اخبار ورزشیاسلایدر اصلیویژه‌های خبریکشتی و وزنه برداری

دنیامالی: امروز می توانیم در کشتی بگویم با فاصله از خیلی از کشورها بهترین شرایط را داریم

وزیر ورزش و جوانان گفت: می‌توانم بگویم آقای دبیر جزء به جزء زندگی‌اش را برای کشتی گذاشته است.
به گزارش پیشرو ورزش، احمد دنیا مالی در حاشیه بازدید از فدراسیون کشتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اینجا کار ارزشمندی صورت گرفته و به سادگی هم به دست نیامده و شاید به شما بگویم از ابتدای شروع کار اینجا با دبیر در ارتباط بودم و تقریبا می توانم بگویم جز به جز اینجا را آقای دبیر زندگی اش را گذاشته است. این فضا را ایجاد کرده و امروز می توانیم در کشتی بگویم با فاصله از خیلی از کشورها بهترین شرایط را داریم و اقای دبیر راضی به وضع موجود نیست و همه ما دنبال این هستیم که کشتی درخشش بیشتری داشته باشد.
وی افزود: بخصوص کاری که امروز انجام می شود و بعد از المپیک پاریس، همه نگاه ها برای ۲۰۲۸ لس انجلس است. الان هم ۴ تیم به آلبانی و ۲ تیم دیگر به روسیه و کشور دیگر می رود. کشتی ایران صاحب سبک است اما در حوزه نرم افزار و هوش مصنوعی و شبیه سازی در حال کار هستیم و با توجه به نتایجی که کشتی ما درالمپیک پاریس آورد، قطعا جوانان بیشتری به سمت کشتی آمدند. جوانان ما می خواهند قهرمان ملی شوند و در آسیا و جهان بدرخشند. من در هر فرصتی بشود در جمع بچه های کشتی حاضر می شوم.
وی افزود: ان شالله فدراسیون های دیگر با قدرت بیشتری برنامه ریزی کننند و کارمان را جلو ببریم. نگاه ویژه ای به ۲۰۲۶ آسیایی ژاپن داریم و هم ۲۰۲۸ لس آنجلس، بازهم ۲۰۳۰ بازی های اسیایی را در قطر داریم و بعد از آن هم المپیک دیگری داریم. اگر می خواهیم برای المپیک آتی موفق شویم باید سخت کار کنیم و همه روز ما در همه رشته ها باید کار کنیم. فشار سنگینی روی کشتی هست؛ در المپیک پاریس این را حس می کردم حتی روی تکواندو و و وزنه برداری هم بود. دوومیدانی و تیراندازی و تیروکمان باید کمک کنند که تعداد مدال هایمان بیشتر شود و همه اینها زحمت می خواهد.
دنیامالی تاکید کرد: کار بدون زحمت نداریم و اینکه بخواهیم در المپیک مدال بگیریم. در دنیا و رتبه بندی المپیک را به مداال طلا می دهند اما معنای حرفم این نیست که مدالهای نقره و برنز بی ارزش است اما قبول کنید وقتی نقره می گیرید از یک ورزشکار می بازید و زمانی که مدال برنز می گیرید از دو ورزشکار می بازید ما نمی خواهیم بازنده باشیم برنامه ریزی ما روی مدال طلاست. باید شرایطی به وجود بیاوریم که مردم خوشحال شوند و پرچم مقدس ما بالا برود و سرود ما خوانده شود و این ها آرزوهای ماست که مطمنئنم با تلاش رئیس فدراسیون ها و جامعه ورزش به این اهداف دسترسی خواهیم داشت.
وزیر ورزش در خصوص اینکه وضعیت کشتی گیرها را قبل از مسابقات جهانی چطور است گفت: کشتی ما مثل قدیم رفتار سینوسی ندارد. رشته ای که رفتار سینوسی دارد و یک روز بالاست و دو ماه بعد پایین است مدیریت درستی ندارد امروز کشتی ما از یک رفتار به سمت بالا و خطی برخوردار است.
آنجاهایی که رفتار بالا و پایین زیادی دارد و دامنه زیادی دارد باید تدبیری برای مدیریت کنیم اما خوشبختانه کشتی به این جایگاه رسیده و خیالمان راحت است و در رشته های دیگر هم باید کمک کنیم تا از کشتی و تکواندو تاسی کنند و برای ایران افتخار آفرینی کنند.
وزیر ورزش در خصوص بحث صدور روادیدها و مشکلاتی که برای ورزشکاران ما ایجاد می شود، گفت: همیشه این مشکل را داشتیم و برخی اوقات بخاطر شرایطی که وجود دارد بر اساس منشور المپیک ورزش سیاسی نیست و قطعا باید روادید صادر شود ولی گاهی که این موضوع ها پیش می آید وزارت خارجه به ما کمک می کند و من خودم هم ورود می کنم. این سری همه الحمدالله پیش بینی ها انجام شده و ورزشکاران ما بروند و دست پر برگردند و به استقبالشان برویم.
دنیا مالی در خصوص توسعه در مراکز دیگر کشتی در سایر استان ها و اینکه چقدر وزارت ورزش می تواند به این توسعه کمک کند گفت: با دبیر صحبت داشتیم و یکی از برنامه هایی که ایشان تدوین کرده ایجاد فضاهای مناسب برای مناطقی که قطب هستند و مزیت نسبی دارند و مناطقی که مزیت نسبی دارند مقدم است و سرمایه گذاری انجام شود خروجی بیشتر خواهد بود و این کار انجام می شود. ما هم کمکش می کنیم و در ایجاد سالن ها و فضاهای جدید. هرجا که می خواهد موفق شود هر استانی باشد خودشان پیگیر باشد بهتر و زودتر به نتیجه می رسد هم فدراسیون و هم وزارتخانه تعهد دارند.
کشتی به هر صورت فراگیر شده در ایران و ورزش ملی ماست و فضا و فرصت را برای همه استان ها فراهم می کنیم طبیعی است در استان هایی که مزیت نسبی داریم توجه بیشتری داریم.
دنیا مالی در خصوص اینکه ورزشگاه تهران با ۱۹۰ هکتاری که گفتید چه زمانی ساختش آغاز خواهد شد گفت: الان نمی توانم در مورد ساختش صحبت کنم چون یک سری مراحل قانونی دارد و دنبالش هستیم تا توجیه های فنی و اقتصادی اش دربیاید. پیوست های فرهنگی و محیط زیستی و حتی موضوعی ترافیک شهری و ترافیکی موقعیت و جانمایی آن بحث است. ولی مهم تر تامین منابع مالی است و سیر مراحل قانونی چه در دولت و چه در سران سه قوه که در حال پیگیری هستیم.
وی درمورد اینکه برخی رشته های مدال آور ما در المپیک ناکام بودند به دلیل ناکارامدی روسای فدراسیون هاست گفت: روسای فدراسیون ها قطعا جایگاه مهمی دارند اگر رشته ای الان موفقیتش به حداقل رسیده، باید برگردید گذشته اش را ببینید ولی به گذشته کاری نداریم و اگر بخواهم گذشته را نقد کنم همه انرژی را برای گذشته بگذارم با توجه به وضع موجود برنامه ریزی می کنیم و قطعا هیات رئیسه و تیمی که می خواهد آن رشته را هدایت کند خیلی نقش دارند و موثر هستند ولی وزارت ورزش، کمیته المپیک و پارالمپیک نقش سیاستگذاری و هدایتگری خودشان را باید داشته باشند و منابع مالی و برنامه خواستن از فدراسیون و پایش کردن رفتار فدراسیون با برنامه ای که داده است خیلی وقت ها برنامه ای خوب می دهیم اما خوب عمل نمی کنیم به صورت استمراری.
اگر کشتی دو ماه تعطیل شود باید یکسال یا بیشتر کار کنیم تا این دو ماه جبران شود بنابراین در بحث پایش و آمایش سرزمین برنامه های خوبی داریم و مردم عزیزمان بدانند در ورزش با برنامه حرکت می کنیم و ان شالله در آینده نتایج و زحمات و برنامه ها در فدراسیون ها و ادارات کل در ۳۱ استان ورزش خواهیم داشت، شرایط بهتری خواهد داشت و ما برای مردم شادی به ارمغان می آوریم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا