اخبار ورزشیورزش بانوان

عباسعلی: برای رسیدن به المپیک توکیو کار سخت است

دارنده نشان نقره مسابقات جهانی کاراته گفت: برای رسیدن به المپیک توکیو کار سخت است، اما نشدنی نیست و ما می‌توانیم از پس آن بربیاییم.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در چارچوب دیدارهای رده‌بندی سومین مرحله لیگ سری آ مونترال کانادا حمیده عباسعلی نماینده وزن مثبت ۶۸ کیلوگرم تیم ملی کاراته بانوان در دیدار رده‌بندی موفق شد جسیکاکارگیل از پیش‌رو بردارد و مدال برنز لیگ سری آ مونترال را از آن خود کند.

حمیده عباسعلی در گفت‌وگو ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در پاسخ به این سوال که مسابقات لیگ‌های جهانی کاراته‌وان و مسابقات سری A طبق تقویم فدراسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جهانی پشت سرهم در حال برگزاری است. آیا با این روند شرایط برای شما سخت‌تر می‌شود یا خیر، گفت: متاسفانه برنامه‌ریزی‌های فدراسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جهانی کاراته طوری است که ما تقریبا هر دو هفته یکبار یا باید در مسابقات لیگ جهانی کاراته‌وان حضور داشته باشیم یا در مسابقات سری A شرکت کنیم و این فشردگی به همه ورزشکاران فشار می‌آورد، چون یک ورزشکار چند بار می‌تواند در طول سال به اوج آمادگی خود برسد؟! در هر صورت ما با این مسئله و تقویم فدراسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جهانی کنار آمده‌ایم. این مسئله هم گریبانگیر همه ورزشکاران است. به همین دلیل ناچاریم با این موضوع کنار بیاییم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، خاطرنشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ واقعیت ماجرا این است که کاراته تنها یک بار قرار است در المپیک توکیو حضور داشته باشد و دیگر در المپیک حضور نخواهد داشت. همه ما هم به دنبال کسب سهمیه المپیک هستیم. به خاطر همین به دلیل فشردگی مسابقات، حضور ورزشکاران برای شرکت کردن در این رویداد خیلی زیاد است.

دارنده طلای بازی‌های آسیایی در پاسخ به این سوال که هر روز به المپیک توکیو نزدیک‌تر می‌شویم و رقابت‌های تمام کشورها بیشتر می‌شود، آیا کار شما با این شرایط برای کسب مدال سخت می‌شود یا خیر، گفت: مسابقات سری A رویدادی است که تمام کاراته‌کاهایی که جزو رنکینگ ۱۰۰ نفر نیستند می‌توانند در این مسابقات شرکت کنند و جواز حضور در لیگ جهانی کاراته‌وان را کسب کنند. در نتیجه در این مسابقات سری A تعداد مبارزات برای ما بیشتر است، اما چون امتیازهای خوبی را می‌توانیم از این مسابقات کسب کنیم، در این رقابت‌ها شرکت می‌کنیم، اما این مسابقات سختی‌های خودش را دارد.

دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی اینچئون در ادامه صحبت‌های خودt اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: از سال ۲۰۱۹ در ۷ مرحله لیگ جهانی کاراته‌وان در سری A حضور پیدا کردم. در مجموع من در ۴ مرحله از این مسابقات موفق به کسب مدال شدم. ابتدا در لیگ جهانی مراکش مدال برنز کسب کردم، از آن رویداد به بعد مستقیم بدون اینکه امتیازها نصف شود، امتیازها در رنکینگ محاسبه می‌شود. بعد از کسب مدال برنز مراکش در مسابقات ترکیه مدال طلا گرفتم و پس از آن در شانگهای چین برنز کسب کردم و حالا در کانادا به مدال برنز رسیدم. خیلی خوب است که در تمام رویدادها مدال طلا کسب کنیم. چون امتیاز مدال طلا بیشتر است، اما وقتی سکوها را نگاه می‌کنیم به خاطر رقابت‌ نزدیکی که بین ورزشکاران وجود دارد در هر مسابقه سکوها تغییر می‌کند ولی خوشبختانه من در این سکوها ثابت هستم و این جای شکر دارد. در چین وقتی مدال برنز گرفتم، همه سکونشین‌ها آسیایی بودند. خب این کار را سخت می‌کند چون این نشان می‌دهد همه کشورها به دنبال کسب امتیاز هستند پس نباید غفلت کرد. مسابقات کاراته برای کسب کردن سهمیه المپیک خیلی دشوار است. چون ما بعد از این مسابقات ۴ مرحله دیگر مسابقه پیش رو داریم، حضور در قهرمانی آسیا که قرار است یک ماه دیگر برگزار شود رویداد مهمی است، پس از این در سه مرحله لیگ جهانی توکیو، روسیه و اسپانیا در سال ۲۰۱۹ باید شرکت کنیم و یک مرحله دیگر مسابقه در شیلی برگزار می‌شود که فکر می‌کنم رفتن به این رویداد مهیا نمی‌شود.

