

فدراسیون نجات غریق، غرق در حاشیه‌ها/ مهاجران آدلاید

فدراسیون نجات غریق و غواصی در دوره جدید فعالیت خود با حاشیه های گوناگونی روبرو شده است.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپورت و به نقل از خبرگزاری فارس، فدراسیون نجات غریق و غواصی ایران از آن دست فدراسیون هایی است که سالهاست بدل به حیاط خلوت ورزش ایران شده و در آن اتفاقات عجیب و فراوانی رخ می دهد که هرگز رسانه ای نمی شود. فدراسیون که با توجه به ماهیت همگانی بودن آن در فدراسیون بودنش تردیدهای جدی وجود دارد اما سالهاست که به شکل فدراسیون اداره می شود، ردیف بودجه می گیرد و البته فعالیت های آن بیشتر در حوزه آموزش و ورزش همگانی انجام می شود.

این فدراسیون تا سالها در تیول میرسلیم بود و به نوعی خانه دوم او محسوب می شد اما تصویب قانون بازنشستگی موجب شد تا میرسلیم بعد از دو دهه از سمت ریاست این فدراسیون کنار برود و سکان فدراسیون در دست ایلخان نوری قرار بگیرد. مردی از بدنه همین فدراسیون که به نظر می رسد قصد دارد همان مسیر سابق را با شکل و شمایل دیگری ادامه بدهد.

نخستین و شاید مهمترین برنامه نوری در سمت جدید حضور در مسابقات جهانی ادلاید استرالیا در سال گذشته بود که البته توسط روابط عمومی این فدراسیون در بوق و کرنا شد و خبر مدال های رنگارنگ فدراسیون هر روز رسانه ای می شد غافل از اینکه در این مسابقات اساسا موضوعیت و قهرمانی در آن هدف نیست و مدال آوری در آن چندان ارزشگذاری نمی شود.

نکته بعدی اینکه در حالیکه تیم ملی ایران با لشکرکشی و در قالب تیم ملی در این مسابقات شرکت کرده بود که سایر تیم های حاضر در این رقابت ها در قالب تیم های باشگاهی در این مسابقات حضور یافته بودند و این مسابقات صرفا یک تورنمنت باشگاهی محسوب می شد.

در این مسابقات رئیس فدراسیون بخش استخر شرکت کرد و توانست یک مدال طلا و یک نقره به دست آورد و روی مدال آوری ایلخان نوری در این رقابت ها مانور فراوانی داده شده و خبر آن توسط فدراسیون در بوق  کرنا شد در حالیکه  رئیس فدراسیون در بخش پیشکسوتان توانسته مدال کسب کند در خبر منتشره فدراسیون نیز به رده سنی آن اشاره نشده بود.

حضور در مسابقات پیشکسوتان و باشگاهی توسط اعضای فدراسیون که هیچ ثبت رکوردی ندارد و حتی اعتباری چندان نیز برخوردار نیست و اینکه هزینه های بالایی برای اردو و تمرینات تیم ملی انجام شده، یکی از ابهامات بزرگ این سفر طولانی مدت به استرالیا بود.

این مسابقات طی ۴ روز برگزار شد اما در یک اقدام عجیب تیم اعزامی ایران حدودا۲۰ روز در استرالیا اقامت داشت. ایلخان نوری رئیس فدراسیون در توجیه حضور طولانی مدت در استرالیا مدعی شده چون مسابقه ساحلی باقی مانده بود، افراد مجبور شدند در استرالیا بمانند و سئوال اینجاست چه لزومی دارد، ۷ نفر بمانند و آیا نمی شد همانند سایر فدراسیون ها و رشته های دیگر، افرادی که مسابقات آنها پایان می پذیرد، به ایران بازگردند؟!

گفته می شود که این مسافرت توریستی چند صد میلیون تومان برای فدراسیون آب خورده.

آقازاده ای با ژن خوب!

در میان تمامی این هیاهوها و اتفاقات رخ داده، حضور یک چهره آشنا و یک ژن خوب در بدنه فدراسیون یکی از علامت سئوال های پررنگ فدراسیون نجات غریق و غواصی است. چهره ای که اتفاقا در سفر طولانی و جذاب به ادلاید نیز حضور داشت.

حامد آقازاده پسر علی آقازاده استاندار فعلی استان مرکزی و معاونت سابق توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش و جوانان چهره ایست که در بدنه فدراسیون نجات غریق حضوری پررنگ دارد. آقازاده ای که از بد حادثه رابطه خویشاوندی با وزیر ورزش و جوانان دارد و از همین رو توانسته در این فدراسیون برای خود بر و بیایی پیدا کند.

حامد آقازاده به عنوان کارشناس خبره حکم دریافت کرده و با همین حکم عضو هیئت رئیسه می شود و با تیم به استرالیا اعزام می شود. جالب اینکه وی تاکنون حتی یک روز به عنوان ناجی در هیچ استخری حضور نداشته و شنیده ها حاکی از این است که فعالیت اصلی او ارتباطی به حوزه ورزش ندارد و وی در کار خرید و فروش خودرو فعالیت می کند.

جالب اینکه ایلخان نوری در مورد حضور آقازاده در استرالیا مدعی شده وی جهت بازدید اقوام دراسترالیا به این کشور اعزام شده است! آنچه تداعی کننده کارتون جذاب و پرماجرای «مهاجران» در دهه ۶۰ و ۷۰ است که ماجرای مهاجرت یک خانواده به ادلاید استرالیا را روایت می کند!

در فدراسیون نجات غریق البته همه ماجراها به این سفر پرحاشیه ختم نمی شود. حضور افراد دوتابعیتی و اعطای پست به دوستان و آشنایان از جمله موارد عجیبی است که در این فدراسیون جریان دارد که در آینده از آن بیشتر خواهیم نوشت.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − هفت =

دکمه بازگشت به بالا