اخبار ورزشیتوپ و تور

داوری: برای ماندن در فدراسیون دندان تیز نکرده‌ام/ عدم انتخاب دبیر تقصیر من نیست!

سرپرست فدراسیون والیبال گفت: برای ماندن در فدراسیون دندان تیز نکرده‌ام و فقط مدتی برای برقراری آرامش آمده‌ام.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت ، افشین داوری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد اتفاقات اخیر فدراسیون والیبال از جمله آغاز اردوهای تیم‌های ملی، سفر به سوئیس برای حضور در اجلاس فدراسیون جهانی، میزبانی رقابت‌های انتخابی المپیک و جوانان و … صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه آنها را می‌خوانید:

* بانک گردشگری همچنان کنار والیبال است

وی درخصوص اینکه گفته می‌شود فدراسیون اسپانسر ندارد، تصریح کرد: این موضوع صحت ندارد. بانک گردشگری سال‌های قبل با والیبال بود و ما بهمن ماه سال گذشته با مسئولان این بانک توافق کردیم و قراردادمان ادامه پیدا کرد. همچنین قراردادمان با همراه اول به پایان رسیده و برای سال پیش‌رو حق انتخاب داریم. رایزنی‌های خوبی در این مسیر انجام شده و مشکلی بابت اسپانسرینگ وجود ندارد.

* عدم انتخاب دبیر تقصیر من نیست!

سرپرست فدراسیون والیبال درمورد عدم انتخاب دبیر بعد از حدود ۵ ماه خاطرنشان کرد: پیش از سال جاری با چند گزینه مذاکره کردیم، اما در نهایت با هیچ کدام از آنها به توافق نرسیدیم. من بارها اعلام کردم که دبیر انتخاب شده و به زودی معرفی می‌شود، اما هنوز به جمع‌بندی نرسیده‌ایم. هر کدام از گزینه‌ها شرایط خاصی داشتند که موجب شد این پروسه طولانی شود. به هر حال من تقصیری ندارم. ما باید دنبال فردی باشیم که به سیستم اداری آشنا باشد و شناخت کاملی هم از والیبال داشته باشد. تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا در هفته جاری تکلیف دبیر را مشخص کنیم.

* دبیر نداریم، اما کارها هم به عقب نیفتاده است

داوری با بیان اینکه با وجود عدم انتخاب دبیر هم هیچ کدام از کارهای فدراسیون عقب نیفتاده است، گفت: هر کدام از تیم‌های ملی کادرهای فنی مخصوص به خود را دارد که همگی از افراد با تجربه و کاربلد تشکیل شده‌‌اند. نامه نگاری‌ها برای آغاز اردوها و سفرهای تدارکاتی هم انجام شده است. جوانان از ۲۰ فروردین کار خود را شروع می‌کنند. نوجوانان هم که مدت زیادی است در اردو هستند و هیچ ایرادی ندارند. در بخش بانوان هم برنامه‌ها به خوبی در حال اجرا است. در رده بزرگسالان هم نفرات مدنظر کادر فنی انتخاب شده‌اند.

وی افزود: ما دو هفته میزبانی در لیگ ملت‌ها داریم که تمام شرایط و اقدامات به خوبی در حال انجام است و هیچ کم و کاستی از این حیث نداریم. جلسات مربوط به این امر پیوسته در حال انجام است. گزارشات را هم لحظه به لحظه به مسئولان فدراسیون جهانی ارائه می‌دهیم. تعهدات مالی گرفته شده و دغدغه خاصی از این بابت نداریم.

* والیبال سیستم دارد و هرکسی وظیفه‌اش را می‌داند

سرپرست فدراسیون والیبال عنوان کرد: خوشبختانه والیبال سیستم دارد و هرکسی به خوبی وظیفه‌اش را می‌داند؛ تنها یک نفر باید نظارت دقیق داشته باشد که من تلاش می‌کنم این کار را انجام دهم. این روزها نقدهایی به امور فدراسیون می‌شود که بیشتر در حد شنیده‌‌ها است و سندی ندارد. شما می‌توانید از تمام نفرات شاغل در والیبال بپرسید که سرعت انجام کارها چقدر افزایش پیدا کرده است. عقلامندم تا زودتر دبیر فدراسیون هم انتخاب شود، اما به هر حال محدودیت‌هایی هم وجود دارد. اگر ثبات وجود داشت کارها راحت‌تر پیش می‌رفت.

