اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

عبدی: به مربی تیم کره گفتم که این بازی به نظر می‌رسد که یک فینال زودرس است

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان در نشست خبری پس از پیروزی مقابل کره‌جنوبی به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، حسین عبدی پس از پیروزی ۲ بر صفر تیم ملی فوتبال نوجوانان کشورمان مقابل کره‌جنوبی، اظهار داشت: بازی امشب مقابل کره جنوبی بسیار زیبا بود. همانطور که قبلا گفتم، این یک بازی زیبا در کشوری زیبا است. شما می‌بینید که همه به صورت تاکتیکی بازی می‌کنند تا یکدیگر را متوقف کنند و به روش خودشان به تیم مقابل حمله کنند. وقتی تیم کره‌ جنوبی را آنالیز کنیم، می‌بینم که بسیار قدرتمند هستند و به مربی تیم کره تبریک می‌گویم.

وی افزود: آنها تیم فوق العاده‌ای دارند، بازیکنان بسیار خوبی دارند. ما باید هر مسابقه را به سبک بازی امروز و با برنامه انجام بدهیم. برنامه من در این مسابقه برای متوقف کردن آنها، حمله سریع و رسیدن به گل و دوباره ادامه دادن همین شیوه بو‌د. بنابراین فکر می‌کنم یکی از بهترین بازی‌های این رقابت‌ها، همین مسابقه بود.

سرمربی تیم ملی نوجوانان تاکید کرد: به مربی تیم کره گفتم که این بازی به نظر می‌رسد که یک فینال زودرس است. بنابراین به آنها تبریک می گویم و به بازیکنانم، به مربیانم و به کشورم تبریک می‌گویم. به این بازیکنان افتخار می‌کنم و امیدوارم بازی بعدی را هم با نتیجه خوب رقم بزنیم.

عبدی افزود: اما همانطور که در کنفرانس خبری پیش از آغاز مسابقات نیز گفتم، بازیکنان در این سنین در این سطح نیاز به پیشرفت دارند و باید از بازی لذت ببرند. آنها باید از نظر تاکتیکی نه تنها در حمله، در دفاع و حمله و ضدحمله نیز توسعه یابند. بنابراین فکر می‌کنم بازی بسیار فوق‌العاده‌ای بود.

وی ادامه داد: وقتی امروز به استادیوم آمدم، با من مصاحبه کردند و سوالی در این مورد پرسیدند که کره تیمی گلزن است و نظر شما در اینباره چیست؟ اینطور پاسخ دادم که کره گل‌های زیادی به ثمر رسانده و تیم خیلی خوبی است. اما ما نیز مثل آنها به افغانستان شش گل زدیم و مقابل قطر نیز اگر همه توپ‌های ما گل می‌شد، شاید نتیجه آن بازی هم ۱۲ بر صفر یا چیزی شبیه به آن می‌شد.

سرمربی تیم ملی نوجوانان گفت: به همین دلیل است که فوتبال بسیار زیبا است. اگر تیم خوبی داشته باشید یا اگر هر دو تیم هم خوب باشند، باز هم شما از ابتدا نمی‌دانید که چه تیمی برنده است. به همین دلیل است که در این سطح و در این سن، می‌خواهم بازیکنان از بازی لذت ببرند، آنها سخت تلاش می‌کنند و بهترین نتیجه، صرفا کسب بهترین نتیجه نیست، بلکه تلاش برای داشتن عملکرد بهتر است.

عبدی ادامه داد: مربیگری من برای امروز یا دیروز نیست، بلکه مدت زمان طولانی است که مربی هستم. بنابراین می‌دانم چگونه بازیکنان را نه تنها از نظر جسمی بلکه از نظر ذهنی نیز ریکاوری کنم و کارهای زیادی برای ریکاوری ذهنی انجام می‌دهم. خیلی سخت است باور کنید که وقتی در بازی اول سه امتیاز را به دست می آورید و در بازی بعدی تنها یک امتیاز می‌گیرید، همه برای امتیاز بعدی مقابل کره جنوبی استرس می‌گیرند و در آن شرایط کنترل استرس بسیار سخت می‌شود. شاید بتوانم خودم را در این سن کنترل کنم، اما بازیکنان ۱۶-۱۷ ساله پر تنش و در مورد هر موضوعی بسیار هیجان انگیز هستند. پس من به همراه کادرم آنها را ریکاوری کردیم.

عبدی تصریح کرد: در اولین روز ما تلاش کردیم فقط کارهایی انجام بدهیم که از آن لذت می‌بریم. به عنوان مثال به تنیس فوتبال رفتیم. با آنها شوخی کردم و همه سعی می‌کردند شوخ طبع باشند. امروز در کنار بخش آنالیز، چند فیلم خنده دار و چیزهای زیاد دیگری را پخش کردیم تا فضای ذهنی آنها شاد و آرام شود و بعد از آن به بازی آمدیم و همه آماده بازی بودند. مطمئن هستم که به عنوان یک مربی باید بدانیم که برابر بازیکنان جوان چه کاری را انجام می دهیم. بازیکنان جوان را نباید مجبور کنیم که شبیه ماشین یا ربات عمل کنند و فقط پیروز شوند، بلکه باید کمی تجربه به آنها بدهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید قدرت اجرای خوبی به آنها بدهیم تا در آینده از آن بهره ببرند، زیرا بازیکنان امروز نیستند، بازیکنانی برای آینده هستند و به طور کلی دید من برای ریکاوری بر این اساس است.

سرمربی تیم ملی فوتبال نوجوانان در ادامه اظهار داشت: بازیکنانم بسیار هیجان‌زده هستند. زمانی که کره‌جنوبی را آنالیز کنید، متوجه می‌شوید آنها بسیار فوق العاده هستند و عالی بازی می‌کنند. بنابراین پس از پیروزی مقابل تیم خوب کره و نتیجه خوبی که بدست می‌آورید و به خصوص که به دور بعدی صعود می‌کنید، همه خوشحال هستند. طبیعی است که بازیکنان خوشحالی خودشان را بروز بدهند.

عبدی اضافه کرد: اتفاقا من هم موافق بروز خوشحالی هستم، اما ما یک مسابقه دیگر در پیش داریم. پس خودمان را نه تنها از نظر فیزیکی، بلکه از بعد ذهنی نیز باید بازیابی کنیم. بازی سختی خواهد بود و هرچیزی ممکن است پیش بیاید. در تلاش برای لذت بردن از این بازی با یک تاکتیک متفاوت خواهیم بود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا