اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

رئیس فدراسیون همگانی انتخاب شد

اعضای مجمع فدراسیون همگانی با رأی خود اولین رئیس فدراسیون را انتخاب کردند.

به گزارش پیشرو ورزش، مجمع عمومی انتخاباتی فدراسیون همگانی برای تعیین رئیس و اعضای هیات‌رئیسه این فدراسیون، صبح امروز (چهارشنبه – ۲۵ مردادماه) در سالن استاد میرابوالقاسم فارسی محل آکادمی المپیک و پارالمپیک صورت گرفت.

برای تصدی کرسی ریاست این فدراسیون، تعداد ۲ کاندیدا به نام‌های علی خلیلی چچکی و یحیی دادوئی مقدم احراز صلاحیت شده بودند که در مجمع حضور داشتند.

سینا کلهر معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، سیدمناف هاشمی دبیر کل کمیته ملی المپیک، آرش فرهادیان مدیرکل دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی به همراه اعضای فعلی فدراسیون و مجمع از مسئولان حاضر در نشست بودند.

اعضای حاضر در این مجمع ۵۳ نفر بودند که در پایان رای گیری و از میان ۵۳ رای ماخوذه، خلیلی با ۵۱ رأی رئیس فدراسیون همگانی شد. یحیی دادوئی مقدم نیز ۱ رأی را به خود اختصاص داد. یک رأی ماخوذه هم سفید بود.

مناف هاشمی بعد از پایان رای گیری گفت: این فدراسیون شاید در جایگاه فدراسیون قهرمانی نباشد اما زمینه ساز برای اکثر فدراسیون در حوزه استعدادیابی و سلامت است. هیچ فدراسیونی چنین جایگاهی را از این زاویه ندارد. وی افزود: اهمیتی که این حوزه دارد هیچ حوزه دیگری ندارد و ما از تنها ورزش همگانی شاید بتوانیم بار درمان را به میزان ۱۱ هزار میلیارد تومان کم کنیم. هاشمی تصریح کرد: در مسوولیت های مختلف که بودم همیشه تلاش می کردم در حوزه ورزش همگانی و سلامت تیم هایی تشکیل دهیم تا جامعه هدف را به سمت ورزش ترغیب کنیم. تمام دستگاه ها، شهرداری ها و ارگان ها و سازمان ها باید طوری در حوزه همگانی تبلیغ کنند که تمام دستگاه ها هزینه ای را برای توسعه ورزش همگانی اختصاص دهند.

در ادامه معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی عنوان کرد: به خلیلی انتخاب‌شان را تبریک می‌گویم و از دادوئی نیز تشکر می‌کنم که در انتخابات ماندند و رقابت کردند. در تکمیل فرمایشات درست هاشمی، فدراسیون همگانی از دل آتش بیرون آمده است و در روزهای اول افق راه اینجا خیلی روشن نبود. خیلی دوستان نگران بودند شاید اینجا مهجور بماند. از جهت منابع درآمدی پایدار و وابستگی به بودجه دولت باید نگرانی فدراسیون همگانی برطرف شود و مسیری را شروع کردیم که در نقطه پایانی هستیم. اولویت اصلی من ورزش روستایی است اما برای همچانی نیز تلاش می‌کنم و حتی در جلسه آخر همگانی به دلیل برنامه‌ها بودجه بیشتری از روستایی دریافت کرد.

وی افزود: در ژاپن ۵۰ درصد جامعه در هفته سه بار یک ساعت ورزش می‌کنند و برای همین فشار روی بخش درمان نیست. کیفیت زندگی به سلامت گره خورده است، اما نتوانستیم همین یک خطی را به مردم نشان بدهیم که اصلا کار سختی نیست. به مجموعه عملکرد همگانی به دلیل کرونا، آلودگی هوا و گرما رو به رشد است اما با نقطه مطلوب فاصله داریم. مرکز آمار در شهریور ۱۴۰۰ اعلام کرد که ۵۴ درصد مردم ورزش نتی‌کنند و از ۴۶ درصد فقط راه می‌روند و با این شرایط ۷۰ درصد ورزش نمی‌کنند. خواهش می‌کنم در چهار سال آینده حتی ۵ تا ۱۰ درصد این آمار بهتر شود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 19 =

دکمه بازگشت به بالا