داوری ادامه داد: باید به برخی نکات توجه داشت؛ مثلاً اینکه تنها خبر دیدار نمایندگان ایران با رئیس فدراسیون جهانی روی سایت فدراسیون جهانی قرار گرفت که این نشان از دیپلماسی قوی و البته تلاش افرادی همچون داورزنی است. گراسا در این قرار ملاقات نسبت به والیبال ایران ابراز علاقمندی کرد و ما هم از وی دعوت کردیم تا به ایران بیاید و میزبانش باشیم. من در اجلاس فدراسیون جهانی در کنار کشورهای صاحب‌نام نشسته بودم که باعث افتخار و غرور ملی است. خیلی از کشورها در آن جلسه نبودند چون عضو مسابقات لیگ ملت‌ها نبودند.

* برای ماندن در فدراسیون والیبال دندان تیز نکرده‌ام

وی اظهار داشت: من برای ماندن در فدراسیون والیبال دندان تیز نکرده‌ام، بلکه برای مدتی آمده‌ام تا آرامش را برقرار کنم. ما نباید عاملی برای پس رفت والیبال باشیم، بلکه باید کمک کنیم تا این جریان خوب با سرعت پیش برود. نمی‌توان گفت همه کارها بی نقص است؛ به هر حال هر کاری اشکالاتی هم دارد، اما باید آنها را رفع کرد. ما تشنه این هستیم تا در کنار هم به والیبال کمک کنیم و معتقدم در این راه باید از کارهای خوب حمایت کرد.

* میزبانی مرحله دوم انتخابی المپیک ربطی به فدراسیون جهانی ندارد

سرپرست فدراسیون والیبال درخصوص اینکه گفته می‌شود میزبانی رقابت‌های انتخابی المپیک به ایران نرسیده است، گفت: مرحله دوم رقابت‌های انتخابی المپیک به نوعی رقابت بین تیم‌های برتر آسیا است، پس تصمیم گیری در مورد میزبان این مسابقات برعهده کنفدراسیون والیبال آسیا خواهد بود و ربطی به فدراسیون جهانی ندارد. با توجه به اینکه حداقل مبلغ برای گرفتن میزبانی حدود ۵۰۰ هزار یورو است احتمال دارد این میزبانی به چینی‌ها برسد، اما از طرفی ایران تماشاگران خیلی خوبی دارد  و از بعد رسانه‌ای‌ هم بهتر از آنها است، به همین دلیل می‌توان امیدوار بود ایران میزبانی را بگیرد.

* درخواست گرفتن میزبانی تصمیم بخش فنی فدراسیون است

داوری درمورد میزبانی مسابقات جوانان جهان عنوان کرد: میزبانی ایران برای مسابقات جوانان جهان تقریباً قطعی است. دوره گذشته ایران درخواست داده بود، اما بنا به دلایلی میزبانی به بحرین رسید، اما برای ۲۰۲۰ ما درخواست خود را اعلام کردیم و با توجه به اتفاقات دوره گذشته ممکن است این بار ایران میزبان شود. ضمن اینکه فدراسیون جهانی از درخواست ایران بسیار استقبال کرد. ما برای تیم ملی نیاز به پشتوانه‌سازی داریم و این کار زمانی صورت می‌گیرد که ما به تیم‌های پایه اهمیت بدهیم. برای  درخواست گرفتن میزبانی‌ها هم تیم فنی فدراسیون تصمیم می‌گیرد و من به عنوان یک مدیر تنها تلاش می‌کنم که آن تصمیم را اجرایی کنم.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا