اخبار ورزشیسایر اخبار

سلطانى‌فر: شطرنج یکى از رشته‌هاى موفق ورزش ایران است

وزیر ورزش و جوانان گفت: از نظر وزارت ورزش و کمیته المپیک، شطرنج یک از رشته‌های موفق ورزش ایران است.

به گزارش پایگاه خبری یپیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، نشست صمیمى مسعود سلطانى‌فر، وزیر ورزش و جوانان، سید رضا صالحی امیری، رئیس کمیته ملى المپیک با مسئولان و قهرمانان شطرنج ایران در محل وزارت ورزش و جوانان برگزار شد.

در ابتداى این جلسه پهلوان‌زاده، رئیس فدراسیون شطرنج ضمن تشکر از حمایت‌های همیشگى سلطانی‌فر از رشته شطرنج اظهار داشت: یکى از دلایل رشد، شطرنج در سال‌هاى اخیر حمایت‌های وزارت ورزش و کمیته ملى المپیکک و همچنین اجتناب از حواشى رایج ورزش بوده است. امیدواریم همین روند رو به رشد ادامه داشته باشد و در سال‌هاى آتى شطرنج قهرمانان بیشترى را به جامعه ورزش معرفى کند.

پس از اظهارات رئیس فدراسیون شطرنج، ملی‌پوشان کشورمان نیز در صحبت با وزیر ورزش ضمن تشکر از حمایت‌های همیشگى وزارتخانه، خواستار فراهم شدن شرایطى براى حضور یک مربى کارامد در تیم ملى شدند تا در آینده شاهد درخشش بیشتر  تیم ملى در رویدادهاى بین‌المللى باشیم.

در این جلسه سلطانى‌فر، وزیر ورزش نیز عنوان داشت: من پیشرفت شطرنج کشور را از سال‌های دور و از زمان مرحوم استاد خسرو هرندی دنبال می‌کردم و شاهد بودم که استاد بزرگ احسان قائم مقامی با موفقیت‌هایش سطح شطرنج ایران را به افق‌های بسیار بالاتر هدایت کرد.

وى افزود: معتقدم که موفقیت‌های سال گذشته شطرنج ایران نشانه یک خیزش بزرگ شطرنج برای رسیدن به سطوحی بالاتر بود. به نظر می‌رسد هم اکنون اساس و پایه‌های این جهش بزرگ فراهم شده است.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: بدون شک برای رسیدن به موفقیت‌هاى بیشتر نیاز به حضور یک مربی سطح بالای جهان است و وزارت ورزش و کمیته المپیک تمام تلاش خود را به کار مى‌گیرد تا مقدمات این کار صورت پذیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از نظر وزارت ورزش و کمیته المپیک، شطرنج یک از رشته‌های موفق است که باید تلاش شود با هموار کردن مسیر، به قطار پیشرفت این رشته ورزشى سرعت بیشترى داد.

انتهای پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − شش =

دکمه بازگشت به بالا