عباسعلی در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌ای برای عبور از این مسیر المپیکی دارید تا ان‌شاءالله در توکیو حضور پیدا کنید،‌ گفت: در سال ۲۰۲۰ به غیر از مسابقاتی که به آن اشاره کردم، رویدادهای بسیار دشوارتری را خواهیم داشت تا به المپیک توکیو برسیم. در سال ۲۰۲۰ فشردگی مسابقات خیلی زیاد خواهد شد و امتیازها ذره ذره جمع خواهد شد. من دو هفته بعد از حضور در مسابقات چین دوباره راهی کانادا شدم. نکته مهم ماجرا این است تردد در مسیر مسابقات به تمامی بازیکنان فشار می‌آورد، اما چون هدف ما حضور در المپیک توکیو است، سعی می‌کنیم روی مسابقات تمرکز کنیم تا امتیازهای لازم را جمع کنیم. یعنی سعی می‌کنیم فرصت‌ها را از دست ندهیم. خیلی خوب است که در هر مسابقه روی سکو باشیم، اما حتی در تمام مسابقاتی که شرکت می‌کنیم، حتی یک برد هم به دست بیاوریم برای ما امتیاز محسوب می‌شود. من فکر می‌کردم مسابقات لیگ سری A کانادا با تعداد کمی ورزشکار برگزار شود، اما شاهد بودیم اصلا اینطور نبود. به خاطر اینکه ۵ روز دیگر بازی‌های اروپایی برگزار می‌شود، ما تصور می‌کردیم خیلی از آنها در این مسابقات حضور نداشته باشند، اما دیدیم به خاطر مهم بودن المپیک همه با ترکیب کامل در کانادا حضور داشتند.

دارنده طلای بازی‌های آسیایی و نشان نقره مسابقات جهانی کاراته در پاسخ به این سوال که در طول سال‌ها فعالیت در میادین بین‌المللی حالا شما در بخش بانوان چهره شناخته‌شده‌ای هستید. حریفان شما را به خوبی می‌شناسند، آیا رقابت در چنین فضایی با توجه به شناختی که از شما وجود دارد سخت نیست؟ گفت: حریفانم شناخت کافی از من دارند. آنها صد درصد پیش از هر مسابقه‌ای به خوبی من را آنالیز کرده‌اند، ضمن اینکه من هم از این قاعده مستثنی نیستم، تمام حریفانم را آنالیز می‌کنم. سعی می‌کنم هر بار با یک تکنیک و تاکتیک متفاوت مقابل حریفانم ظاهر شوم. به هر حال آنالیز کردن آنها خیلی به من کمک می‌کند.وی در پاسخ به این سوال که نبودن کوچ کنار بازیکنان در طول مسابقات چه تاثیر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی روی نتایج دارد، گفت: به هر حال نداشتن کوچ کمی کار را سخت می‌کند، اما خوشبختانه ما از پسِ این موضوع برآمدیم اما یک جاهایی نیاز است که کوچ روی صندلی باشد چون دید داور نسبت به آن بازیکن که در حال مبارزه کردن است تغییر می‌کند. خوشبختانه در این رقابت‌ها برنز کسب کردم. روی سکو رفتن در هر مسابقه‌ای خیلی مهم است، اینکه همه دوست دارند مدال طلا کسب کنند، یک واقعیت است، اما واقعا فاصله‌ها بین ورزشکاران میلی‌متری شده و اختلاف زیادی بین حریفان نیست.

وی در پایان صحبت‌های خود خاطرنشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کرد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای رسیدن به المپیک توکیو کار سخت است، اما نشدنی نیست و ما می‌توانیم از پس آن بربیاییم. فدراسیون‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ کاراته تمام تلاش خود را می‌کند که ما در این رقابت‌های حساس و مهم حضور داشته باشیم، چون اگر در یکی از این مسابقات حضور نداشته باشیم، شرایط برای ما خیلی سخت می‌شود. امیدوارم در مجموع اتفاقات خوبی برای کاروان کاراته ایران رخ دهد، چون واقعا همه بچه‌ها در تلاش هستند تا با موفقیت در این رویداد باعث خوشحالی مردم کشورمان شوند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

دکمه بازگشت به بالا