اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

علی خسروی: AFC به ما گفت نباید از داوران بالای ۴۵ سال استفاده کنیم

عضو کمیته داوران فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون آماده است و دستگاه‌های دیگر هم باید پای کار بیایند تا این موضوع تحقق پیدا کند.

به گزارش پیشرو ورزش، علی خسروی در حاشیه کلاس دانش افزایی پیش فصل داوران فوتبال‌ کشور، اظهار داشت: ۵ روز کاری سخت را شاهد بودیم که ۸۵ داور انتخاب شده به تهران آمدند تا بتوانند در این کلاس ها شرکت کنند. سخت ترین روزهای عمرم را گذراندم چرا که باید ۱۵۰ داور را به ۸۵ داور کاهش می‌دادیم، چند روزی خودم یأس فلسفی گرفته بودم که داورانی که نیستند را باید چکار کنیم اما به هر نحوی که بود انجام شد. چرا که دستور رئیس فدراسیون و مصوب هیأت رئیسه فدراسیون بود. تمام داوران ایران در ۵ روز کلاس با مدرسان داخلی کلاس های پیش فصل خود را گذراندن و نشان دادند که هیچ چیزی کمتر از مدرسان خارجی ندارد.

وی افزود: در این کلاس ها آخرین تغییرات و توصیه ها و پیشنهادهایی که فیفا به داوران می دهد تدریس شد، کار بدنی انجام شد. آن تعداد داوری که از ۲۴۰ قضاوت ۳۰ قضاوت اشتباه داشتند که از این ۳۰ قضاوت تنها ۱۲ درصد باعث تغییر نتیجه شده و بقیه آن ها تغییر نتیجه نبوده است که امیدواریم به حداقل برسد و ما فصل خوبی را پشت سر بگذاریم. تیم‌ها در این فصل هزینه های زیادی کردند و آماده رقابت های لیگ شده‌اند بعد از خدا چشمشان به قضاوت درست داوران است.

خسروی در خصوص ورود کمک داور ویدئویی به لیگ برتر و سفر ممبینی به سوئیس در این خصوص عنوان کرد: سفر خیلی خوبی بود که ممبینی به سوئیس رفته است. فدراسیون تمام اراده خود را به کار گرفته است تا بتواند این موضوع را به تحقق برساند. از زمانی هم که تاج به فدراسیون فوتبال آمده است در صحبت های خود به این مسئله اشاره کرده و گفته است کمک داور ویدئویی باید وجود داشته باشد. در حال حاضر فدراسیون آماده است و به نظرم سایر دستگاه‌ها مانند وزارت امور خارجه و دولت باید به ما کمک کنند چرا که تحریم هستیم و به خاطر محدودیت‌های که وجود دارد تجهیزات به ایران نمی‌آید. به هر حال یا باید از دانش بنیان‌های داخلی استفاده کنیم و یا اینفانتینو رئیس فیفا یک دستوری در این خصوص بدهد. اگر اینفانتینو دستور بدهد همه کشورها موظف هستند به آن عمل کنند و به زودی خبر خوبی در این زمینه خواهد آمد.

عضو کمیته داوران در خصوص قانون ۴۵ ساله ها در لیگ برتر فوتبال ایران برای داوران گفت: باتوجه به این که ما زیر نظر AFC هستیم باید به این موضوع توجه کنیم که تعداد داوران فوتبال در قاره آسیا بیشتر از سایر قاره ها است. بنابراین چون زیر نظر AFC هستیم به ما اعلام کردند که داوران بالای ۴۵ سال را به ما معرفی نکنید و ما یک سری داور جوان داریم هم بخش آقایان و هم در بخش بانوان که نمونه بارز آن یک کمک داور خانم است که ۱۰ سال است پشت سر یک داور بین المللی مانده است. ما که نمی‌توانیم به داور بین المللی بگویم کنار برو وقتی ۴۵ سالش که بشود کنار می‌رود تا داوران جوان جایگزین شوند. طرح ۴۵ ساله ها در ایران باعث می‌شود جوان ترها امید بیشتری را داشته باشند و داوران باید بدانند بعد از ۴۵ سال باید با تمام تجربه هایی که دارند به سمت نظارت و تدریس بروند. اون رژیم گرفتن‌ها، تمرینات سخت و سفرهای دور باید یک روزی به پایان برسد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: من با خود ابوالفضلی صحبت کردم و به او گفتم که می توانی ۲۰ سال ناظر باشی در جوامع بین المللی حضور داشته باشید. در حال حاضر ما طبق قانون AFC و اساسنامه فدراسیون فوتبال که تعیین شده است عمل خواهیم کرد و فکر می‌کنم تصمیم درستی در این خصوص گرفته شده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 1 =

دکمه بازگشت به بالا