اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبار

ضیاکاشانی: رشته اسکواش در سالهاى اخیر پیشرفت چشمگیرى را در رتبه هاى آسیایى و حتى جهانى داشته است

سید محمد رضا ضیا کاشانى از ورزشکاران تهرانی و ملی پوشان موفق اسکواش کشورمان که اخیراً در مسابقات غرب آسیا همراه با تیم ملی ایران توانست خوش بدرخشد وعنوان قهرمانی این رقابت ها را کسب نماید.

به گزارش پیشرو ورزش، به بهانه کسب افتخارات ارزشمند سید محمد رضا ضیا کاشانی با این ملی پوش تهرانی اسکواش گفتگویی انجام دادیم.

باسلام
خیلی خرسندیم در خدمت یکی از برترین اسکواش بازان کشورمان هستیم،
لطفا ضمن معرفی خود بفرمایید از چه سالی وارد این رشته جذاب ورزشی شدید؟
با سلام.
سید محمد رضا ضیا کاشانى هستم، بازیکن فعلى تیم ملى اسکواش ایران. من از سال ١٣٨٠ اسکواش را در استان یزد شروع کردم و از سال ٨٣ تاکنون افتخار پوشیدن پیراهن تیم ملى را در تمام رده هاى نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان داشته ام.

وضعیت رشته اسکواش را چطور ارزیابی می کنید؟
وضعیت اسکواش در حال حاضر رو به جلو میباشد که خوشبختانه در اکثر استان ها اکنون ما داراى زمین اسکواش می باشیم اگر چه نیاز به تربیت مربیان بهتر در استان ها نیز می باشد. در مجموع وضعیت مناسبى براى نونهالان و نوجوانان موجود است که بتوانند با تمرکز بر ورزش قهرمانى اسکواش، رتبه هاى جهانى را بدست آورند.

بعنوان یکی از ورزشکاران برتر اسکواش پیشرفت این رشته ورزشی در کشورمان را چطور می بینید؟
رشته اسکواش در سالهاى اخیر پیشرفت چشمگیرى را در رتبه هاى آسیایى و حتى جهانى داشته است و بازیکنان ما اکنون در سطح مسابقات آزاد جهانى ک تحت عنوان psa برگزار می شود نیز مقام بدست می آورند.
اما قطعا با حمایت بیشتر، پیشرفت هاى بیشترى نیز حاصل می شود که امید است این حمایت ها افزایش یابند.

لطفا نظر خودتان را در خصوص شرایط تیم ملی اسکواش بفرمایید؟
شرایط تیم ملى بعد از دوران کرونا با وجود تمام سختى ها بدلیل عدم حضور ما بازیکنان در مسابقات جهانى بدلیل شرایط کرونا، در ابتدا سخت بود که با تلاش کادر فنى و بازیکنان این دورى از مسابقات برطرف شده و امیدواریم که بتوانیم در مسابقات قهرمانى آسیا در کشور کره جنوبى مقام بدست بیاوریم.
تیم هاى برتر جهان نیز در آسیا حضور دارند که امید است با حمایت بیشتر از تیم ملى، بر این تیم ها پیروز شد و راه جدیدى براى اسکواش بازان جوان ایران ترسیم کرد.

در خصوص کسب عناوین آسیایی و جهانی خودتان برای مخاطبین ما بفرمایید؟
بنده دو بار قهرمانى مسابقات غرب آسیا را دارم.
نایب قهرمانى مسابقات ۵٠٠٠ دلارى تهران و دو بار مقام سوم مسابقات ۵٠٠٠ دلارى نیروى دریایى و همچنین نایب قهرمان مسابقات قهرمانى کشور داراى رنکینگ جهانى نیز می باشم.

چه توصیه ای به علاقه مندان اسکواش دارید؟
توصیه من به علاقه مندان این رشته با توجه به تجربیات ٢٠ ساله گذشته خودم، انجام تمرین منظم و صبورى در بدست آوردن موفقیتها است.
من بازیکنان مستعدى را در کشور می بینم که می توانند با تمرینات منظم به موفقیتهاى بین المللى دست یابند.

سخن پایانی؟
در پایان تشکر می کنم از خانواده ام که همیشه پشتیبان من در تمام لحظات بوده اند.
همچنین از مربى خودم جناب روحانى و فدراسیون اسکواش و هیئت اسکواش تهران تشکر می کنم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

دکمه بازگشت به بالا