اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

طارمی در مقابل توهین ها با قدرت پیش می رود

ستاره تیم ملی ایران با رفتار حرفه ای توهین نژادپرستانه را در مستطیل سبز می‌دهد.

به گزارش پیشرو ورزش، مهدی طارمی ستاره تیم ملی فوتبال کشورمان در ۴ سال گذشته در لیگ برتر پرتغال درخشش بی بدیلی را به همراه پورتو داشته و به همراه این تیم چندین بار قهرمان تورنمنت‌های مختلف شده است.

درخشش بی‌نظیر ستاره ایرانی در پورتو در چند سال گذشته زمینه خشم رقبای پورتو را فراهم کرد. طارمی در محوطه جریمه پنالتی‌های زیادی را برای پورتو گرفت و این اقدامات ستاره ایرانی خشم هواداران تیم‌های رقیب را برانگیخت.

اسپورتینگ و بنفیکا دو رقیب اصلی پورتو به شمار می‌آیند. در چند سال گذشته باشگاه بنفیکا چندین بار علیه مهدی طارمی موضع گیری کرد ولی در مقابل ستاره ایرانی با رفتار حرفه‌ای خود ورق را به نفع خود برگرداند. باشگاه پورتو هم در تمام این سال‌ها همیشه پشت ستاره ایرانی اش درآمد و در مقابل توهین‌ها علیه طارمی ایستاد.

در جدیدترین جنجال‌هایی که برای ستاره ایرانی در پرتغال رخ داد یکی از پیشکسوتان باشگاه اسپورتنیگ به نام کارلوس خاویر اظهاراتی توهین آمیز علیه طارمی انجام داد.

خاویر در مصاحبه خود گفت: VAR برای کمک به داورها است. داور باید شجاعت می‌داشت و به آن بازیکن مسلمان (طارمی) که وقتی به پرتغال آمد شنا هم بلد نبود و حالا خوب یاد گرفته شیرجه برود دو کارت زرد نشان می‌داد. خیلی عجیب است که داورها در بعضی استادیوم‌ها می‌ترسند چون می‌دانند که ممکن است تعقیب یا اذیت‌شان کنند. 

بازیکن سابق باشگاه اسپورتنیگ با خطاب قراردادن طارمی با لفظ «مسلمان» به قصد توهین باعث شد تا باشگاه پورتو با انتشار بیانیه ای تند خواهان مجازات این فرد شد.

باشگاه پورتو در بیانیه ای خود نوشت: نهادهایی مثل SOS Racismo، عفو بین‌الملل و کمیسیون اروپا علیه صحبتهای بیگانه‌ستیزانه، نژادپرستانه و نفرت‌پراکنی که در تلویزیون اسپورتینگ مطرح شد چه فکر می‌کنند؟ اینها علیه همه موازین قانونی پرتغال نیست؟ دولت چرا ساکت است؟ کمیسیون برابری و مبارزه با تبعیض و نژادپرستی چرا ساکت است؟ این اقدام جدی‌تر از آن است که بدون مجازات بماند.

بعد از فشار زیادی که از سوی باشگاه پورتو و هواداران این تیم وارد شد، در نهایت خاویر مجبور به عذرخواهی از مهدی طارمی شد.

مدافع سابق باشگاه اسپورتنیگ گفت: می‌خواهم به خاطر حرف‌هایی که زدم عذرخواهی کنم. در شان من نیست که کسی را اینطور خطاب کنم. استفاده از کلمات بیگانه‌ستیزانه و نژادپرستانه در شان من نیست. من دوست‌های زیادی از همه رنگ‌ها و ادیان دارم. بنابراین از طارمی عذرخواهی می‌کنم. فقط می‌خواستم به سبک بازی‌اش اشاره کنم چرا که برای مستطیل سبزی که او در آن بازی می‌کند احترام خیلی زیادی قائلم. من برای طارمی و کاری که او برای کشورش کرده احترام زیادی قائلم.

داکوستا رئیس باشگاه پورتو بعد از عذرخواهی این بازیکن سابق اسپورتینگ اعلام کرد این عذرخواهی کافی نیست باید دستگاه های مبارزه با نژادپرستی وارد عمل شوند و این فرد را مجازات کنند.

مهدی طارمی با وجود اهانت علیه‌اش از سوی بازیکن اسبق اسپورتنیگ مثل همیشه حرفه‌ای رفتار کرد، تا باشگاه پورتو به صورت رسمی علیه این فرد اقدام کند.

مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان بار دیگر نشان داد درخشش او در چند سال گذشته در لیگ پرتغال تصادفی نبوده بلکه به خاطر رفتار حرفه‌ای و بی‌حاشیه اش بوده که توانسته او را به یکی از برترین بازیکنان لیگ فوتبال پرتغال که سال گذشته هم آقای گل شد، برساند.

بارها و بارها رسانه های پرتغالی به تمجید از طارمی پرداخته اند و حتی او را کریم بنزما و هری کین مقایسه کرده اند.

وبسایت maisfutebol به قلم «سوفیا اولیویرا» هم پیش از این نوشته بود: مهدی طارمی بهترین مهاجم و یکی از بهترین بازیکنان لیگ پرتغال است. پاس‌های درخشان او شما را به این سئوال سوق می‌دهد که آیا با یک مهاجم روبرو هستید یا یک هافبک. و منِ ساده لوح، فکر می‌کردم که کریم بنزما و هری کین قبلاً در بالاترین سطح به ما نشان داده بودند که مهاجمان نیز می‌توانند خلاق باشند، که علاوه بر گلزنی، در سایر لحظات بازی نیز تعیین کننده باشند. امروز، طارمی در باشگاه پورتو در تلاش است تا جدایی بازیکنانی چون ویتینیا، فابیو وی را یا لوئیس دیاز را پنهان کند. نه به این دلیل که او از نظر مشخصات بازی به آنها نزدیک است، بلکه به دلیل ظرفیتی که دارد. هر کسی که در مناطق نزدیک به این بازیکن ایرانی حضور داشته باشد؛ می‌تواند با پاس‌های طارمی با دروازه بان حریف روبرو شود. 

مهدی طارمی در طول این سال‌ها با تمرکز به فوتبال خود، با درخششی که داشته پاسخ منتقدان را داده و زمینه ساز عصبانیت برخی نژادپرستان غربی‌ شده و با رفتار حرفه ای و متعهدانه خود، به نوعی این افراد را به زانو درآورده است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا