اخبار ورزشیکشتی و وزنه برداری

جریمه دلاریِ فدراسیون کشتی ایران

اتحادیه جهانی کشتی پس از تأیید دوپینگ ۲ کشتی‌گیر رده سنی نوجوانان و جوانان ایران که در سال‌های گذشته انجام شده بود، فدراسیون کشتی را با جریمه دلاری سنگینی نقره‌داغ کرد.

به گزارش پیشرو ورزش، سال ۱۴۰۳ با یک خبر تلخ برای کشتی ایران آغاز شد و فدراسیون کشتی به دلیل تخلف و دوپینگ کشتی‌گیران رده سنی نوجوانان و جوانان در سال‌های گذشته، جریمه دلاری سنگینی شده است.

اتحادیه جهانی کشتی پس از تأیید نهایی دوپینگ کشتی گیران در مسابقات بین‌المللی، ۲۰ هزار فرانک سوئیس معادل ۲۲ هزار دلار فدراسیون‌های ملی را جریمه می‌کند و پرداخت نشدن مطالبات و همچنین بالا رفتن تعداد دوپینگ، در نهایت باعث تعلیق فدراسیون و محرومیت تیم‌های ورزشی کشور خاطی از حضور در مسابقات می‌شود.

اتحادیه جهانی کشتی بابت دوپینگ ۲ کشتی‌گیر رده سنی نوجوانان و جوانان ایران که در سال‌های گذشته انجام شده و و چندی پیش به تأیید نهایی رسیده است، جریمه‌ای در حدود ۲ و نیم میلیارد تومان برای فدراسیون کشتی ایران در نظر گرفته و از حساب این فدراسیون کسر کرده است.

فدراسیون کشتی با اعلام این خبر نوشت:

با توجه به اینکه فدراسیون به شدت با تخلف دوپینگ برخورد می‌کند و طی ۳ سال گذشته نیز از تمامی کشتی‌گیران در بدو ورود به اردوها تعهد گرفته است که در صورت مثبت شدن تست دوپینگ، این تخلف اول متوجه خود کشتی‌گیر و بعد متوجه هیات کشتی مربوطه خواهد شد، اگر این جریمه که پول بیت‌المال محسوب می‌شود، از سوی کشتی‌گیر پرداخت نشود، ضمن پیگیری از طریق قانون به جهت جبران خسارت وارده، کشتی‌گیر متخلف به صورت مادام العمر محروم خواهد شد. فدراسیون کشتی بر اساس شعار مبارزه با دوپینگ، برخوردی قاطع و محکم با این تخلف داشته به طوری که آمار ورزشکاران دوپینگی طی چند سال گذشته به شدت کاهش داشته است. گفتنی است اسامی کشتی گیران متخلف که موجب خسارت به کشتی کشور شده اند، بزودی اعلام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − شش =

دکمه بازگشت به بالا