اخبار ورزشیسایر اخبار

رئیس فدراسیون بدنسازی: قهرمانان ما هم‌ نخبه هستند

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام گفت: ورزشکاران ما هم که در جهان قهرمان می شوند، نخبه هستند، اما عدم حمایت ها آنها را بی انگیزه می‌کند.

به گزارش پیشرو ورزش، عبدالمهدی نصیرزاده رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام در مراسم اعزام تیم ملی پرورش اندام به مسابقات جهانی اسپانیا اظهار داشت: قرار است تیمی اعزام شود که قهرمان جهان است. شاید مسئولان این را ندیده باشند، ولی مردم می‌بینند.‌ شاید فدراسیون ما نقطه ضعفش در کارهای عمرانی بوده ، اما نقطه قوتش در امور دیپلماسی بوده است. اصلی ترین دلیل که خارجی ها به ایران نمی آمدند ، این بود که ما به مسابقات آنها نمی رفتیم ، اما طی یک سال اخیر سعی کرده‌ایم در رویدادهای مختلف شرکت کنیم تا آنها نیز بیایند.

وی افزود: زمستان امسال مسابقات مستر یونیورس را داریم که جایزه صد هزار دلاری خواهیم داشت. بعد از آن رقابت‌های مچ اندازی قهرمانی آسیا در اردیبهشت سال آینده را داریم. برگزاری مسابقات قهرمانی آسیا و جهان باعث می‌شود که کشورها برای حضور در ایران ترغیب شوند. ما همچنین به احتمال زیاد مهر سال آینده میزبان مسابقات پرورش اندام و فیتنس چلنج قهرمانی جهان هم خواهیم بود، البته منوط به این است که این موضوع در کنگره جهانی تصویب شود، چون چند کشور دیگر نیز نامزد میزبانی هستند، اما نظر رئیس فدراسیون جهانی بر روی میزبانی ایران است. ما قرار بود که در سال‌های قبل میزبان باشیم ، ولی ناامن بودن ایران را مطرح کردند و نشد. انشاالله که این آرزوی ما برای میزبانی برآورده شود. شاید با این اتفاق نگاه خیلی از مسئولان حاکمیتی بهتر شود.

نصیرزاده گفت: در جلسه با امیر عبداالهیان وزیر امور خارجه گفتم که ما در چند رشته در می‌توانیم قهرمانی جهان شویم که یکی از آنها همین پرورش اندام است و این اهمیت زیادی دارد. خوشبختانه قدرت ما و دیپلماسی در بخش‌های مختلف، مسئولان جهانی را مجاب کرده که میزبانی را به ما بدهد و حالا حاکمیت هم باید حمایت کند.‌ اگر فوتبال برای برزیل و کشتی هم برای روسیه است، پرورش اندام

وی درباره اینکه گفته بود ۳۰ درصد مدال‌های ایران در سال قبل توسط این فدراسیون کسب شده و چقدر از آنها حمایت شده است، عنوان کرد: پولادگر در جلسه‌ای درباره مدال‌های ورزش ایران در سال گذشته صحبت می‌کرد و گفت که ورزش ایران در سال قبل۱۹۲۱ مدال گرفته است. این جرقه در ذهن من زده شد که آمار مدال‌های خودمان را بیرون بیاوریم که نتیجه‌اش ۵۷۸ مدال بود که ۲۹.۷ درصد مدال‌های ورزش کشور می‌شود. ما هر جا می‌رویم، می‌گویند فدراسیون پولدار است ، ولی واقعیت این نیست.‌ کل پولی که وزارت ورزش سال گذشته داد، سه میلیارد بود که آن را نیز به طور کامل دریافت نکردیم و این مبلغ با تعداد مدال قابل قبول نیست. همه فکر می‌کنند که ورزشکار ما فقط هزینه اعزام دارد، اما وقتی قهرمان جهان می‌شود ، هزینه‌هایش هم بیشتر می‌شود و بزرگتر می‌شود. کشتی به جز بودجه، ۳۵ میلیارد جایزه می‌گیرد که این برای ما صفر است. ما گفتیم که وقتی حمایت مادی نمی‌شود، حداقل حمایت معنوی را داشته باشند. من حتی گفتم که حاضرم بودجه‌اش را خودم تامین کنم، ولی ورزشکاران ما در مراسم تجلیل از قهرمانان باشند، چون حضور در این مراسم و گرفتن عکس با رئیس جمهور به آنها انگیزه می‌دهد.

رئیس فدراسیون بدنسازی و پرورش اندام ادامه داد: ما الان حتی آن حمایت را هم نداریم. تنها تسهیلاتی که وزارت ورزش به ما می‌دهد ، همان تخفیف شهریه است. بارها در این باره مکاتبه کرده‌ایم که آیین‌نامه اصلاح شود. این قهرمانان جهان هم نخبه هستند و وزارت علوم اجازه بدهد که نخبگان ما هم بیایند. این شرایط باعث بی انگیزگی ورزشکاران ما می‌شود و کار ما را بسیار سخت می‌کند. ما امسال خودمان مراسم گرفتیم تا نشان بدهیم قدردان زحمات قهرمانان خودمان هستیم. ضمن اینکه به نظرم ارزش بالا رفتن پرچم ایران با هیچ چیزی قابل قیاس نیست.

نصیرزاده درباره نفرات اعزامی به مسابقات جهانی اسپانیا گفت: کاروان با نزدیک به ۶۰ ورزشکار اعزام می‌شود. ما در ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ که قهرمان جهان شدیم، نتایج رده بزرگسالان از سوی فدراسیون جهانی جمع‌بندی می‌شد. امسال هم قرار است در رده‌های سنی مختلف ، قهرمانان معرفی شوند و همچنین یک کاپ قهرمانی هم با جمع‌بندی نتایج همه رده‌های سنی اهدا خواهد شد.

وی درباره گلایه اخیر هادی چوپان پیرامون مقایسه استقبال از رونالدو و عدم استقبال مناسب از خودش اظهار داشت: از چوپان برای حضور در مسابقات مستریونیورس دعوت می‌کنم که ببیند مردم و هواداران چه استقبالی می‌کنند. البته چوپان با رونالدو قابل مقایسه نیست ، ولی او بسیار بزرگ است و قهرمانی او باعث بهتر شدن چرخه رسته پرورش اندام شد. هرچه در توان هم داشته باشیم ، از او قدردانی خواهیم کرد.

همچنین روشنی سخنگوی فدراسیون در این باره گفت: چوپان یک نابغه ورزشی است که البته رشته‌اش در زیر مجموعه فدراسیون ما نیست، چون ما یک فدراسیون آماتوری هستیم. اینکه مردم بی مهری کرده‌اند ، نباید کردن فدراسیون انداخته شود. امیدواریم مردم قهرمانان خود را بشناسند و این دیدگاه و شناخت خود را بیشتر کنند. نه تنها هادی چوپان، بلکه بی توجهی به خیلی از قهرمانان ما بوده است.

نصیرزاده درباره حمایت وزارت ورزش از میزبانی های فدراسیون گفت: هم کرسی‌های بین‌المللی و هم میزبانی را مدیون کمیته ملی المپیک هستیم که این حمایت از زمان صالحی امیری شروع شد. البته مسئولان وزارت ورزش هم کمک‌های زیادی کرده‌اند. برای اعطای میزبانی دولت ها باید پای کار بیایند. امیدواریم با ادامه این حمایت‌ها ، خبر قطعی شدن میزبانی را اعلام کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا