اخبار ورزشیسایر اخبار

حسینی: اگر یک مربی می‌رود یا دروازه‌بان خطا می‌کند، به وزارت مربوط نیست

معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش گفت: اگر در تیمی مربی کنار می‌رود یا یک دروازه‌بان دچار خطا می‌شود به وزارت ورزش مربوط نیست.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، سیدهادی حسینی ۱۵ اردیبهشت‌ماه با حکم وزیر ورزش به عنوان معاون حقوقی، پارلمانی و امور استان‌های وزارت ورزش منصوب شد. حضور وی در وزارتخانه همزمان با استیضاح مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان بود. برای استیضاح وزیر ورزش ۲۱ امضا جمع شده که به گفته حسینی تعداد زیادی از این امضاها طی جلسات مختلف پس گرفته شده است.

زمزمه حضور سیدهادی حسینی که سابقه نمایندگی مجلس را دارد، در وزارت ورزش از اسفند سال گذشته شنیده شد، اما وی اعلام کرد از مدت‌ها قبل بحث حضورش در این وزارتخانه مطرح شده است.

وی گفت‌وگویی را با فارس انجام داده که در زیر می‌خوانید:

فارس: به عنوان معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش انتخاب شده‌اید، مهمترین برنامه‌های شما چیست؟

معاونت پارلمانی مجموعه مهمی است که با سه قوه سروکار دارد؛ قوه قضاییه که مسائل بسیار زیادی از نظر سازوکارهای حقوقی و دعاوی در این حوزه مطرح می‌شود، در حوزه قوانین هم دفاعیات مطرح می‌شود که مربوط به مسائل مختلف ورزشکاران و باشگاه‌ها است. در نهایت حوزه استان‌ها که در آن موضوعات مختلفی وجود دارد به همین دلیل این مجموعه پرکار و حساس است.

فارس: بحث حضور شما در وزارت ورزش برای جایگزینی امیر خادم از  اواخر سال گذشته بحث حضور شما در وزارت ورزش مطرح شد اما بعد از استیضاح وزیر ورزش شما به عنوان معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان‌های وزارت ورزش معرفی شدید آیا این استیضاح باعث زدن حکم شما شد؟

قبل از رفتن خادم زمانی که در وزارت فرهنگ بودم بحث حضور من مطرح شد، ابتدای این دوره دولت نیز دوباره بحث حضورم مطرح بود اخیراً بعد از صحبت‌هایی که امیررضا خادم داشت دوباره حضور من در وزارت ورزش مطرح شد. خودم خیلی تمایلی نداشتم چون انتخابات مجلس مطرح بود که اهمیت خاص خود را دارد. دوستان ما انتظار دارند برای انتخابات مجلس وارد میدان شوند اما با صحبت‌هایی که با آقای سلطانی‌فر داشتیم با توجه به فشاری که از سوی جامعه ورزش بود تصمیم گرفتند به این حوزه کمک کنند.

فارس:  تعدادی امضا هم برای استیضاح وزیر ورزش جمع شده که البته به نظر می‌رسد پس گرفته شود…

۲۱ نفر برگه استیضاح  را امضا کردند که فکر می‌کنم تا یکشنبه اکثر دوستان امضاهای خود را پس بگیرند. تعداد زیادی که اکثریت هم هستند این امضاها را پس گرفته‌اند. ورزش محیط گسترده‌ای است و ضعف‌های زیادی دارد ما هم منکر آن نیستیم، مسائل اقتصادی و مشکلات فرهنگی در حوزه ورزش وجود دارد اما اتفاقاتی که در فدراسیون‌ها رخ می‌دهد ارتباطی به وزیر ندارد.

فارس: چه مسائلی برای استیضاح مطرح شده است؟

فکر می‌کنند ما تعیین‌کننده مسابقات لیگ هستیم در حالی که ما نقش بالاسری داریم و تعیین‌کننده نیستیم. مثلاً اگر مربی استقلال کنار می‌رود می‌گویند وزارت ورزش باید پاسخگو باشد، اگر در یک بازی لیگ فوتبال دروازه‌بانی خطا کند می‌گویند به وزارت ورزش مربوط است در حالی که اینطور نیست. دوستانی که موضوع استیضاح را مطرح کرده بودند به این نکات اشاره کردند. وزیر ورزش هم توضیحات لازم را در این خصوص مطرح کرد. هم وزیر ورزش پویاست و هم ما قدرت تعامل داریم. تلاش می‌کنیم بخشی از توقعات نمایندگان مجلس که بر حق است برآورده کنیم آنها هم دشمنی ندارند و استیضاح به معنای روشن شدن است. ۴، ۵ سؤال می‌پرسند تا شفاف‌سازی صورت بگیرد. با مذاکره سؤالات نمایندگان پاسخ داده می‌شود. وزارت ورزش، وزارتخانه حساس و گسترده‌ای است که حوزه جوانان را هم دارد.

فارس: نامه‌ای هم به رئیس مجلس برای برگزاری نشست در خصوص حل مشکلات فرهنگی ورزش نوشته‌اید این جلسه چه زمانی تشکیل می‌شود؟

نامه‌ای تنظیم شده و به رئیس مجلس فرستاده شده است با توجه به اینکه ۲ هفته تا پایان لیگ مانده و لیگ جدید شروع می‌شود، دغدغه فرهنگی بیشتر از مسائل ورزشی مطرح است قرار شد جلسه‌ای را با نواب رئیس و وزرای مرتبط از جمله فرهنگ، ورزش، کشور، اطلاعات و همین‌طور نیروی انتظامی و صدا و سیما داشته باشیم. امیدوارم تصمیمات خوبی در این خصوص گرفته شود.

فارس: ما بارها شاهد بوده‌ایم نمایندگان مجلس در سفرهای ورزشی فدراسیون‌ها را همراهی می‌کنند با توجه به حضورتان در مجلس فکر می‌کنید در شرایط اقتصادی که داریم این همراهی ضروری است؟

من مدیر استانی بودم و در پست‌های مختلف کار کردم. رئیس کمیته ارتباطات مجلس بودم، قرار بود قوانین مربوط به پست را بنویسیم به همین دلیل باید از قوانین کشورهای دیگر هم اطلاعات داشته باشیم. در طی مدت کوتاهی پست ۳، ۴ کشور را بررسی کردیم و قانون پست ایران را نوشتیم و به روز کردیم.

یک سفر به نماینده مجلس دید و ایده می‌دهد، نمایندگان ممکن است مشکلات ورزش را نبینند اما به خاطر مسابقاتی که انجام می‌شود و سفرهایی که نمایندگان دارند با این مسائل آشنا می‌شوند. ما در ورزش کسی را برای تفریح به مسافرت نمی‌بریم اما برای تجربه خوب است چون با افزایش تجربه فرد پخته می‌شود. خوشبختانه در حوزه ورزش ‌آقای سلطانی‌فر سخت‌گیر است اما به نظرم گاهی اوقات سفر نمایندگان ضروری است.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

دکمه بازگشت به بالا