اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

رئیس فدراسیون فوتبال: زن ستیز نیستیم، تحریم ها نبود از هیچ دستگاهی کمک نمی گرفتیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: اگر تحریم‌ها نبود، هیچ کمکی از هیچ دستگاهی نمی‌گرفتیم و خودمان قادر به حل مشکلات بودیم.
به گزارش پیشرو ورزش، مهدی تاج در جلسه تدوین و شفاف سازی دستورالعمل ناظر بر سقف بودجه و قوانین نقل و انتقالاتی اظهار داشت: از همه رسانه هایی که به این نشست آمدند تشکر می‌کنم‌. اطمینان دارم همکاران من توضیحات لازم را به شکل کامل دادند و باید وقت می‌‌گذاشتیم تا همه به دقت سوال کنند و این عزیزان نیز به دقت توضیح بدهند. موضوع مهم این است که فدراسیون به جمع‌بندی رسیده این بهترین کاری است که در این وضعیت می‌تواند انجام بدهد. اگر کسی طرح بهتری دارد می‌تواند با پیشنهادات به فدراسیون کمک کند. اکنون ما با باشگاه‌ها‌ی زیانده و شرایط نامطلوب قراردادها مواجه هستیم. برخی دستگاه های اجرایی نظرشان این است.

وی افزود: درخصوص حل هوشمندانه موضوع ورود بانوان به ورزشگاه‌ها الزامی است که از طرف فیفا و AFC وجود دارد. می‌دانید کشور ما هم برای عزت بانوان مسائلی را در نظر دارد، اما این روحیه زن ستیزی که می‌خواهند به فدراسیون و مجموعه کشور القا کنند، واقعیت ندارد. همه مجموعه در تلاش هستند به شکلی از حضور بانوان در ورزشگاه استفاده شود. برخی ورزشگاه‌های ما از لحاظ ساختاری اکنون به هیچ وجه قابلیت ورود بانوان را ندارند.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: این ورزشگاه‌ها شرایطی ندارند که بانوان از یک ورودی بیایند و از ورودی دیگری بروند‌. در زمینه سرویس‌های بهداشتی مشترک نیز شرایط سختی داریم. ما باید ورود بانوان را در همه ورزشگاه‌ها یکسان ببینیم. آنچه مسلم است شورای امنیت کشور و بخش ورزشی‌اش مصوبه‌ای دارد که دقیق می‌گوید دستگاه‌های ذی ربط مثل وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال ، وزارت اطلاعات، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت کشور باید پیش‌نویس دستورالعمل جامع ورود بانوان به ورزشگاه ها را با کلیه ابعاد و ملاحظات امنیتی، سیاسی، فرهنگی، فنی، محتوایی و اقتصادی تدوین کرده و دستورالعمل تصمیم‌سازی بین این نهادها هم اتفاق بیفتد. خوشبختانه این کار در حال انجام است و جلساتی هم گذاشته شده است‌. حتماً برای سال آینده ورزشگاه‌هایی مثل نقش جهان، گل گهر سیرجان، شهدای فولاد اهواز و کرمان با توجه به ارزیابی کمیته فنی ما می‌توانند در آن چنین اتفاقی بیفتد.

وی افزود: ورزشگاه آزادی الان مشکل دارد و اگر مرمتش تمام شود، این اتفاق در این ورزشگاه نیز خواهد افتاد. ان‌شاءالله این اتفاق با توجه به پیگیری‌های هیات رئیسه خواهد افتاد. از تعجیل در ورود بانوان به ورزشگاه‌ها استقبال خواهیم کرد‌.

تاج در مورد دلیل امضا نشدن قرارداد کادرفنی تیم‌های ملی گفت: در ابتدا از مربیان داخلی تشکر می‌کنم. همین الان تیم نوجوانان پس از صعود به جام جهانی به ایران رسید که به پیشواز آنها رفته بودم. صعودشان را به جام جهانی هم تبریک می‌گویم. قهرمانی تیم ملی بزرگسالان در کافا را هم تبریک می‌گویم. تیم امید نیز شرایط بسیار خوبی در غرب آسیا داشت. درمورد قرارداد قلعه‌نویی ما موانعی زمانی داشتیم که تا حد زیادی رفع شده است و ان‌شاء‌الله در هفته جاری حل خواهد شد. از لحاظ عدد و رقم مشکل نداشتیم بلکه از لحاظ زمان مشکل داشتیم که حل شد.

