اخبار ورزشیسایر اخبار

در حاشیه امضای تفاهم‌‌نامه فدراسیون تنیس و منطقه آزاد کیش/عزیزی: در پرداخت پاداش به تیم‌های ورزشی عدالت رعایت شود

فدراسیون تنیس و سازمان منطقه آزاد جزیره کیش برای ادامه همکاری تفاهم نامه امضا کردند.

به گزارش پیشرو ورزش، مراسم امضای تفاهم نامه همکاری فدراسیون تنیس و سازمان منطقه آزاد جزیره کیش با حضور دبیرکل کمیته ملی المپیک، رئیس فدراسیون تنیس، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد و سرپرست فدراسیون ورزش‌های بادی و ساحلی در کمیته ملی المپیک صورت گرفت.

مهدی کشاورز، مدیرعامل منطقه آزاد کیش در این مراسم اظهار داشت: یکی از ظرفیت‌های خوب جزیره کیش بحث ورزشی است و ما بر اساس قابلیت‌های محیطی و زیر ساخت‌ها یکی از ورزش هایی که می توانیم داشته باشیم، تنیس است و با کمک فدراسیون می توانیم این رشته را بیش از پیش به پیشرفت برسانیم.

وی ادامه داد: اولین المپیک ساحلی با عنوان کیش گیم با حضور ۱۳ فدراسیون برگزار و با تفاهم‌نامه ای هم که با فدراسیون والیبال داشتیم می خواهیم والیبال برفی را برگزار کنیم. یک سالن داریم که ۵ درجه زیر صفر است.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش عنوان کرد: احداث کمپ بین المللی تنیس را هم مدنظر داریم که اطلاع رسانی خواهد شد. تلاش ما این است که کیش به عنوان جزیره نمونه برای حوزه ورزش تبدیل شود. با سجادی هم صحبت کردیم که دبیرخانه دائم کرسی‌های ورزش نیز در کیش تاسیس شود.

همچنین سید مناف هاشمی، دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: در همین مدت کوتاهی که بودم شاید بیش از ۳، ۴ بار در خصوص ظرفیت های منطقه آزاد کیش صحبت کردیم. ظرفیت های ورزشی خوبی وجو دارد و می توانیم مسابقات خوبی را میزبانی کنیم. امیدورام با تفاهم هایی که داریم آنجا یک پایگاهی برای ورزش کشور باشد. چون پاسخگوی بسیاری از ورزش ها است.

داود عزیزی، رئیس فدراسیون تنیس نیز در ادامه اظهار داشت: سال آینده میزبان ۹ رویداد بین المللی خواهیم بود و ۷ رویداد آسیایی را هم برگزار می کنیم. قرار است غرب آسیا زیر ۱۲ سال نیز در تهران برگزار شود. در مورد فیوچرز هم دنبال گرفتن مجوز نهایی هستیم تا تابوی برگزار نشدن این مسابقات در ایران شکسته شود. اگر فیوچرز برگزار شود، تیم ملی هم با آمادگی خوبی به مسابقات دیویس کاپ که سال آینده برگزار می شود، خواهد رفت.

رئیس فدراسیون تنیس در مورد انتقادهایی که رشته های دیگر به پاداش تیم ملی فوتبال می‌کنند، عنوان کرد: انتظار می‌رود عدالت برقرار باشد و پاداش ها برای همه رشته‌ها متوازن باشد. فوتبال دو باخت و یک برد داشت و وقتی آنطور استقبال کردند و پاداش می دهند، کار خوبی است، اما برای سایر رشته ها هم باشد، نه اینکه فدراسیونی مانند تنیس حتی درگیر زمین باشد و چشم به شرکت توسعه داشته باشد.

وی در خصوص اضافه شدن پدل به تنیس گفت: این رشته قبلا هم برای تنیس بود و بنا به دلایلی به اسکواش واگذار شد، اما فدراسیون جهانی طی مکاتباتی که داشت پدل را جزو تنیس دانست و بنابراین با بررسی های کارشناسانه که صورت گرفت نهایتا وزارت ورزش به این نتیجه رسید که پدل به تنیس یعنی خواستگاه اولیه اش باز گردد.

عزیزی ادامه داد: تلاش‌مان این است در جزیره کیش کورت‌هایی را بسازیم و مسابقات را برگزار کنیم، چون از این لحاظ ضعیف هستیم.

رییس فدراسیون تنیس در خصوص اینکه واگذاری زمین های تنیس به کجا رسید، گفت: فقط یک زمین را در جریان برگزاری لیگ به ما دادند و غیر از آن چیز دیگری نبوده است.

برهمین اساس این هفته با وزیر جلسه داریم تا یک بار برای همیشه تکلیف زمین ها مشخص شود.

وی در خصوص جلسه با رئیس فدراسیون جهانی گفت: در جلسه که با دیوید اگریتی داشتیم مباحث خوبی مطرح و منجر به این شد که میزبانی ها را حفظ کنیم و فیوچرز را به ایران بازگردانیم.

عزیزی در خصوص جوایزی که قرار است در فیوچرز پرداخت شود، عنوان کرد: دو هفته ۵۰ هزار، هر هفته
۲۵ هزار، سه هفته ۴۵ هزار دلار خواهد بود.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا