اخبار ورزشیسایر اخبار

ساوه‌شمشکی: رفتار دیکتاتوری فدراسیون درست نیست

ملی‌پوش سابق اسکی ایران گفت: فدراسیون با برنامه‌ریزی در تلاش است تا ما را حذف کرده و افرادی را بیاورد که با آنها برای دوره بعدی انتخابات رای بگیرد.

به گزارش پیشرو اسپرت، حسین ساوه‌شمشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره چالش‌هایی که اخیراً از سوی فدراسیون اسکی روبرو شده اظهار داشت: من ۱۴، ۱۵ سال عضو تیم ملی اسکی بودم و پیشینه ما مشخص است. پیش از این مصدومیتی از ناحیه مچ پا داشتم که نمی‌توانستم در اردو حضور داشته باشم. از من فدراسیون پرسیده بود چقدر طول درمان دارم، به همین دلیل نامه پزشک و MRI را به مربی‌ام دادم که او گفت کمیته پزشکی فدراسیون باید تأیید کند.

* بهترین تایم را داشتم اما نگذاشتند مسابقه دهم

وی افزود: کمیته پزشکی اعلام کرد ۴ تا ۶ هفته نمی‌توانم تمرین کنم من هم این نامه را به سرمربی دادم اما ۵ روز بعد از این نامه فدراسیون اعلام کرد در ۴ هفته‌ای که من نمی‌توانم تمرین کنم انتخابی تیم ملی را برگزار می‌کند. من همه این نامه‌ها و مدارک را به رئیس فدراسیون فرستادم و از او خواستم تا در انتخابی شرکت کنم. قبل از اینکه مهلت انتخابی به پایان برسد در مسابقه شرکت کردم، دور اول بهترین تایم را داشتم اما در ادامه نگذاشتند در مسابقه شرکت کنم و از من خواستند از فدراسیون نامه بیاورم.

* از فدراسیون فشار آوردند تا مرا از هیات تهران بردارند

ساوه شمشکی در ادامه در خصوص مشکلاتی که در هیأت استان تهران داشت، خاطرنشان کرد: من رئیس کمیته استعدادیابی هیأت اسکی استان تهران بودم اما از فدراسیون فشار می‌آوردند تا رئیس هیأت من را عوض کند. خودم جلوتر به رئیس هیأت گفتم اگر قرار است برای بچه‌هایی که تمرین می‌کنند مشکلی پیش بیاید، من نباشم بهتر است. من با بچه‌هایی کار می‌کردم که ۸ تا ۱۲ ساله بودند. کمیته استعدادیابی ۷۰ تا ۸۰ میلیون هزینه کرد، فدراسیون هم چیزی نداده بود من هم بخشی را از جیب خودم دادم، به صورت رایگان مربی‌گری کردم و از جیب خودم به بچه‌ها جایزه دادم. بعد از این مشکلات گفتم نمی‌آیم تا شاید تمام این مشکلات رفع شود.

* پول دادیم اما کد فیز ما را تمدید نکردند 

ملی‌پوش سابق اسکی ایران در خصوص اینکه فدراسیون کد فیز او و کیادربندسری از سوی فدراسیون تمدید نشده تصریح کرد: هر ساله ما باید کد فیز را تمدید کنیم، من از ۱۲ سالگی عضو تیم ملی بودم و الان ۳۴ سال دارم بعد از این همه سال خودم هزینه کردم و ۳۵۰ هزار تومان برای کد فیز پرداخت کردم. من و کیادربندسری فرم‌ها را پر کرده و به روابط بین‌الملل دادیم اما بعد از مدتی با ما تماس گرفتند و گفتند رئیس فدراسیون گفته کد فیز ما را تمدید نکنند اما او نمی‌تواند چنین کاری کند چون دلیلی ندارد ما هم مشکل انضباطی نداشتیم که بگوییم به همین دلیل این کد را تمدید نمی‌کند. اگر رئیس فدراسیون نمی‌خواهد کد فیز ما را تمدید کند، ما می‌توانستیم اعتراض را به فدراسیون جهانی، وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک انتقال دهیم. در نهایت این فشارها جواب نداد و کد فیز ما تایید شد.

* رفتار دیکتاتوری فدراسیون درست نیست

ساوه شمشکی در پاسخ به این سؤال که فدراسیون چرا با شما این رفتارها را داشته تصریح کرد: رئیس فدراسیون می‌گوید چرا ما انتقاد و مصاحبه کرده‌ایم. اینکه دیکتاتوری رفتار می‌کنند، درست نیست.

* با دستور رئیس فدراسیون از تمرین ما در پیست جلوگیری کردند

وی خاطرنشان کرد: من و کیادربندسری هفته گذشته استعلام گرفتیم و دیدیم نام ما در لیست فدراسیون برای تمرین در توچال نیست. با هیات استان تهران تماس گرفتیم و گفتیم اگر ما را به اردوی تیم ملی دعوت نکردند، مشکلی نیست اما مگر ما عضو هیأت استان نیستیم؟ هیات استان تهران لیست ۲۵ نفری از رده‌های پایه گرفته تا مربی را به توچال داده بود که نام من و محمد بود. به همین دلیل روز گذشته برای تمرین به توچال رفتیم. بعدازظهر زمان برگشت مدیریت پیست با استان تهران تماس گرفته و گفته بود از پذیرش این ۲ ورزشکار معذوریم چون رئیس فدراسیون گفته است. اگر رئیس فدراسیون فکر می‌کند با این افکار می‌تواند کسی را جایگزین من و محمد کند، اشتباه کرده است. او برنامه‌ریزی بلندمدت می‌کند تا ما را حذف کرده و افرادی بیایند که بتواند از آنها برای دوره بعد رأی بگیرد.

* آیا درخواست برای بیمه و حقوق انتقاد است؟

ورزشکار المپیکی ایران در ادامه با بیان اینکه ورزشکاران از فدراسیون فقط درخواست‌های ابتدایی داشته‌اند، تصریح کرد: اینکه گفتیم فدراسیون مشکل دارد، گناه است؟ اینکه گفتیم بیمه و حقوق می‌خواهیم، مشکل است؟ ما به فدراسیون گفتیم بیمه، حقوق و پزشک می‌خواهیم، اینها درخواست‌های کوچک و طبیعی ورزشکاران است اما متاسفانه این درخواست‌های ما انتقاد شده است.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا