اخبار ورزشیاسلایدر اصلیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

درویش خبر داد؛ هیات مدیره پرسپولیس با فسخ قرارداد گل‌محمدی مخالفت کرد

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: تمام اعضای هیات مدیره مخالفت خود را با فسخ قرارداد گل‌محمدی اعلام کردند.

به گزارش پیشرو ورزش، رضا درویش درمورد جلسه امروز هیات مدیره باشگاه پرسپولیس، اظهار داشت: جلسه امروز پیرامون نامه‌ای که یحیی گل‌محمدی فرستاده و مصاحبه‌ روز گذشته‌اش بود. البته از قبل قرار این جلسه گذاشته شده بود اما تمام اعضای هیئت مدیره متفق‌القول با نامه فسخ قرارداد مخالفت خودشان را اعلام کردند و همچنان مستحکم کارش را ادامه می‌دهد.

وی افزود: یکی از دلایل گل‌محمدی که درخواست به حق بازیکنان تیم هم است، دیرکرد آپشن‌ها است. جدا از آپشن‌های قهرمانی بیشتر بازیکنان آپشن‌های دیگری هم داشتند که محقق نشده بود. قرار شد هیات مدیره هرچه‌سریع‌تر منابع مالی را مشخص کند. ما از همان روز پنجشنبه از سازمان خصوصی‌سازی درخواست کردیم جلسه فوق العاده بگذارند که با موافقت آنها بنا شد امشب جلسه‌ای داشته باشیم تا با بهره‌مندی از منابع خود، گوشه‌ای از آپشن‌ها را بدهیم تا این بچه‌ها و گل‌محمدی بتوانند از آن بهره ببرند.

مدیرعامل پرسپولیس درمورد ناراحتی گل‌محمدی از خودش و اینکه سرمربی سرخ‌پوشان اعلام کرده به اخطارهایش ترتیب اثر داده نشده است، توضیح داد: او چندین بار با من صحبت کرد. ترتیب اثر یعنی ما باید به منابع مالی دسترسی پیدا می‌کردیم تا بتوانیم پول را تامین کنیم. مهم‌ترین منبع درآمدی باشگاه پیراهن است. کارگروه اقتصادی بسیار خوبی داریم که در پی این است راه‌هایی را جست و جو کنیم تا بتوانیم از آن بسترها برای تامین مالی بهره ببریم.

درویش درواکنش به این موضوع که گل‌محمدی اعلام کرده به دلیل قرارداد نداشتن با پرسپولیس در جلسه هیات مدیره شرکت نمی‌کند و مطرح بودن بحث تمدید قرارداد این مربی، تصریح کرد: همه این‌ها شایعه است و می‌خواهند دشمنی کنند. خیلی از تیم‌ها که مقابل یا مخالف ما دنبال این هستند فضا را از تیم‌های خود دور کرده و حاشیه‌های خودشان را جوری پوشش بدهند. به نظر شما مربی بزرگی مثل گل‌محمدی دنبال تمدید می‌گردد؟ ضمن اینکه یک تیم در ایران نشان بدهید که مربی‌اش یا خودش در هفته چهارم دنبال تمدید کردن قرارداد سال آینده باشند.

درویش افزود: همه این‌ها دنبال آلوده کردن فضا هستند. بارها گفتم وقتی پرسپولیس این همه قهرمانی به دست آورد، برنمی‌تابند این تیم آرامش داشته باشند. دنبال درست کردن یک فضای ناسالم هستند تا حاشیه‌دار باشد. البته این کار ۲ حسن دارد. برخی از این رقیبان وقتی برای ما حاشیه درست شود، از حاشیه خودشان خبری بیرون نمی‌آید. از این جهت دنبال بحث تمدید هستند. همه تیم‌ها دنبال مربی بزرگی مثل گل‌محمدی هستند. ضمن اینکه ۱۶ تیم لیگ برتری داریم و نمی‌دانم چند تیم لیگ یکی داریم. یکی از این تیم‌ها دنبال بحث تمدید هستند؟ این نشان می‌دهد عده زیادی دنبال حاشیه درست کردن و همه چیز می‌گردند تا ببینند می‌توانند مجالی پیدا کنند که حرفی زده بشود.

مدیرعامل پرسپولیس درخصوص اینکه گل‌محمدی مدعی است افراد اقتصادی عضو هیات مدیره این باشگاه کارایی ندارند و نمی‌توانند از برند پرسپولیس استفاده کنند، گفت: برای اینکه یک بستر اقتصادی برای درآمدزایی ایجاد شود، اینگونه نیست که فکر کنید. یک درختی هم برای میوه دادن مستلزم این است که ۳-۲ سال پس از کاشت از آن بهره ببرید. اینگونه نیست که همین الان رنگ سفید را قرمز کنید. برای درآمدهای پایدار باید دنبال راه‌های مختلف برویم. این موضوع را هم باید بیشتر مسئولان ذی ربط فکر کنند که چگونه کار کنیم.

درویش اضافه کرد: تفاوت ما با تیم‎‌های دیگر این است وقتی یک تیم هوادار ۲۰،۳۰ یا ۴۰ میلیونی دارد و نشاط اجتماعی برای جامعه فراهم می‌کند، مسئولان مملکت و اجتماع باید درآمدهای پایداری در نظر بگیرند. گرفتارتر از ما استقلال است. همانگونه که خود مدیرانش بارها نقل کرده‌اند. همه می‌دانند این درآمد به شکلی نیست که از فضای در اختیارمان بهره ببریم. باید حتما درآمدهای پایداری تعریف شود. ضمن اینکه کارگروه بسیار خوبی داریم که طرح‌های بسیار خوبی داده است اما برای عملیاتی شدن این طرح‌ها، دست کم ۶ ماه یا یک سال زمان می‌برد تا بتوانیم از گوشه‌هایی از آنها ببریم.

وی درمورد بحث قطع شدن غذای بازیکنان پرسپولیس پس از باخت یا مساوی این تیم در فصل گذشته و غذا ندادن به آنها از ۲ روز قبل، گفت: اینگونه نگفته‌اند. وقتی می‌گویم از لحاظ اقتصادی وضعیت بغرنجی داریم یکی از دلایلش همین است که پول ناهار برای تیم نداریم. پس در این حالت چگونه می‌گویند آپشن‌ها را نمی‌دهیم و بگویند اگر تا فردا ندهید، مشکل ایجاد می‌شود. من هم همین را می‌گویم. این مغایر صحبت ما نیست، بلکه در جهت صحبت ما است. وضعیت اقتصادی در باشگاه خراب است زیرا وارث بدهی‌های گذشته بودیم. شاید نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی‌هایی را دادیم که اصلا ربطی به ما نداشت و در صورت‌های مالی گذشته هم نیامده بود که مثلا از ۱۰ سال قبل بدهکار هستند.

مدیرعامل پرسپولیس تاکید کرد: فی‌البداهه این بدهی‌ها رسید و برایش از طلبی که ۸-۷ سال داشتند، قبل حکم گرفته بودند. حساب ما را خالی کردند. اگر این ‌پول‌ها را در چند ماه گذشته از حساب ما برنمی‌داشتند شاید اصلا مشکل نداشتیم. کل بدهی ما به تیم برای آپشن‌ها شاید ۷۰-۶۰ میلیارد باشد. به همین جهت فضایی را مهیا می‌کنیم و سازمان خصوصی‌سازی نیز هم جلسه اورژانسی گذاشته تا بتوانیم قسمتی از آپشن‌ها را بدهیم و تیم پس از بازی با پیکان برای لیگ قهرمانان آماده و قبراق باشد.

وی درخصوص اینکه اگر گل‌محمدی مخالفت کند و اصرار به جدایی داشته باشد چه می‌شود، گفت: نه، دست خودش نیست. گل محمدی برای پرسپولیس است. اینجا می‌ماند و جایی هم نمی‌رود.

درویش در مورداینکه سرمربی تیم دیروز اعلام کرد اگر پولی نبوده چرا قرارداد بستند و آپشن‌ها را در قرارداد گنجاندند، اظهار داشت: درست می‌گوید. ما فکر کردیم مثل تیم رقیب‌مان از پولی که در سپرده داریم می‌توانیم برداشت کنیم. قول داده بودیم از ان پول قبل از شروع فصل بدهیم. پولی هم در حسابمان داشتیم. بدهی‌هایی که از ۸-۷ سال پیش مانده بود، حکم گرفتند و آمدند از حساب برداشت کردند. کاری نمی‌توانستیم انجام بدهیم و اختیارش دست ما نبود.

وی در خصوص اینکه آیا قرارداد به گل‌محمدی اجازه می‌دهد یک طرفه فسخ کند، گفت: نه، او بیشتر از این ناراحت است که قرار بود اول فصل انجام شود. برخی بازیکنان به او مراجعه می‌کنند که گرفتاری‌های مالی دارند. او مقید است که بتواند مشکلاتشان را حل کند اما نتوانسته، بیشتر از این ناراحت است که نشد مشکلات بازیکنان و دوستانش را مرتفع کند. دوست داشت بستری آماده شود تا منابع مالی را تامین کنیم و مشکلات برطرف شوند.

مدیرعامل پرسپولیس درخصوص نامه سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر اینکه یا باید پاداش برد بدهند یا آپشن‌، گفت: از فرصت استفاده کرده و بگویم فضل گذشته گل‌محمدی جرائمی را هم برای تیم در نظر گرفته بود که الان با پیشنهادی که به هیات مدیره دادیم، همه اعضا متفق القول موافقت کردند تا همه جرائم گذشته کان لم یکن شود. نامه‌ای داده بودند وقتی تیم این همه آپشن دارد دیگر بابت برد نباید پاداش داد. برای آن هم صحبت می‌کنیم تا به شکلی مرتفع شود. البته بازیکنان روی آن زیاد مشکلی ندارند و گفتند اگر نتوانستید مجوز بگیرید، عیبی ندارد. به حساب ما باشد. آن پاداش برای هر بازیکن مبلغش زیاد نیست.

درویش درمورد اینکه یحیی گل‌محمدی اعلام کرده رقم قرارداد با اسپانسر فعلی باشگاه مانند قرارداد حامی مالی ۳ سال قبل است، عنوان کرد: احتمالا زیاد مطلع نیست. این حرف‌های فضای مجازی و رسانه‌ای است که گل‌محمدی جایی خوانده و من هم خواندم. شرکت قبلی کل فضاهای تبلیغاتی پرسپولیس شامل فضای مجازی، پشت و جلوی لباس، دور زمین، بلیت فروشی و … را گرفته بود اما درآمد ما نسبت به زمان همکاری با آتیه داده پرداز خیلی بیشتر است. با فضاهای دیگری که در اختیار داریم، درآمدهایمان بیشتر می‌شود و رقمش را اعلام نمی‌کنم. ضمن اینکه همان شرکت قبلی با ۷۰-۶۰ میلیارد بدهی قرارداد خود را فسخ کرد و رفت. سال بعدش هم مدیرعاملی آمد و اعلام کرد ۶۰۰ میلیارد قرارداد آوردم. وقتی ما آمدیم، ۱۵ میلیارد گرفتیم. بین گفتن اینکه از این فضا می‌توان استفاده کرد تا عملیاتی شدن کار، خیلی فاصله است.

وی ادامه داد: برای خیلی از شرکت‌هایی که قبلا برای استفاده از فضای تبلیغاتی جلو می‌آمدند، فضای اقتصادی کمتر شده و مبالغ هم پایین‌تر آمده است. ان‌شاءالله با رونق گرفتن بازار اقتصادی، رونق بازار اسپانسری هم بیشتر می‌شود.

مدیرعامل پرسپولیس درمورد مباحث مطرح شده نسبت به مذاکره این باشگاه با برخی گزینه‌های خارجی مثل یک مربی آلمانی، توضیح داد: بساط شایعه خیلی داغ است. افرادی که دشمنی دارند، آرامش پرسپولیس را برنمی‌تابند و دنبال حاشیه درست کردن هستند. می‌خواهند با حاشیه سازی برای پرسپولیس، صدای حاشیه تیم‌های دیگر درنیاید. این یک ترفند رسانه‌ای است که برخی رقیبان برای شنیده نشدن صدای خودشان، برای تیم‌های دیگر حاشیه بسازند.

درویش درپاسخ به اینکه آیا برخی نهادها برای کنار گذاشتن یحیی گل‌محمدی از پرسپولیس به باشگاه فشار آورده‌اند زیرا روز گذشته نیز خود این مربی به چنین شایعه‌ای اشاره کرد، اظهار داشت: مگر نهاد می‌تواند و اختیار دارد در کار مربیگری دخالت کند؟ فدراسیون فوتبال که کارشناسی می‌کند و بعید است در این کار دخالت کند. نهادهای امنیتی نیز در کار امنیتی دخالت دارند. بعید می‌دانم یک نهاد امنیتی کار کارشناسی فوتبال کند. همه این‌ها شایعه و حرف و حدیث است.

وی درمورد اینکه هواداران نگران هستند اتفاقی مانند کریم باقری در ادامه برای یحیی گل‌محمدی رخ بدهد، گفت: باقری خودش تمایل چندانی به ادامه کار داشت. هنوز هم کار نمی‌کند و جایی نیست. اگر اینجا مشکل داشت، در جای دیگری کار می‌کرد. خودش تمایل داشت دنبال کارهای اقتصادی برود. این مسائل بیشتر به درد فضای مجازی فالوئر یا به زبان فارسی دنبال کننده می‌خورد. خوب است این حرف‌ها را بسازند تا دنبال کننده داشته باشند در غیر این صورت هیچ کدام واقعی نیست.

مدیرعامل پرسپولیس در پاسخ به این سوال که آیا این مسائل بازی با احساسات هواداران نیست، عنوان کرد: باید یک طرف قصه را هم نگاه کنیم. این مسائل بیشتر مشکلاتش برای من و اعضای هیئت مدیره است که باید جوابگو باشیم. بازیکن و مربی با درآمدی که برای خودش متصور بوده، یک هزینه‌هایی برای خود ایجاد کرده و الان نتوانسته است تعهدات زیادش را پرداخت کند.

وی افزود: گل‌محمدی به ما گفت همین پولی که طلبکار هستیم را در یک حساب بگذارید تا طلب چند نفر از طلبکاران را پرداخت کنید. یعنی خودشان برای دریافت پول به من مراجعه کنند. متأسفانه مشکلات اقتصادی در جامعه وجود دارد و آن کسی که کم‌درآمد است، کمتر مشکل دارد و آن هم که درآمدش بیشتر است عملیاتی نشدن درآمدش مشکلات بیشتری برای او به وجود می‌آورد.

درویش درمورد اینکه آپشن قرارداد بازیکنان پرسپولیس هم میلیاردی است، گفت: قراردادهایشان آپشن‌های خاصی داشت که هیچ کدام از بازیکنان آپشن‌های قهرمانی و انچه در قراردادشان بود نگرفتند. فقط اصل قرارداد خود را گرفتند که امیدواریم هرچه زودتر بتوانیم مبلغی از این آپشن‌ها را بدهیم تا تیم حاشیه نداشته باشد و با یک روحیه خوبی پس از پیروزی مقابل پیکان، آماده جام باشگاه‌های آسیا شویم. این آپشن‌ها نیز به فراخور قرارداد است. هرچه قرارداد بالاتر باشد، آپشن‌ها نیز بیشتر است. اگر محقق شود، وضعیت مالی فوتبالیست‌ها خوب است.

وی در پاسخ به این پرسش که در حساب باشگاه چقدر پول است، خاطر نشان کرد: در حال حاضر در حساب باشگاه هیچ پولی نیست و منتظر هستیم تا جلسه‌ای با سازمان خصوصی‌سازی برگزار کنیم تا از بخشی منابع‌مان ظرف چند روز آینده استفاده کنیم. یک قراردادی هم با ایرانسل داریم و قرارداد ما با آنها هم زمانی است، یعنی اینکه هفته چندم بگذرد پرداختی خواهند داشت. امیدواریم امروز از کمیته مصارف نتیجه خوبی بیرون بیاید. بانک شهر هم همیشه به ما محبت داشته است و تعهداتی به آنها داریم. بانک شهر باید مقدار بیشتری با ما راه بیایند تا مشکلات‌مان را مرتفع کنیم.

