اخبار ورزشیاسلایدر اصلیسایر اخبارویژه‌های خبری

دیدار وزیر ورزش و جوانان ایران با همتای ازبک

کیومرث هاشمی با همتای ازبکستانی خود دیدار و بر همکاری دوجانبه میان دو کشور تاکید کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، وزیر ورزش و جوانان که برای بازدید از تاسیسات ورزشی شهر المپیک تاشکند در سفری ۱۰ ساعته در ازبکستان حضور پیدا کرد، در دیدار با ادهم اکرموف وزیر ورزش ازبکستان با تاکید بر زمینه‌های فرهنگی مشترک میان دو کشور گفت: ایران و ازبکستان ریشه‌های تاریخی و فرهنگی مشترکی دارند که بسیار عمیق است. در ورزش هم پوریای ولی در دو کشور ایران و ازبکستان ریشه دارد.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر ضرورت همکاری بیشتر میان نهادهای ورزشی ایران و ازبکستان افزود: فدارسیون‌های ورزشی دو کشور باید زمینه‌های همکاری ایجاد و نسبت به برگزاری اردوی مشترک و مسابقات ورزشی دوستانه اقدام کنند.

هاشمی همچنین تصریح کرد: عزم دولت ایران برای برقراری روابط بهتر با دولت محترم ازبکستان راسخ است و دلیل این موضوع رشد بسیار قابل توجه روابط دو کشور در دو سال اخیر و ۴ دیدار رییس جمهوران دو کشور است.

در این دیدار ادهم اکرموف ضمن خرسندی از دیدار با وزیر ورزش و جوانان ایران گفت: کشور شما علی‌رغم تحریم‌های بیشمار از رشد و توسعه خوبی در زمینه‌های مختلف از جمله در ورزش برخوردار است و ازبکستان تمایل دارد که در ورزش همکاری‌های دوجانبه مثمر ثمری داشته باشیم.

وی با اشاره به زمینه‌های همکاری تاکید کرد: می‌دانم شما از خانواده ورزش ایران هستید و از سوابق شما معاونت ورزش آموزش و پرورش است‌. ورزش مدارس یکی از اصلی‌ترین مسیرهای توسعه ورزش یک کشور است و تمایل داریم در این زمینه ما را یاری کنید.

وزیر ورزش و جوانان ایران به همراه گروهی از کارشناسان فنی و عمرانی در سفری ۱۰ ساعته برای بررسی پروژه ساخت مجموعه ورزشی توسط یک شرکت چینی به ازبکستان سفر کرده است تا از نزدیک کیفیت فنی و مهندسی ساخت مجموعه ورزشی در دست احداث در تاشکند به منظور برگزاری المپیک جوانان ۲۰۲۵ را بررسی کند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × یک =

دکمه بازگشت به بالا