اخبار ورزشیتوپ و تور

طباطبایی:اردوهای تیم ملی را درحد استانداردهای بین‌المللی کرده‌ایم

رئیس فدراسیون بسکتبال با ابراز رضایت از عملکرد تیم ملی مقابل بحرین گفت که تلاش‌مان طی ماه‌های گذشته این بود که شرایط را برای ملی‌پوشان و دیدارهای‌شان در حد استاندارهای بین‌المللی مهیا کنیم.

له گزارش پیشرو ورزش،رامین طباطبایی در گفتگو با خبرنگار مهر با ابراز رضایت از عملکرد تیم ملی بسکتبال مقابل بحرین که با برتری ٨٢ بر ۶۶ همراه بود، گفت: بحرین تیم خیلی سطح بالایی نیست اما در مجموع رقابت با تیم هایی با ویژگی های بحرین سخت است چون برای بازیکنان اینگونه تیم ها تاکتیک و تکنیک خاصی تعریف نشده است و هر کسی توپ را می گرفت آن را پرتاب می کرد.

وی تصریح کرد: بازیکنان بحرین پراکنده بازی می کردند نه بر اساس نقشه و برنامه مشخص و همین مسئله رقابت با این تیم را سخت تر کرده بود. گذشته از این ها، تیم ملی ایران طی سال های گذشته و در پنجره های گذشته انتخابی جام جهانی دیداری با بحرین نداشت. دیدار جمعه شب نخستین دیدار با این تیم محسوب می شد.

رئیس فدراسیون بسکتبال تاکید کرد: موضوع دیگر اینکه، دیدار با بحرین نخستین دیدار رسمی تیم ملی بسکتبال با کادر و ترکیب جدید بود. با همه اینها بازیکنان نمایش خوبی ارائه دادند و با عملکردشان نشان دادند که تا حد زیادی در ترکیب تیم جا افتاده اند و با برنامه های مربیان جدید هماهنگ شده اند.

طباطبایی در مورد صحبت های مصطفی هاشمی بعد از دیدار با بحرین مبنی بر اینکه «فضای ایجاد شده برای تیم ملی بسکتبال منفی بود» و اینکه چه عاملی باعث مطرح شدن این صحبت شده است، تصریح کرد: در این مورد از خودِ سرمربی بپرسید، به شخصه موردی را ندیدم . اتفاقا رسانه ها حمایت همه جانبه از تیم ملی داشتند و این تیم را همراهی کردند. البته هستند افرادی که ما به هر گونه عمل کنیم، انتقاد می کنند و اصلا دوست ندارند تیم ملی برنده شود. اینگونه واکنش ها را هم بیشتر در فضای مجازی می بینیم. رسانه های رسمی حمایت کامل داشته اند.

وی با یادآوری اینکه تیم ملی بسکتبال بامداد امروز شنبه راهی منامه شد تا دیدار برگشت برابر بحرین را ۸ آذرماه برگزار کند، از ترکیب کادر فنی و عملکردشان ابراز رضایت کرد و گفت: مصطفی هاشمی و مهران حاتمی مکمل خوبی در کنار هم هستند. بازیکنان هم نشان دادند که به تفکرات سرمربی جدید عادت کرده اند. آنها سه سال با یک مربی دیگر کار کردند و از دو هفته پیش تمرینات‌شان را با مربی جدید و اعتقاداتش پیش بردند اما ثابت کردند که هماهنگی خوبی با او دارند.

رئیس فدارسیون بسکتبال همچنین تاکید کرد: این فدراسیون تمام تلاش خود را داشته و دارد تا اردوهایی در حد استانداردهای بین المللی برای تیم ملی ایجاد کند. رقابت های انتخابی جام جهانی برای این تیم اهمیت زیادی دارد ضمن اینکه همزمان باید به بازی های آسیایی و حضور مدال آور در این بازی ها هم فکر کنیم. بنابراین استاندارد بودن شرایط اردوها از اولویت های فدراسیون است که سعی کردیم آن را به طور کامل مهیا کنیم.

طباطبایی ادامه داد: از جمله اقداماتی که در رابطه با اعمال استانداردهای بین المللی برای تیم ملی انجام دادیم مربوط به سالن آزادی بود. رختکن ها در این سالن تا پیش از این خیلی ایده آل نبود اما ظرفیت های استاندارد بین المللی را در آنها ایجاد کرده ایم مثلا اینکه رختکن ها باید تخته واید برد داشته باشند و در هر یک از آنه حداقل ۶ دوش باشد که در اقدامات انجام شده این موارد را لحاظ کردیم. علاوه بر این در جایگاه VIP تعداد صندلی ها را افزایش دادیم و شرایط را برای میزبانی و پذیرایی بهتر کردیم. برای داوران بین المللی هم و استقرار آنها هم اتاق VIP را در نظر گرفتیم که شرایط بهتری دارد. نور و کف پوش هم جزو اولویت های مان برای رسیدگی به شرایط سالن بود.

وی با بیان اینکه مجموع این اقدامات طی ماه های گذشته انجام شد، خاطرنشان کرد: تلاش مان این است در مرحله شرایط استاندارد بین المللی را برای تیم ملی و تمرینات و اردوهایش به بهترین شکل مهیا کنیم تا نتایج مورد نظر را از مسابقات پیش رو بگیریم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − نه =

دکمه بازگشت به بالا