رئیس فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: شرایط تیم ملی بسیار خوب است. حتی با بازیکنان صحبت کردم. وقتی بیرانوند آسیب دیده بود برای عیادت از وی به منزلش رفتم. این نشان می‌دهد بهترین دوره‌های تیم ملی را از نظر همبستگی و رفاقت در اختیار داریم و امیدوارم این شرایط ادامه داشته باشد. شرایط به خوبی پیش برود.

تاج درمورد اظهارات اخیر رئیس شرکت توسعه و تجهیز مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند با شرکت‌های خارجی در زمینه VAR همکاری کند و در این حالت باید از فیفا بخواهد تا از ظرفیت شرکت‌های داخلی استفاده شود، گفت: حتما این کار انجام می‌شود. او درست گفته است ولی ما برای تحریم‌ها موانع داریم. هرچند در این شرایط نیز ارتباطات خوبی داریم. الان ۲۰۰ هزار دلار باید برای هتل تیم ملی در قطر برای جام ملت‌های آسیا می‌دادیم که زمانش در حال اتمام بود. مسؤولان هتل گفتند اگر پول را ندهید و با ما قرارداد نبندید، این هتل را به کشور دیگری می‌دهیم.

وی اضافه کرد: کشور ثالث که از کشورهای بسیار خوب آسیا است به دنبال همین هتل الریان بود که ما در جام جهانی نیز از آن استفاده کردیم. نزدیک استادیوم است. ما که پول نداریم اما اگر داشتیم نیز نمی‌توانستیم آن را منتقل کنیم. طبق همین ارتباطات از AFC خواهش کردیم‌ به فدراسیون قطر گارانتی بدهد تا آنها بپذیرند پول هتل را بدهند. اگر این کار را انجام نمی‌دادیم تیتر همه روزنامه‌ها این بود که همه کشورها هتل خود را به جز ایران رزور کرده‌اند اما خدا را شکر این کار انجام شد.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: VAR را هم به شکلی وارد می‌کنیم. ۲ سال از پروژه فوروارد استفاده نکرده بودیم. به دلیل مشکلاتی که در فدراسیون داشتیم. این پروژه اهدایی و سهمیه‌ای نیست که برای ما تعریف کنند. باید پروژه‌ای را تعریف کنیم تا فیفا به ما پول بدهد. دنبال زنده کردن پول ۲ سال پیش هستیم که خدا را شکر انجام شده است. یک پروژه را زنده کردیم و دیگر پروژه فوروارد سه است که آن را انجام خواهیم داد‌. این پول هم گرفته می‌شود‌.

تاج خاطرنشان کرد: در همین راستا در تلاش هستیم با فیفا مقدماتی فراهم کنیم و VAR‌ را یک جا بگیریم. آفریقای جنوبی و ۲ کشور آفریقایی دیگر نیز این کار را کرده‌‌اند. می‌خواهیم قول‌مان را عملی کنیم، اما همه باید بدانند موانع ما ساده نیست و خاص است. برای ورود VAR نباید مثل سایر کشورها به ما نگاه کرد‌. دیگران راحت می‌توانند پول‌شان را انتقال بدهند ، AFC می تواند پول به حساب افراد واریز کند. ما موانعی داریم که کشورهای دیگر ندارند.

وی ادامه داد: امیدوارم دولت نگاه خاصی به ما داشته باشد، به خصوص اینکه امسال پر از مسابقه هستیم. دولت عراق سفر کرده بودم که گفتند دولت به فدراسیون عراق ۶۰ میلیون دلار کمک کرده است و اقبال گفت برای توسعه فوتبال این کشور هزینه شود. این مبلغ به پول ما سه هزار میلیارد تومان می‌شود.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: الان امیدواریم دولت مثل گذشته نگاه مثبتی به ما داشته باشد. همین دولت در دوره‌های قبلی کمک کرده است. ما بازی‌های آسیایی، جام جهانی نوجوانان، دور مقدماتی برای امید و تیم ملی، بانوان و … را داریم و پر از مسابقه خواهیم بود. در گذشته اعزام‌ها راحت بود اما در حال حاضر ۲۶۰ میلیون تومان فقط هزینه بلیت یک لژیونر می‌شود.

تاج ادامه داد: همین تیم ملی بزرگسالان، نوجوانان و … را با پرواز اختصاصی فرستادیم که همه هزینه دارد. امیدوارم دولت به کمک فدراسیون فوتبال بیاید. قائل به حل تمام مشکلات‌مان نیستیم. اگر پول‌مان را می‌توانستیم از فیفا و AFC بگیریم، شاید خود فوتبال می‌توانست مشکلاتش را به راحتی حل کند. البته این مبلغ هم کافی نیست.

وی ادامه داد: یک زمانی هزینه‌های فوتبال کم بود، اما الان سنگین است. اگر تحریم‌ها نبود، هیچ کمکی از هیچ دستگاهی نمی‌گرفتیم. خودمان قادر به حل مشکلات بودیم اما به این دلیل که نمی‌توانیم پول خود را بگیریم، می‌خواهیم به ما کمک کنند تا هر وقت پول گرفتیم، به دولت بازگردانیم. جلسه امروز برای بحث نقل‌وانتقالات بود، اما به سمت تیم ملی و دیگر مسائل رفتیم.

وی در خصوص بازی‌های دوستانه تیم‌های ملی گفت: برای نوجوانان کار خود را به بهترین شکل انجام دادیم‌. برای تیم امید نیز با اینکه فقط ۵ روز اردو تشکیل دادیم به غرب آسیا رفتیم زیرا کافا نبود. در آنجا بازی‌های خوبی انجام دادیم. تیم ملی بزرگسالان نیز حتما در شهریور ۲ بازی دوستانه خوب طبق نظر سرمربی انجام خواهیم داد. این بازی‌های کافا نیز خوب بود‌. پس از ۱۶ سال در یک تورنمنت قهرمان شدیم. امسال قهرمانی کافا را به دست آورده بودیم.

تاج درباره اینکه آیا برای VAR جایگاه مشخصی در استادیوم‌ها تعبیه شده است، گفت: برای VAR یک کارگروه مشخص شده است که من هم جزو آن هستم. جلسات بسیار خوبی هم که به دلایلی نمی‌خواهم آن را ذکر کنم با فیفا داشتیم. فیفا الان در جریان همه مسائل ما هست. با یک شرکت هم طرف قرارداد بودیم که شرکت واسطه در حال حذف شدن است. به دلیل اینکه نوشته‌اند هر شرکتی بیش از ۱۲ درصد محصولات آمریکایی در آن باشد مشمول تحریم می‌شود. شرکت موردنظر ما هم نامه زده بود که من نمی‌توانم امکانات بدهم.

وی خاطرنشان کرد: ما با فیفا صحبت‌هایی داشتیم و الان فیفا خودش وارد کار شده است. امیدوارم از این طریق این مسئله را حل کنیم. اگر دستگاه بیاید مانعی برای کار نیست. الان مانع اصلی آموزش داوران است زیرا آموزش آنها زمانبر است.

رییس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: در حال صحبت‌ با کشورهای دیگر هستیم. اگر بتوانیم داخل کشور آموزش می‌دهیم و اگر نشد با کشورهای ثالث صحبت می‌کنیم تا داوران ما آموزش را ببینند. اگر این اتفاق بیفتد وارد کردن دستگاه‌ها، راه‌اندازی و تجهیز آن خیلی زمانبر نیست.

تاج درمورد زمان نشست با مدیران فدراسیون عربستان گفت: این کار انجام می‌شود. همانطور که گفتیم ما ان‌شاءالله برویم دیگر این اتفاق نمی‌افتد.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + بیست =

دکمه بازگشت به بالا