اخبار ورزشیسایر اخبار

رونمایی از قطار هوشمند چینی‌ها در بازی‌های آسیایی

چینی‌ها در بازی‌های آسیایی هانگژو از قطار هوشمند برای جابه‌جایی مسافران استفاده خواهند کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو از اول مهر آغاز می‌شود که مقامات چینی از قطار ویژه برای نوزدهمین دوره بازی‌ها رونمایی کردند.

این قطار هوشمند ظرفیت ۵۷۸ مسافر را دارد و سرعت آن ۳۵۰ کیلومتر در ساعت است. یکی از ویژگی‌های قابل توجه این قطار، توانایی آن در تنظیم خودکار فشار و دمای هوا در داخل است که به طور قابل توجهی ناراحتی‌هایی مانند وزوز گوش ناشی از تغییرات فشار هوا هنگام عبور قطار از تونل‌ها را کاهش می‌دهد.

این قطار هوشمند مجهز به وای فای و اینترنت ۵G است که به مسافران امکان می‌دهد در طول سفر ارتباط برقرار کنند. طراحی قطار به گونه‌ای است که باعث صرفه‌جویی در مصرف برق می‌شود.

برای مسافرانی که دارای اختلالات بینایی هستند، علائم خط بریل به طور مدبرانه در مناطق خروج و ورود و روی شماره صندلی‌ها قرار می‌گیرد و کمک و راهنمایی ارزشمندی را ارائه می‌دهد. این قطار قبل از استفاده در بازی‌های آسیایی قرار است در شانگهای تست شود.

پایان پیام/

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا