اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

علوی: حضور کاشانی در تیم امید ادامه دارد

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: عنایتی با دیدن فهرست ۵۰ نفره تیم ملی امید از آن ابراز رضایت کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، امیرمهدی علوی در خصوص جلسه امروز مهدی تاج با حجت کریمی سرپرست باشگاه استقلال اظهار داشت: ابتدا اجازه بدهید با توجه به فرا رسیدن دوازدهمین سالگرد زنده یاد ناصر حجازی بار دیگر یاد او را گرامی داریم. به سرعت برق و باد این ۱۲ سال گذشت، اما رفتار، منش و بازی‌های درخشان آن مرحوم از حافظه جنبی جامعه فوتبال هرگز پاک نخواهد شد. امروز جلسه‌ای بین تاج و کریمی در محل فدراسیون برگزار شد و آخرین مباحث مربوط به صدور مجوز استقلال مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت؛ البته می‌دانید این مباحث در حوزه‌ای است که استانداردهای کنفدراسیون فوتبال آسیا آن را می‌طلبد.

وی افزود: نکاتی است که به صورت مشخص در اختیار باشگاه‌ها قرار گرفته و این روند به صورت مشخص در سال‌های گذشته نیز به باشگاه‌ها ارائه شده است. مجموعه فدراسیون فوتبال در این زمینه نمی‌تواند نقش خاصی ایفا کند، بلکه این روند از طریق نهاد بالادستی در AFC انجام می‌شود.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در خصوص آخرین وضعیت تیم‌های ملی کشورمان عنوان کرد: روزهای پرخبری در انتظار تیم‌های ملی است. اگر از رده نوجوانان شروع کنیم، اردوی متصل به اعزامش به مسابقات قهرمانی آسیا از همین امروز آغاز شد. یک تا دو روز استراحت دارند و حدود دو هفته زودتر به محل برگزاری مسابقات در تایلند اعزام می‌شوند. امیدواریم حسین عبدی و شاگردان محجوب و دوست‌داشتنی‌اش نتایج خوبی بگیرند. همین امروز اردوی تیم بانوان نیز شروع شد. تیم جوانان اکنون در کافا حضور دارد و برنامه‌هایش را ادامه خواهد داد.

علوی افزود: تیم ساحلی نیز بر اساس برنامه پیش‌بینی‌شده به عربستان اعزام دارد. امروز نیز در مورد برنامه‌های تیم امید جلساتی بین عنایتی و نبی، نایب رئیس فدراسیون برگزار شد. فهرست ۵۰ نفره‌ای که برخی برنامه‌ها مجدد مرور شد. فهرست ۵۰ نفره‌ای که از تیم امید تهیه شده، روز گذشته در اختیار عنایتی قرار گرفت که او نیز نکات و موارد مدنظرش را در این زمینه ابراز و احصا کرد. پس از دیدن این لیست، از چهره‌های ارزشمندی که در اختیار داریم و مهیای حضور در تیم امید هستند، ابراز رضایت کرد. بازیکنان امیدی که در لیگ برتر بازی کرده و خود را آماده حضور و افتخارآفرینی در رده‌های بالاتر می‌کنند. این مجموعه در روند تیم‌های ملی در جریان است.

وی با اشاره به شرایط تیم ملی بزرگسالان، تصریح کرد: جلسات مربوط به این تیم نیز به صورت متعدد و مرتب در مرکز ملی فوتبال و ساختمان پک در حال برگزاری است. امیر قلعه‌نویی نظارت کاملی داشته و روز گذشته نیز با مجموعه دستیارانش نشست‌هایی برگزار کرد. ماحصل این اتفاقات مهیا شدن تیم ملی برای حضور در تورنمنت کافا است. امیدواریم برای فیفادی شهریور نیز اتفاقات خوبی بیفتد و خبرهای خوبی برای رسانه‌ها و مردم با برگزاری ۲ مسابقه خارج از خانه داشته باشیم.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درخصوص اینکه آیا با گزینه‌های مدنظر برای دیدارهای تدارکاتی در فیفادی بعدی مذاکره شده است، توضیح داد: بله. در ارتباط با این مبحث نیز دپارتمان تیم‌های ملی و روابط بین‌الملل فدراسیون در حال مذاکره با چند گزینه هستند که پس از نهایی شدن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

علوی عنوان کرد: در هفته اخیر حضور نمایندگان کنفدراسیون فوتبال آسیا را در فدراسیون فوتبال داشتیم. در حوزه ساختار اداری و قرار است روندهای مربوط به این موضوع متحول شود. این فاز دوم است و در این فاز موارد متعددی را بررسی می‌کنند. جلساتی با حضور رئیس فدراسیون، دبیرکل، روسای دپارتمان‌ها و کمیته‌ها برگزار شد. الان نیز جلسه اختتامیه حضور نمایندگان AFC را داریم. فاز دوم این حوزه با موفقیت به اتمام رسید. کنفدراسیون در حال انقلاب در ساختار اداری مجموعه فدراسیون‌های عضو است. ایران هم جزء طلایه‌داران این بحث است. ماحصل و توشه چیزی که در این جلسات مطرح شد، در روند اداری و استانداردسازی فعالیت‌های باشگاه‌داری و فدراسیون به کار خواهیم گرفت.

وی درمورد بیانیه باشگاه استقلال علیه دپارتمان مجوز حرفه‌ای در واکنش به تایید نشدن مجوز حرفه‌ای این تیم در کمیته بدوی، پاسخ داد: به صورت کلی فدراسیون فوتبال وظایفی در این حوزه دارد و از آنجایی که امروز جلسه‌ای با حضور تاج و کریمی برگزار شد، قرار است در روزهای پیش رو روند برگزاری یک نشست خبری با حضور مصطفی زارعی، رئیس دپارتمان مجوز حرفه‌ای برای ارائه همه جزئیات انجام شود.

مدیر روابط عمومی فدراسیون درمورد میزان دخالت فدراسیون در روند مجوز حرفه‌ای، عنوان کرد: ریاست فدراسیون روز جمعه در برنامه ورزشگاه به این موضوع اشاره کرد که در کل آنچه مبنای ما است، کمک به باشگاه‌ها است و نگاه فدراسیون جنبه حمایتی دارد اما موضوع تایید استانداردهایی است که توسط کنفدراسیون گوشزد می‌شود. امیدواریم همه باشگاه‌ها روند اخذ مجوزهای لازم را داشته باشند اما در نشست زارعی، تمام جزییات را اعلام خواهند کرد.

علوی درخصوص مباحث اخیر شادی پریدر، نایب رئیس فدراسیون شطرنج علیه فوتبال، گفت: همه ورزش‌ها مورد حمایت و توجه مردم و همکاران عزیز ما در رسانه ملی قرار دارند اما حتما نگاه به فوتبال متفاوت است. اتفاق خوبی نیست فضا به سمت ایجاد دوگانگی درمورد فوتبال و منهای فوتبال برود. از همکارانمان و قهرمانان‌مان در فدراسیون‌های دیگر خواهش می‌کنیم در نوع ادبیات خود نسبت به ورزش و به ویژه فوتبال تجدیدنظر کنند. همانگونه که ما به قهرمانان خود در شطرنج افتخار می‌کنیم و نام آن‌ها در تاریخ ایران زمین برای همیشه باقی خواهد ماند، باید این نگاه نسبت به فوتبال هم باشد. چرا بگوییم فوتبال …. بلکه باید اینگونه بگوییم باید به ورزش‌های دیگر هم مثل فوتبال توجه شود. باید به همه ورزش‌ها نگاه شود و امیدواریم روزی برسد که فدراسیون شطرنج هم هر روز پذیرای همکاران رسانه‌های گروهی قرار گرفته و مورد توجه باشد.

وی درمورد جلسات هم افزایی درخصوص برنامه‌های لیگ و تیم ملی، توضیح داد: به صورت مکرر کادرفنی تیم ملی به ویژه سرمربی این تیم و همکارانش جلساتی را با نبی و کشوری‌فر دارند و مباحث مربوط به فصل جدید لیگ برتر و گنجاندن تاریخ‌های مهمی مثل سوپرجام یا شروع فصل جدید، همگی در همکاری بین این ۲ مجموعه انجام می‌شود. سازمان لیگ محل برگزاری فینال جام حذفی را اعلام کرد و تاریخ‌های مهم فصل جدید نیز به زودی اعلام خواهد شد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون تاکید کرد: در بازی پنجشنبه هوادار و پرسپولیس با تلاش و حضور رئیس فدراسیون از ۷ پیشکسوت عرصه رسانه تقدیر خواهد شد. امیدواریم سایه این عزیزان هم بر سر جامعه فوتبال مستدام باشد.

علوی درپاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا رضا عنایتی گزینه‌های مدنظر خود در کادرفنی تیم ملی امید را معرفی کرده است، گفت: در ارتباط با فهرست کادرفنی تیم ملی امید، عنایتی اسامی مربیان مدنظرش را به تیم ملی ارائه داده و مقرر شد در این مورد برنامه‌ریزی‌ها انجام شود. خود عنایتی مشغول نهایی کردن امر است و به زودی نام دستیارانش نیز اطلاع‌رسانی خواهد شد. ان‌شاءالله در اولین روز تمرین تیم ملی امید نیز، عنایتی نشست خبری برگزار خواهد کرد تا همه جزییات مرتبط در ارتباط با تیم امید، برنامه‌ها و روندهای پیش رو را اعلام کند.

وی درمورد دلیل نبودن نام حبیب کاشانی در اطلاعیه فدراسیون فوتبال برای معرفی عنایتی و غیبت او در جلسه روز گذشته سرمربی جدید تیم امید با نبی و قلعه‌نویی، پاسخ داد: همانگونه که پیش از این اشاره شد حضور او به عنوان یک مدیر قدیمی ورزش کشور در تیم امید مغتنم است و جلساتی بین او با نبی، تاج و قلعه‌نویی برگزار شد. حضور او نیز در امتداد همان جلسات و برنامه‌ریزی‌ها ادامه دارد.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال درخصوص آخرین وضعیت انتخاب دستیار خارجی امیر قلعه‌نویی، گفت: مذاکراتی با گزینه‌های مدنظر سرمربی تیم ملی در حال انجام است و هفته گذشته مذاکرات جدیدتری انجام شده و مطابق درخواست کادرفنی برنامه بر این است او در تورنمنت کافا، همراه تیم ملی باشد.

علوی درخصوص اینکه انگین فیرات، سرمربی تیم ملی کنیا اعلام کرده برنامه‌ای برای حضور در تورنمنت کافا ندارند و آیا گروه ایران در این مسابقات همان ۳ تیم را خواهد داشت، توضیح داد: آخرین به روز رسانی ما همین است. مجموعه کافا خیلی پرمسابقه است و امیدواریم همین وضعیت ادامه داشته باشد. بحثی در آخرین جلسه هیات رئیسه کافا مطرح شد که جلسه آتی این هیات رئیسه به میزبانی تهران برگزار شود.

مدیر روابط عمومی فدراسیون درخصوص اینکه پیش از این فدراسیون مهدی تاج به عنوان فدراسیون ۵ ستاره مطرح شد و چه قدر امیدوار هستند بار دیگر شاهد آن روزهای خوب باشیم و تیم‌های پایه ما در مسابقات جهانی شرکت کنند، گفت: همیشه گذشته می‌تواند مسیر خوبی را برای آینده رقم بزند. نزدیک‌ترین امید ما برای صعود به جام جهانی همین تیم نوجوانان است. حسین عبدی، مجموعه فدراسیون و کمیته جوانان خیلی برای این تیم زحمت کشیده‌اند. این تیم در زرورق آماده شده تا به میدان برود. فدراسیون ۵ ستاره از سایت فیفا بیرون آمد و امیدوارم در آینده نه چندان دور بار دیگر خود این سایت این روند را پیش ببرد. فوتبال ساحلی ما نتایج خوبی گرفت. جایگاه فوتسال بانوان و آقایان ما در آسیا و جهان مشخص است. تیم بانوان ما قهرمان آسیا است . وضعیت تیم بزرگسالان هم مشخص شده و مسیر به خوبی پیش می‌رود. باید از عباس چمنیان که تیم نوجوانان را به جمع ۸ تیم جام جهانی برد یا امیرحسین پیروانی که تیم جوانان را به جام جهانی رساند، یاد کنیم. تیم‌های ما این روزها خیلی به آن فضا شباهت دارند. در هفته یک روز را به مرکز ملی فوتبال بیایید و ببینید اکثر تیم‌های ما در زمین‌های چمن و سالن‌ها در حال تمرین کردن هستند. این تب و تاب در فدراسیون وجود دارد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 11 =

دکمه بازگشت به بالا