مدیرعامل پرسپولیس گفت: یک کمیته اقتصادی داریم که همگی نخبه‌های اقتصادی ایران در جاهای مختلف هستند. روزی که آمدم آن‌ها را آوردم. روزی که آمدم طرح‌های خیلی خوبی داشتند. وقتی وارد کار عملیاتی شدیم، دیدم نمی‌توانیم. تبلیغات دور زمین را که به ما نمی‌دهند. یکی از منابع درآمدزایی در فوتبال است. از پخش تلویزیونی هم که چیزی نصیب ما نمی‌شود. بلیت فروشی هم نداریم. پرسپولیس است و یک پیراهن، فضای دیگری نداریم.

وی درخصوص اینکه آیا گل‌محمدی از این مسائل اطلاعی ندارد، عنوان کرد: او که کار اقتصادی نکرده است. بله، از برند می‌شود بهتر استفاده کرد ولی در ایران هنوز این اتفاق نیفتاده است. فکر نمی‌کنم باشگاهی مثل پرسپولیس از پیراهنش درآمدزایی کرده باشد. شرکت‌های فرمایشی را کنار بگذارید. مثلا فلان شرکت معدنی به معدنش گفته شما nمیلیارد بزنید ولی هیچ باشگاه دیگری پیدا نمی‌کنید پیراهنش مثلا ۲۰۰میلیارد تومان درآمدزایی داشته باشد. اگر فضاهای دیگری را در اختیار داشته باشیم یقینا درآمدزایی بیشتری می‌کنیم.

درویش گفت: الان طرح چند داده‌ایم. چند مشارکت هم با جاهای مختلف انجام دادیم که درآمدزایی شود ولی باید مسئولین اقتصادی و سران نظام به فکر ایجاد درآمد پایدار برای استقلال و پرسپولیس باشند. فقط همین دو تیم هستند که به جایی وابسته نیستند. یک ریال هزینه دولتی برای این ۲تیم نمی‌توان انجام داد درحالیکه تیم‌های دیگر خصولتی هستند و صددرصد از بودجه دولتی استفاده می‌کنند ولی برای پرسپولیس که صددرصد دولتی بود یک ریال بودجه دولتی ممنوع است.

وی افزود: پرسپولیس و استقلال روی هم شاید ۵۰میلیون هوادار داشته باشند. مسئولین امر نقش مسئولیت اجتماعی در قبالشان دارند. وقتی پرسپولیس قهرمان می‌شود، ۳۰میلیون هوادار شاد است و نشاط اجتماعی را به جامعه تزریق می‌کنیم، بابت آن چه چیزی گیر ما می‌آید؟ وزارت کشاورزی یا وزارت راه، در بیابان‌ها درخت می‌کارند تا جلوی طوفان و سیل و… را بگیرد. هزینه می‌کنند و درآمدی برایشان ندارد ولی برای تیمی که چنین نشاطی به جامعه تزریق می‌کند، جوان‌ها را سرگرم می‌کند و هنجارها را در ورزشگاه تسهیل می‌کند، چه هزینه‌ای می‌دهید؟

مدیرعامل پرسپولیس در واکنش به غیبت بازیکنان در تمرینات، گفت: آنها روز گذشته تمرین کردند و الان هم سر تمرین هستند. می‌خواستند این موضوع را برسانند که اگر تمرین می‌کنیم، صدای‌مان را بشنوید که تا چه زمانی منتظر پرداخت طلب‌مان باشیم. ما از قبل دنبال این موضوع بودیم و شاید منظورشان این بود که سازمان‌های ذیربط هم صدای آنها را بشنوند تا به فریاد ما برسند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 1 =

دکمه بازگشت به بالا