اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایران

سرمربی فولاد: با یک شرط به تیم‌ها بگوییم هرچه می‌خواهید هزینه کنید

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان گفت: اگر از ما در بحث جوانگرایی حمایت شود، ۲ سال دیگر از خرید بازیکن بی‌نیاز می‌شویم.
به گزارش پیشرو ورزش، علیرضا منصوریان درمورد شرایط تیم فوتبال فولاد خوزستان پس از شکست ۲ بر یک مقابل ذوب آهن در یک بازی دوستانه، اظهار داشت: به ۲ تیم خسته نباشید می‌گویم‌. سعی دارم بیشتر بازی‌های دوستانه ما با تیم‌های محمد ربیعی، مجتبی حسینی و … باشد زیرا به دلیل تاکتیکی بازی کردن، برای تیم ما شرایط خوبی ایجاد می‌کنند.

وی افزود: اولین بازی دوستانه رسمی‌مان بود که البته خیلی دیر است زیرا باید تا امروز چهار بازی انجام می‌دادیم اما به نسبت تمرینات شیب‌دار و بدون بدنسازی، فشار تمرین را بالا بردیم و به دلیل دیر شروع کردن مجبور شدیم از تمرینات بدنسازی دور باشیم. خیلی از بچه‌ها فارغ از نتیجه راضی هستم زیرا نتیجه در دیدارهای دوستانه برای من، محمد ربیعی و دیگر مربیان اهمیتی ندارد. باید عیب‌های خود را پیاده می‌کردیم.

سرمربی فولاد خوزستان تاکید کرد: خیلی خوب فوتبال بازی کردیم و سعی داشتیم ۱۰ بازیکن جوان را نیز آرام آرام داخل زمین بیاوریم. وقتی در خوزستان باشید، حتما این شانس را دارید تا جوانان خود را داخل زمین بگذارید. هرچند نتوانستم از ۴ جوان دیگر خود استفاده کنم اما جوانان ۱۸_۱۷ ساله را بازی دادم. خمیره این دسته نفرات آمادگی بیشتری دارد تا هر طور دل‌تان می‌خواهید آن را انعطاف بدهید. برخی بازیکنان ما نفرات تیم ملی زیر ۱۶ سال هستند. قطعا می‌بینید از این نفرات، در لیگ برتر بازی می‌کنند. بازیکنان خیلی خوبی مثل محمدیان و کلاه‌کج را داریم که ۱۶/۵ یا ۱۷/۵ ساله هستند. در سه رده برای ما آقای گلی می‌کنند. به مرور همه جوانان را اضافه می‌کنیم. اگر از ما در بحث جوانگرایی حمایت شود، ۲ سال دیگر از خرید بازیکن بی‌نیاز می‌شویم.

منصوریان درخصوص جنجال‌های ایجاد شده نسبت به قانون سقف بودجه، گفت: اعتقاد شخصی من این است به باشگاه بگویند چه مقدار می‌خواهید هزینه کنید؟ اگر باشگاه بگوید A میلیارد تومان، پرداخت آن را گارانتی کند تا اگر خواست در آینده بازیکن را مربی را جا به جا کند یا حق و حقوقی از وی داده شود، شرایط فراهم باشد. با قانون جدید فدراسیون نیز بازیکنان نمی‌توانند به راحتی قرارداد خود را فسخ کنند. ابتدا می‌گویم سقف را معلوم کنید. مثلا می‌خواهید ۵۰ میلیارد یا ۱۰۰ میلیارد تومان بدهید و مابقی را برای سایر بازیکنان هزینه کنید. الان چهار نماینده در لیگ قهرمانان داریم ولی اصلا تیمی که زیر هزار یا ۱۵۰۰ میلیارد هزینه نکند، شانس قهرمانی در این مسابقات را ندارد.

وی ادامه داد: شاید الان تیم‌های عربستانی و قطری به جز النصر که به تنهایی هزینه‌ یک قراردادش حدود ۳۰ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان است، هزینه‌هایشان ۱۰ تا ۱۲ هزار میلیارد تومان باشد‌. باید دست تیم‌های خود را باز بگذاریم و بگوییم هرچه می‌خواهید سقف خود را اعلام کنید. عیبی ندارد که یک باشگاه هزار یا ۱۵۰۰ میلیارد هزینه کند اما تضمین بدهد اگر می‌خواهد بازیکن یا مربی را جا به جا کند، او را اسیر نکند. اگر می‌خواهد به یک بازیکن ۵ میلیون دلار بدهد اما باید طبق آن چیزی که خودش اعلام کرده هزینه کند. در فوتبال برای قرارداد بازیکن سقف گذاشتن جالب نیست.

سرمربی فولاد درمورد انتقادات مطرح شده نسبت به کاهش سهمیه بازیکنان بزرگسال تا ۱۹ بازیکن و حذف سهمیه زیر ۲۵ سال، توضیح داد: اگر ۲ سال این کار را انجام داده و به تیم‌ها وقت می‌دادند، مثلا می‌گفتند تیم دوم درست کنید و قرار است ۲ سال دیگر این اتفاق بیفتد، همه تیم‌ها موظف بودند در لیگ دسته دوم و سوم یک تیم آماتور داشته باشند، گنجینه‌ای که از آنها می‌مانند به آن تیم‌ها ببرند یا بازیکنی که می‌خواهند جا به جا کنند، در همان فضای علی البدل که می‌توانند از ۶ بازیکن استفاده کنند ببرند.

منصوریان تصریح کرد: وقتی ۲ ماه قبل شروع لیگ اعلام کردند خود من ۴ بازیکن بزرگسال ریزش داشتم. می‌خواهم آنها را حفظ کنم اما نمی‌توانم. الان ۳ بازیکن زیر ۲۵ و زیر ۲۳ سال من آمدند زیر ۲۴ سال. ۷ سهمیه‌ام از بین رفت. تنها کار خوب‌شان این بود که ۱+۵ را آزاد کردند که درمورد بازیکنان خارجی خیلی خوب بود و بازیکنان خوبی به ایران می‌آیند. تیم‌ها می‌توانند خارجی‌های خوبی بخرند. این کار را می‌توانستند ۲ سال دیگر انجام بدهند. به تیم‌ها می‌گفتند می‌توانید نفرات بالای ۲۵ سال داشته باشید و خودتان را آماده کنید. ۴_۳ بازیکن بالای ۲۵ سال من سوختند و مجبور شدم آنها را از دست بدهم.

وی درمورد اینکه پیش از این اعلام شده بود به فولاد هم مثل سایر تیم‌های دارای زیرساخت مثل سپاهان و گل‌گهر یک شرکت درمورد ورود VAR معرفی شده است و آیا دراین باشگاه در این مورد اقدامی شده است، گفت: شب‌ها فوتبال روز دنیا را می‌بینید. امکان ندارد داور گل اول ذوب آهن را که بازیکن حریف ۲ متر در آفساید بود بتواند ببیند. زیرا یک نگاهش به پاس‌دهنده، یک نگاهش به نفر آخر تیم ما و دیگری نگاهش به مهاجم است. یعنی در یک لحظه باید سه تصمیم بگیرد. طبق روال عادی کار کمک داور باید ادامه بازی می‌داد اما اگر VAR بود مثل ۲ صحنه‌ای که محمد ربیعی و یک مورد هم به پنالتی اعتراض داشتیم، درمورد این صحنه‌ها تصمیم می‌گرفت. VAR از نان شب برای ما واجب‌تر است زیرا فضای آسیب جانبی از بین می‌رود.

سرمربی فولاد عنوان کرد: تیم‌هایی که می‌خواهند سلامت کار کنند باید با تمام وجود دنبال VAR باشند‌. من در مورد وضعیت فولاد اطلاعاتی ندارم زیرا ۴_۳ ماه است اینجا امده‌ام اما مثل سپاهان و گل‌گهر این آمادگی را داریم این سیستم در ورزشگاه‌مان باشد. البته به این شرط که در سایر استادیوم‌ها نیز باشد تا اگر حقی در استادیوم فولاد از تیمی ضایع نمی‌شود، در سایر ورزشگاه‌ها نیز این شرایط وجود داشته باشد اما بستر استادیوم‌های ما فکر نکنم هنوز آماده باشد.

منصوریان در ادامه درمورد هدف‌گذاری فولاد گفت: با توجه به سطح بالا بودن فضای نقل و انتقالات و محدودیتی که ما برای هزینه کردن داریم، به باشگاه قول داده‌ام امسال تزریق بنزین سبز داشته باشم. تمام نفرات زیر ۱۶ تا زیر ۱۸ سال با ما سر تمرین می‌آیند‌. هر روز به نوعی ۲ تمرین داریم. یک تمرین با بزرگسالان و یک تمرین با جوانان. افتخار می‌کنیم ۲۴ ساعت در خدمت فولاد هستیم. هدف‌گذاری ما این است از جایگاه سال گذشته رتبه به مراتب بهتری داشته باشیم.

وی درمورد حضور محمد عباس زاده در فولاد پاسخ داد: او و منشا می‌توانند بسیار به مت کمک کنند. از خریدهای خود خیلی راضی هستم. درمورد شاهین توکلی باید به تخته بزنم تا چشم نخورد. او در آلومینیوم اراک بازیکن من بود و بسیار باکیفیت است. سعی کردیم ۲ بازیکن را به طرفین خط دفاع اضافه کنیم تا با همدیگر امتحان بزرگی داده باشند. جفرسون و شاهین در مس رفسنجان کنار هم بودند. ۲ جوان خیلی خوب برای ذخیره مجتبی نجاریان و وحید حیدریه داریم. کولیبالی را آوردیم که مقداری از تمرین دور بوده اما به سیستم ما خیلی کمک می‌کند. در بالای تیم عباس‌زاده و منشا را داریم و یک بازیکن برزیلی هم اضافه می‌شود. یک آپشن داریم و اگر اشکان دژاگه بخواهد بازگردد، برایش جا نگه داشته‌ایم.

سرمربی فولاد درخصوص شرایط دژاگه گفت: تصمیم با خودش است‌. اجازه دادیم تا فردا سب تصمیم‌گیری کند. می‌خواهیم بماند زیرا پرستیژ تیم ما است. کاپیتان تیم ملی بوده. خیلی از مواقع بازیکنان بزرگ را برای الگو یودن داخل رختکن می‌برید. یک جوان بداند اگر خوب زندگی می‌کند مثل اشکان دژاگه می‌شود و اگر بد زندگی کند، مثل آقای ایکس در ۲۷ سالگی فوتبال را کنار می‌‌گذارد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 3 =

دکمه بازگشت به بالا