اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

دبیر پس از انتخاب در مجمع کشتی: برای پیروزی در انتخابات به یک نفر هم نگفتم به من رای بدهد

رئیس فدراسیون کشتی گفت: اینطور نبود که خدایی ناکرده به یک نفر بگویم به من رای بدهید.

به گزارش پیشرو ورزش، علیرضا دبیر پس از مجمع انتخابات فدراسیون کشتی، اظهار داشت: هیچ موقع من شب امتحان خیلی درس نمی‌خواندم. در طول فصل، ترم یا هرچه بود درس می‌خواندم و شب امتحان راحت بودم. این جا هم خداراشکر در ۴ سال گذشته از ۵-۴ صبح تا شب سرکار بودیم. در فدراسیون خوابیدیم و دوستان مجمع هم می‌دانند.

*اینطور نبود که به یک نفر بگویم به من رای بدهید

وی افزود: از همه اعضای مجمع ممنون هستم. تا همین امروز صبح پیگیر کارها بودم ولی اینطور نبود که خدایی ناکرده به یک نفر بگویم به من رای بدهید. اصلا از این روحیات ندارم. دوستان محبت کردند و رای دادند. کار سختی در ۴ سال آینده داریم. با شرایط مطلوب کشتی که در ذهن من است خیلی فاصله داریم.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: در کشتی فرنگی نونهالان دیشب قهرمان آسیا شدیم. ۲ تیم نوجوانان ما قهرمان آسیا شده، ۲ نسل خیلی خوب در نوجوانان ما ساخته می‌شود. ۲ تیم خیلی خوب در تاریخ‌ داشتیم. یک تیم ۱۹۶۵ منچستر بوده، تختی،مهدی زاده، صنعتکار، موحد. اسم‌ها هنوز بزرگ هستند. یک تیم ۱۹۹۸ تهران که تیم خیلی بزرگی بود و کمترینش بنده بودم. یک تیم نروژ بود و تا حدودی هم جلو آمد.

*نسل نوجوانان فعلی را یادتان باشد

وی افزود: ولی نسل نوجوانان ما که امسال قهرمان آسیا شدند را یادتان باشد. از دو تیم قبلی می تواند بزرگ تر باشد. حرف های من را همین جا نگه دارید. حرف‌هایی که می‌زنم بعداً به درد می‌خورد. واقعا ۱۱ طلای المپیک در ۸۰-۷۰ سال گذشته برای کشتی کم است. باید حتما برای طلای المپیک روی ذهن بچه ها کار کنیم. باید تلاش کنند و کار کار کار، در کشور ما هر که کار می‌کند به دادگاه و… می‌برند. یک بار آن‌هایی که کار نمی‌کنند را ببرند و دادگاهی کنند که چرا انجام نداده است.

*مشخص است که شما به کجا منتسب هستید!

دبیر در واکنش به سوالی پیرامون حواشی مجمع امروز، عنوان کرد: مشخص است که شما به کجا منتسب هستید! خواهش می‌کنم حاشیه را شروع نکنید. رای‌ها نشان می‌دهد. ما کشتی گیرها اصطلاحی داریم که می‌گوید طرف وقتی می‌خواهد روی تشک بیاید می‌فهمد چندچند است و چکاره است! این حرف یادتان باشد. به بطن بپردازیم. به حاشیه نرویم. رزومه همه افراد مشخص است.

*نباید آنطور من به هم می‌ریختم

رئیس فدراسیون کشتی در خصوص آشتی کنان با پولادگر، گفت: سال گذشته اتفاق افتاد. حرکت وزارت ورزش که بودجه کشتی را صفر کردند اشتباه بود. حرکت من اشتباه تر بود. نباید آنطور به هم می ریختم. پارسال گفتند ۷۰ میلیارد ندهیم. عملکرد ما ۲۵۰ میلیارد بود. این مبلغ حدود یک چهارم است. می دانستم پول کم داریم. آخر سال را می دیدم.

*شرع و اخلاق ما حکم می‌کرد در جمع عذرخواهی کنم

وی افزود: در جمع آن اتفاق افتاد. خیلی مواقع هست که اتفاقاتی می افتند، جلسات محرمانه یا محدود است، شما در همان جمع عذرخواهی می کنید. این چون علنی بود فکر کنم شرع و اخلاق ما حکم می‌کرد در جمع انجام بدهم.

وی افزود: واقعا هم ناراحت بودم. درمورد درگیری و بحث‌های دیگر ناراحت نبودم اما درمورد این یک مورد خیلی دل چرکین و دنبال فرصت بودم. هر بار می‌خواستم چنین کاری کنم. اتفاقی می‌افتاد و نمی‌شد اما اینجا شاید رای نمی‌آوردم و به این دلیل که آخرین جلسه دوره چهار ساله‌ام بود، می‌خواستم کدورتی نباشد و این دلخوری از بین برود.

*حرف زدن خیلی بلد نیستم، کار کردن بلدم

رئیس فدراسیون کشتی در مورد اینکه آیا این فدراسیون نسبت به ۴ سال قبل تغییراتی خواهد داشت، گفت: همه دوستان می‌دانند تنها چیزی که برای من اهمیت دارد، کار است. یاد گرفته‌ام در کنار سرمربیان تیم‌‌های ملی و اعضای هیات‌های استانی تلاش کنم و واقعا خیلی حرف زدن بلد نیستم. البته کار را خوب بلد هستم و برای کار وقت می‌گذارم. مثل دوران قهرمانی‌ام. وقت که بگذاری، خدا برکت می‌دهد. درمورد نتیجه هم مهم این است برای کشورمان کار کنیم.

*تمام فکر من المپیک و مسابقات جهانی است

دبیر درمورد اینکه ترکیب اصلی تیم ملی به بازی‌های آسیایی اعلام می‌شود یا تیم دوم، گفت: خیر. یک تا ۲ تغییر داریم اما تیم را قوی می‌فرستیم. به احتمال زیاد تیم اصلی می‌رود. نظر سرمربیان این بود. خیلی روحیات متن طرف بازی‌های آسیایی نیست و تفکر المپیک محور دارم. تمام فکر من المپیک و سپس جهانی است. به نظر من کشتی‌گیر و ورزشکار باید ابتدا طلای المپیک را ببیند.

*از خود جدیدی بپرسید؛ شاید بهتر بداند

وی درخصوص انتقاد عباس جدیدی مبنی بر توجه نکردن فدراسیون کشتی به مناطق محروم به ویژه در تهران، پاسخ داد: من مسؤول کشتی تهران نیستم. این موضوع را نیز از خود جدیدی می‌پرسیدید و نمی‌دانم کجا منظورش است. او در شورای شهر بوده و شاید بهتر بداند.

* اینکه می‌گویند اسامی ۱۵ ساعت قبل از برگزاری مجمع آمده، دروغ است

رئیس فدراسیون کشتی درمورد دیر اعلام شدن اسامی نامزدها، اظهار داشت: من که مسئول مجمع نبودم. انتخابات دبیرخانه داشته و من هم مثل سایر نامزدها بودم. یادتان نرود دستگاه های امنیتی چهار گانه برای اولین بار بود که ظرف چهار روز جواب دادند. اطلاع دارم ۵_۴ روز قبل از انتخابات تاییدیه‌ها به دفتر شهرابی، مدیرکل حراست وزارت ورزش ارسال شده است. اینکه می‌گویند ۱۵ ساعت قبل از برگزاری مجمع آمده دروغ است. تاریخ‌هایش هست. دستگاه های امنیتی خیلی صدایش را درنمی‌آورند. واقعا دست‌شان درد نکند. خیلی از دوستان محل‌های مختلفی کار کرده‌اند. وقتی می‌خواهد استعلامی بیاید، سخت است. ان‌شاءالله خدا کمک کند. بیاییم کار کنیم.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا