سایر اخبار

رقصِ مرگ جلوی دوربین می‌رود

فیلم نامه “رقص مرگ” در حالی به مرحله نهایی رسیده است که بیش‌از ۷۰درصد از دکوپاژ آن تکمیل شده و تهیه‌کننده/کارگردان در حالِ انتخاب بازیگران و مدیرتولید در حالِ گپ و رایزنی با تصویربردار و صدابردار و سایر عوامل اثر هستند.
به گزارش امین کمالی فر ، انتخاب بازیگر نوجوان که نقشی اصلی برعهده دارد از سخت‌ترین مراحل پیش تولید “رقصِ مرگ” است.

رقص مرگ بازتابی از احساساتِ نوجوان ۱۳ ساله‌ای است که طیِ اتفاقی دردناک مادرش در آغوشش می‌میرد. پس از مرگ مادر زندگی‌او در تلاطم و بر سر دوراهی یأس و امید قرار می‌گیرد. زمانی که خود را بر بسترِ مادرِ مرده‌اَش می‌بیند تصمیم می‌گیرد که خودش و خواهرش را با مادر زنده به گور کند، اما… خواهرِ کوچکش را بر بسترِ مادر، رقصان، پراُمید و بی‌پناه می‌یابد و دلش به حضورِ امید روشن می‌شود.

تصویر برداری در دو یا سه روستای شهرستان سبزوار خواهد بود و تولید آن در ماه آتی کلید خواهد خورد.

زهره شفیعی کارگردان و فیلم نامه نویس این اثر بنا دارد در چهارمین اثر کوتاهِ خود، از نو ساختنِ زندگی را از زاویه دید یک نوجوان و با زاویه‌ای جدید روایت کند

این کارگردان که تاکنون سه فیلم کوتاه، داستانی و مستند را نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده‌است پیش از حضور در عرصه سینما تحصیلات تکمیلی خود را در رشته ادبیات نمایشی(تئاتر) در دانشگاه آزاد اسلامی به پایان رسانده و پس از چندین بار نامزدی در جشنواره‌های متعدد نمایشنامه نویسی و داستان نویسی توانسته در بهمن ۱۳۹۷ جایزه سوم نمایشنامه‌نویسی سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر برای نمایشنامه «میرزیاس» به‌دست آورد.

او در سال ۱۳۹۸ فیلم کوتاه مستندداستانی ” تن‌_شوی” را در روستای دولت‌آباد از توابع زابل در استان سیستان‌و‌بلوچستان و پس از آن در سال ۱۴۰۰ فیلم کوتاه داستانی “عینک” را در روستای ایزی از توابع سبزوار، نویسندگی، تهیه‌کنندگی و کارگردانی کرده که “عینک” در مرحله پخش جهانی قرار دارد و “تن_شوی” نیز در چندین و چند فستیوال بین‌المللی با نمایش درآمده و درخششهایی را برای فیلمساز به همراه داشته است؛ از جمله حضور در هفتاد و چهارمین فستیوال بین‌المللی فیلم #سالرنو ایتالیا دسامبر ۲۰۲۰

برنده جایزه بهترین کارگردانی فیلم کوتاه در اولین دوره جشنواره فیلم طلایی بلغارستان/لبنان ژوئن ۲۰۲۲٫ صوفیه/ بلغارستان

حضور در اولین دوره جشنواره بین المللی فیدان و شناخته شده به عنوان استعداد برتر جشنواره ۲۰۲۰

حضور در بخش نیمه نهایی اولین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «سِفالو» ایتالیا. فوریه ۲۰۲۱

نامزدی در دوازدهمین جشنواره بین‌المللی یونیورسال / اکتبر ۲۰۲۱ آمریکا ،در بخش بهترین فیلم

حضور در یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم “نور جهان” روسیه. آوریل ۲۰۲۱

حضور در دوازدهمین جشنواره فیلم آموزشی / نوامبر ۲۰۲۱٫ ورشو لهستان

حضور در دهمین دوره جشنواره فیلم مستقل باشگاه هنری پاولوس پاراساکیس / مارس ۲۰۲۲٫ یونان

حال این فیلمساز در چهارمین اثرِ خود، به سراغِ مرگ رفته و قصد دارد فیلم جدیدش را با شخصیتی نوجوان به جلو ببرد.
داستانِ “رقصِ مرگ” بدین شرح است:

اَفروغ، که در دورانِ بلوغ کمبودِ مادر را بیش از پیش احساس می‌کند، از خودکشیِ خانوادگی‌ای که پدرِ نااُمیدش برایشان تدارک دیده، می‌گریزد و دست در دستِ خواهر کوچکش، در جستجوی مادرش هجرت آغاز می‌کند.
روستا به روستا و شهر به شهر، در تمنای آغوشِ مادر در روستایی دورافتاده و مهجور مادر را می‌یابد؛ اما دردِ دل آغاز نکرده، پیش از اینکه فرصت گفتگو فراهم شود طیِ اتفاقی دردناک مادر در آغوشش می‌میرد.
درام، بیانِ احساساتِ نوجوانی سیزده ساله است که نمی‌داند به شوقِ فرار از مرگ و رسیدن به مادر، برقصد یا به سوگِ از دست دادنِ او بنشیند؛ مرگی که در آغازِ قصه به خیالِ خودش از آن گریخته بود. حالیا که خود را بر …
پسرک، که در طولِ درام به فهمِ شخصی از مرگ می‌رسد؛ میانِ مرگ و زندگی، زندگی را برمی‌گزیند؛ پس دست در دستِ خواهرش، بر مزارِ مادر شروع به رقصیدن می‌کنند و ادامه راهِ زندگی را دونفری آغاز می‌کنند و خانواده‌ای از نو می‌سازند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − دو =

دکمه بازگشت به بالا