اخبار ورزشیفوتبالفوتبال جهان

سیاست‌ جدید انضباطی برای پیشرفت در منچستریونایتد

روزنامه انگلیسی نوشته سرمربی هلندی با شیوه‌های جدیدی توانسته شیاطین سرخ را در مسیر پیشرفت قرار دهد.

به گزارش پیشرو ورزش، روزنامه «دیلی میل» نوشته وقتی «اریک تن‌هاگ» در تابستان وارد منچستریونایتد شد، یکی از مربیان از او پرسید دوست دارد با چه نامی او را صدا کنند. سرمربی هلندی نیز گفت: خب می‌دونی که من رئیس هستم اما هر چی دوست داری صدا کن.

هشت ماه از این مکالمه گذشته و حالا همه می‌دانند تن‌هاگ، رئیس است. او منچستریونایتد را از یک تیم بی‌دست‌وپا به روزهای خوب گذشته‌اش در فوتبال انگلیس بازگردانده است.

منچستریونایتد امروز (شنبه) با منچسترسیتی بازی دارد و در صورت پیروزی برابر «همسایه‌های پر سرو صدا»، به یک امتیازی تیم «پپ گواردیولا» خواهد رسید. شاگردان تن‌هاگ از ۱۲ بازی گذشته خود ۱۱ بازی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته‌اند.

کلانتر جدیدی به شهر آمده است

این روند جدید در منچستریونایتد چگونه شگل گرفته است؟ تن‌هاگ قوانین جدید انضباطی را در اولدترافورد ایجاد کرده و سخت‌گیری که قبلاً وجود نداشته است، را اجرایی کرده است. ماجرای «کریستیانو رونالدو» یک نمونه از این سیاست جدید است.

در زمان «اوله‌گونار سولسشایر» همیشه سیاست تبعیض‌آمیزی وجود داشته و چشم‌ها بر رفتارهای ستارگانی مانند رونالدو و پوگبا بسته بود. اما این ماجرا دیگر وجود ندارد. وقتی «مارکوس رشفورد» گلزن اول تیم شب دیر می‌خوابد و به جلسه فنی دیگر می‌رسد، از ترکیب اصلی کنار گذاشته می‌شود. نظم از همه چیز بالاتر است حتی اگر باعث تضعیف تیم شود.

شب زنده‌داری و گوشی‌بازی ممنوع است

از همان روز اول اردوی تابستانی شیاطین سرخ در تایلند که بازیکنان با سرو وضع مختلف در هتل پرسه می‌زدند، همه‌چیز واضح شد. سیاست جدید درباره نحوه پوشش بازیکنان پیاده شد و همه باید لباس ورزشی می‌پوشیدند. «الخاندرو گارناو» دو بار به جلسه فنی دیر رسید و هر دو بار بازی نکرد.

سیاست‌های سفت و سختی هم درباره زمان استرحت و تغذیه بازیکنان اجرایی شده است. برنامه غذایی ثابت در «کرینگتون» کمپ تمرینی یونایتد در منچستر و همچنین بازی‌های خارج از خانه وجود دارد و در این حین، استفاده از تلفن همراه ممنوع است.

تن‌هاگ که سابقه همکاری با «پپ گواردیولا» در بایرن مونیخ را دارد، مانند او غرق در فوتبال است و باید دید با تغییراتی که در منچستریونایتد به وجود آورده و ریخت و پاشی که با آوردن ستارگانی مانند آنتونی، کاسمیرو و مارتینز کرده، آیا می‌تواند روند رو به پیشرفت در اولدترافورد را ادامه دهد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 13 =

دکمه بازگشت به بالا