اخبار ورزشیسایر اخبار

داورزنی: از خدایمان است سرخابی‌ها خصوصی شوند

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش گفت: نقش وزارت ورزش نظارتی، حمایتی و پشتیبانی است اینکه در یک استادیوم اتفاق می‌افتد و می‌گویند وزیر باید پاسخگو باشد، نباید این انتظار را داشت.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در مجمع انتخاباتی فدراسیون چوگان گفت: به نوزایی که از ایثارگران دفاع مقدس است تبریک می گویم. او از اهالی چوگان است که از امروز به عنوان رئیس انتخاب شد تا تاثیر مثبتی در این رشته داشته باشد.

وی افزود: نگاه ما به چوگان مثل سایر رشته ها نیست. چوگان یک هویت ملی است و باید بتوانیم این رشته را در استان های دیگر که سابقه در چوگان دارند توسعه دهیم. اینکه فارس امروز نبوده با اینکه سابقه ای در چوگان داشته خوب نیست و باید این بازی فرهنگی و سنتی را در کشور توسعه دهیم. اینکه کشورهای دیگر هم چوگان را پیگیری کنند خوب است اما اول باید داخل کشور جدی تر دنبال شود.

داورزنی خاطرنشان کرد: اینکه چوگان ثبت جهانی شده و مردم از اینکه چوگان به نام ایران ثبت شده خوشحال هستند پس باید به این رشته توجه جدی تر شود. باید از تجهیزاتی که وجود دارد به خوبی استفاده کرد. یکی از نهادهایی که می تواند به فرمایشات حضرت آقا عمل کند نیروهای مسلح است، پس نیروهائی که می توانند گام بردارند در این رشته سرمایه گذاری کنند. مقام معظم رهبری فرموده اند چوگان برای ماست و بقیه برداشته اند پس ما وظیفه داریم دیدگاه های ایشان را دنبال کنیم. همه انتظار دارند نیروهای مسلح به ورزش چوگان توجه ویژه ای داشته باشد.

معاون حرفه ای و قهرمانی وزارت ورزش در ادامه صحبت های خود با بیان اینکه اگر به چوگان جدی نگاه نکنیم این رشته توسعه پیدا نمی کند، گفت: چوگان هویت ملی ماست. انتظار دارم همه ما کمک کنیم. همان طور که به فوتبال، کشتی، والیبال و … نگاه و سرمایه گذاری شده در این رشته هم سرمایه گذاری کنند. بعضی کشورها مثل آذربایجان و کشورهای حاشیه خلیج فارس در چوگان سرمایه گذاری می کنند و ما فقط نگاه می کنیم. چون این رشته به نام ایران است نگاه کشورهای دیگر به ایران متفاوت است به این صورت که چقدر زمین داریم یا چقدر این رشته توسعه پیدا کرده است؟ بحث من فقط توسعه کمی نیست، اینکه در اقصی نقاط کشور مرتب چوگان داشته باشیم، خوب است.

داورزنی با تاکید بر بازی چوگان در کشور، عنوان کرد: اینکه هزاران بازی فوتبال یا والیبال داشته باشیم خوب است اما ورزش چوگان به عنوان ورزش کاملا ایرانی باید مرتب در کشور برگزار شود و این غیرممکن نیست. توسعه چوگان در نیروهای مسلح باید یک ماموریت سازمانی باشد. وزارت هم از همه امکاناتی که دارد استفاده می کند تا این رشته توسعه یابد. انتظار داریم با ایجاد ثبات در ریاست فدراسیون به نتایج خوبی برسیم.

داورزنی بعد از مجمع انتخابات چوگان در جمع خبرنگاران در پاسخ به فارس درباره بدهی مالیاتی فدراسیون های ورزشی و دو باشگاه استقلال و پرسپولیس گفت: فدراسیون های ورزشی کمک بگیر دولت هستند، در این چهار دهه گذشته همواره این بوده که فدراسیون‌ها و کسانی که فعالیت ورزشی دارند، مثل باشگاه ها از مالیات معاف هستند. الان هم برای اینکه گردش مالی کشور رصد شود، موضوع مالیات ها مطرح شده و شرط معافیت از مالیات ارائه اظهارنامه است.

وی افزود: از سال ۹۱ تا ۹۵ فدراسیون ها ملزم بودند اظهار نامه مالیاتی پر کنند. سال ۹۶ دوستان سازمان مالیاتی گفتند شما ۵ سال اظهارنامه مالیاتی پر نکرده اید، البته فدراسیون‌ها مالیات های مربوط به حقوق را می‌دادند اما کسی برای عملکرد تصور مالیات نمی کرد مخصوصا فدراسیون‌ها و ورزش که از ارزش افزوده ۲۸ صدم درصد هم کمک می گیرد.

معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش خاطرنشان کرد: فعالیت‌های ورزشی مشمول مالیات نمی شود اما باید اظهارنامه پر می‌شد. فدراسیون‌ها باید هر سال این اظهارنامه را ارائه کنند. بسیاری از فدراسیون‌ها اظهارنامه خود را ارائه کردند. درخواست وزیر ورزش هم این بوده در کمیته ۲۵۱ مکرر این موضوع مطرح شود تلاش می‌شود با همکاری معاونت مالی و حوزه مالیاتی این مشکل حل شود.

داورزنی در پاسخ به این سوال که رقم بدهی مالیاتی چقدر است و آیا این بدهی  مالیاتی برای استقلال و پرسپولیس هم هست؟ تصریح کرد: ارقام متفاوت است باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم همین شرایط را دارند اما مجموعه پرونده مالیاتی در حال رسیدگی است و نیاز به توجه دولت دارد تا هم اجرای قانون شود و هم اظهار نامه مالیاتی ارائه شود.

داورزنی در ادامه صحبت‌هایش درباره روند خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس خاطرنشان کرد: از نظر ما هر کاری لازم بوده، انجام شده است و پرونده این دو باشگاه در سازمان خصوصی سازی است. از خدای مان است همین امروز این دو باشگاه خصوصی شوند. مدارک و اسناد از طریق باشگاه‌ها به سازمان خصوصی‌سازی داده شده الان مجلس در شیوه واگذاری بحثی را مطرح کرده به همین دلیل نقطه نظراتی از سوی وزارت ورزش و سازمان خصوصی مطرح شده که این مصوبه قابل اجرا است یا نه؟ ما به دنبال واگذاری صد درصد سهام استقلال و پرسپولیس هستیم. حتی نمی خواهیم یک درصد از سهام این دو باشگاه دولتی باشد چرا که اگر یک گوشه این دو باشگاه به دولت وصل باشند، وزارت ورزش باید پاسخگو باشد.

داورزنی افزود: ما در فرآیند تصمیم‌گیری باشگاه‌ها دخالتی نمی کنیم اگر باشگاه‌ها با بازیکنان می‌گیرند یا مربی جابه‌جا می‌کنند، هواداران دولت را دخیل می‌دانند در حالی که باشگاه‌ها الان هیئت مدیره دارند و آنها تصمیم می گیرند. هر اتفاقی در ورزش کشور می افتد از وزیر سوال می کنند یا او را استیضاح می کند اما ساختار وزارت و وزیر این نیست مسئولیت و اختیارات تعریف شده است.

وی یادآور شد: اگر مسابقه در یک فدراسیون برگزار می شود تعریف خاص خود را دارد و فدراسیون باید پاسخگو باشد. از طرفی حفظ امنیت و نظم توسط ارگان دیگری است. تلاش ما این بوده نظارت کلی خودمان را داشته باشیم اما مسئولیت پاسخگویی داخل فدراسیون با خود آن‌هاست. نقش وزارت ورزش نظارتی، حمایتی و پشتیبانی است اینکه در یک استادیوم اتفاق می‌افتد و می‌گویند وزیر باید پاسخگو باشد، نباید این انتظار را داشت. اگر حوزه مسئولیت خوب تعریف شود، می‌توان دید چه کسی باید پاسخگو باشد؟ بررسی ها انجام شده و هر کس کوتاهی کرده، باید پاسخ دهد. وزارت ورزش هم از مسئولیت خود فرار نمی‌کند اما برخی موضوعات در چارچوب دیگر و ارگان های دیگر است.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 16 =

دکمه بازگشت به بالا