اخبار ورزشیتوپ و تور

فخری: بسکتبال پیش‌بینی ها را بهم زد

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی گفت: بازیکنان بسکتبال ایران با عملکردی که داشتند پیش‌بینی کارشناسان را زیر سوال بردند.

پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره سهمیه المپیکی که تیم ملی بسکتبال ایران کسب کرد، گفت: فکر می‌کنم با کاری که تیم ملی ایران کرد پیش‌بینی همه کارشناسان را زیر سوال برد. کارشناسان بسکتبال شانس کمی را برای ایران قائل بودند، حتی در جلسه سرپرستان کاروان که در توکیو برگزار شد، در مذاکره‌ای که داشتیم برای پر کردن فرم‌های کسب سهمیه، آنها هم اعتقاد داشتند بسکتبال ایران شانس کمی دارد. بازیکنان ما با عملکردی که داشتند میلیاردها دلار هزینه چینی‌ها را دور ریختند. البته در اینجا نقش مهران شاهین‌طبع سرمربی خوب بسکتبال ایران را هم نباید نادیده گرفت.

* حدادی و نیکخواه مثل یک سرباز در اختیار تیم بودند

وی در پاسخ به این سوال که در جلساتی که شما با مسئولان فدراسیون بسکتبال داشتید، نظر آنها برای کسب سهمیه المپیک چه بود، عنوان کرد: آنها خودشان امیدوار بودند و می‌گفتند با تمام وجود برای کسب سهمیه تلاش خواهند کرد. حامد حدادی و صمد نیکخواه بهرامی مثل یک سرباز با تمام وجود در اختیار تیم ملی بودند و بسیار خوب کار کردند.

رئیس مرکز نظارت بر تیم‌های ملی همچنین درباره مشکلاتی که حدادی داشت و بعدها به تیم ملی ایران اضافه شد، اظهار داشت: حامد آن حامد بازی‌های آسیایی نبود چون به حرف‌های شاهین طبع گوش کرد در این بازی‌ها بسیار خوب درخشید. شاهین طبع شرایطی را گذاشته بود که حدادی آنها را انجام داد. من هم ۲ ماه پیش در گزارشی که به رئیس کمیته ملی المپیک ارائه کردم گفتم بسکتبال ایران شرایط خوبی دارد و پوست‌اندازی کرده است. این تیم با ترکیب بازیکنان جوان و باتجربه می‌تواند در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ بدرخشد.

* ایران پیش‌بینی کارشناسان بسکتبال را بهم زد 

فخری درباره انتقاداتی که به تیم ملی بسکتبال در چند بازی شد، گفت: این انتقادات را دیدم که مثلا چرا ایران به پورتوریکو باخت؟ اما کسی نمی‌داند ایران چطور ۸۱ گل به این کشور زد یا چطور مقابل اسپانیا بازی کرد؟ بازیکنان ما همه پیش‌بینی‌ها را بهم زدند و امیدوارم در المپیک هم نتایج خوبی بگیرند.

وی همچنین درباره پرداخت حقوق به تیم ملی بسکتبال که سهمیه المپیک گرفته‌ مبنی بر اینکه آیا حقوق آنها برابر ورزشکاران انفرادی است، گفت: بله حقوق در نظر گرفته شده برای ورزشکاران رشته‌های تیمی و انفرادی یکی است چون همان طور که یک ورزشکار رشته انفرادی زحمت می‌کشد ورزشکاران رشته‌های تیمی هم همان زحمت را می‌کشند.

* بازی‌های ساحلی مراسم رژه ندارد

سرپرست کاروان ایران در بازی‌های ساحلی درباره شرایط کاروان ایران و انتخاب کادر سرپرستی، عنوان کرد: قبل از بازی‌ها با فدراسیون‌هایی که قرار است در بازی‌ها شرکت کنند جلسه‌ای خواهیم داشت. کادر سرپرستی هم مشخص شده که بعدا اعلام خواهد شد.

وی درباره اینکه بازی‌های ساحلی پرچمدار ندارد، خاطرنشان کرد: خیر. از کمیته برگزاری بازی‌ها سوال کردیم که گفتند مراسم افتتاحیه رژه ندارد و رژه به صورت الکترونیکی است.

* نامه‌نگاری کمیته با شورای المپیک آسیا درباره حذف کاراته

فخری در پاسخ به سوال دیگر فارس مبنی بر اضافه شدن کاراته به بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲، تصریح کرد: خبر بسیار خوبی است. با توجه پتانسیل ایران در این رشته نگرانی‌هایی بعد از حذف کاراته وجود داشت. البته بعد از خبری که درباره حذف کاراته منتشر شد، کمیته ملی المپیک به شورای المپیک آسیا نامه نوشت و همین طور با چند کشور دیگر نامه‌نگاری‌هایی صورت گرفت که آنها هم پیگیر این موضوع باشند.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا