اخبار ورزشیورزش تهران

علی جوادی: سرانه‌ها و زیرساخت های ورزشی اسلامشهر با نیازهای منطقه تناسب ندارد

مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران در نشست با هیات های ورزشی شهرستان اسلامشهر گفت: سرانه ها و زیرساخت های ورزشی شهرستان اسلامشهر با نیازهای ورزشکاران منطقه تناسب ندارد.

به گزارش پیشرو ورزش، “علی جوادی” شامگاه چهارشنبه در این نشست که با حضور معاونان و مدیران ستادی اداره کل و روسای هیات های ورزشی استان تهران و هیات های ورزشی اسلامشهر در محل سالن همایش های این اداره برگزار شد، با بیان اینکه خواسته اصلی و چکیده درخواست های مطرح شده از سوی مسئولان هیات های ورزشی منطقه، کمبود سرانه های ورزشی است، افزود: با توجه به وضعیت اعتبارات موجود دولت در حوزه ورزش آیا امکان برآورده کردن نیازهای ورزشی جامعه وجود دارد یا نه؟ به اندازه همه اقشار جامعه نیاز وجود دارد، اما دولت نمی تواند همه این نیازها را برآورده کند.
جوادی با تاکید بر اینکه برای رفع کمبودها باید همه ظرفیت های بخش خصوصی و غیردولتی به ورزش کمک کنند، بیان کرد: اتفاقات مهمی در حوزه ورزش شهرستان اسلامشهر رخ داده است، با این گونه فعالیت‌ها و همکاری‌ها می توان ورزش منطقه را احیا کرد و شاهد رشد و شکوفایی ورزش بود.
وی با اشاره به تاثیر و نقش ورزش در بهبود سلامتی جامعه تاکید کرد: با جذب جوانان و نوجوانان به انجام فعالیت های ورزشی، این افراد از انجام فعالیت های مجرمانه، غیراخلاقی و ناهنجاری های اجتماعی و انواع بزهکاری ها منع شده و به انسان های موفق و سالم تبدیل می شوند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران گفت: با ورزش می توان حال خانواده‌ها را خوب کرد، اگر جوانی در مسیر ورزش بیفتد خیال خانواده ها راحت می شود که دیگر جوان گرفتار انواع ناهنجاری های اجتماعی نخواهد شد.
وی با تاکید بر رعایت اخلاق و ادب در ورزش تصریح کرد: رفتارهای غیراخلاقی در جامعه ورزشی خوشایند نیست، رعایت اخلاق پهلوانی در کنار انجام تمرینات ورزشی باعث رشد و شکوفایی ورزش می شود، ما می‌خواهیم حال ورزش را با بعد معنوی ورزش خوب کنیم، ورزشکاران باید هم از لحاظ فنی و هم از بعد اخلاقی رشد و پرورش یابند.
جوادی با بیان اینکه ورزش جامعه را سالم نگه می دارد، خاطرنشان کرد: اگر بعد اخلاقی در جامعه را تقویت کنیم ورزشکار الگو می شود، ما وظیفه داریم ورزشکاران را هم در بعد فنی و قهرمانی و هم در بعد اخلاقی رشد و پرورش دهیم، مربیان باید در هر دو بعد فنی و اخلاقی الگوی خوبی برای ورزشکاران در رده های سنی مختلف باشند.
در این نشست و در دیدار روسای هیات‌های ورزشی، مربیان و تعدادی از قهرمانان ورزشی شهرستان اسلامشهر مسائل و مشکلات و پتانسیل‌های بالقوه جامعه ورزش در عرصه های مختلف را بیان و خواستار توجه بیشتر مسئولان امر و دستگاه ها و نهادهای متولی شدند.
کمبود سرانه های ورزشی، عدم وجود خوابگاه ورزشی، نبود ساختمان مناسب برای ایجاد دفتر مشترک هیات های ورزشی، عدم توجه به قهرمانان ورزشی در رشته های مختلف که در میادین بین المللی مقام های ارزنده ای را کسب کرده‌اند، نبود سالن ورزشی اختصاصی برای برخی رشته های ورزشی از جمله کمبودها و مشکلات جامعه ورزش در شهرستان قهرمانان ورزشی است که انتظار می رود با تأمین اعتبارات لازم و رفع موانع و مشکلات و جذب سرمایه گذاری بخش غیردولتی در کنار اعتبارات دولتی، شاهد رشد و شکوفایی جامعه ورزش اسلامشهر باشیم.
بنا به همین گزارش، جوادی مدیرکل، معاونان و مدیران ستادی اداره کل ورزش و جوانان استان تهران، روز گذشته همچنین در راستای برگزاری شورای مدیران و برنامه ریزی در شهرستان اسلامشهر حضور یافتند و از استادیوم شهید سلیمانی، مجموعه نصری واوان و سالن ها و اماکن ورزشی بازدید کردند و پیرامون موارد پرسنلی اداره ورزش و جوانان شهرستان اسلامشهر با آنان به گفت و گو نشستند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − سه =

دکمه بازگشت به بالا