اخبار ورزشیفوتبال جهان

صعود فرانسه و بلژیک به جام جهانی ۲۰۲۲ با پیروزی بر حریفان

در ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در اروپا، تیم‌های فرانسه و بلژیک توانستند صعود خود را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر قطعی کنند.

به گزارش پیشرو ورزش، مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در اروپا، شنبه شب با برگزاری ۸ دیدار پیگیری شد.

در یکی از مهم‌ترین دیدارها، فرانسه و قزاقستان از گروه D به مصاف هم رفتند که در پایان شاگردان دیدیه دشان به پیروزی پرگل هشت بر صفر دست یافتند. در این دیدار کیلیان امباپه (۴ بار)، کریم بنزما (۲ بار)، آدرین ربیو و آنتوان گریزمان برای خروس‌ها گلزنی کردند تا با ۱۵ امتیاز، صعود خود را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطعی کنند. در دیگر بازی این گروه نیز، فنلاند با نتیجه ۳-۱ از سد بوسنی گذشت.

در گروه E، بلژیک با حساب سه بر یک، استونی را شکست داد و موفق شد دیگر مسافر جام جهانی ۲۰۲۲ نام بگیرد. ولز نیز با حساب ۵-۱ بلاروس را تحقیر کرد و با ۱۴ امتیاز در رده دوم قرار گرفته است.

در گروه G نروژ و لتونی به تساوی بدون گل رضایت دادند. ترکیه با نتیجه ۶-۰، جبل الطارق را در هم کوبید و هلند با حساب ۲-۲ مقابل مونته نگرو متوقف شد تا تکلیف این گروه، به روز پایانی کشیده شود. در حال حاضر هلند با ۲۰ و ترکیه و نروژ با ۱۸ امتیاز در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 2 =

دکمه بازگشت به بالا