اخبار ورزشیسایر اخبار

توضیح فدراسیون نجات غریق؛ رئیس ما دارای تابعیت مضاعف است!

فدراسیون نجات غریق و غواصی درباره خبر منتشره در فارس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پیشرو اسپرت، بعد از انتشار خبری درباره رییس دوتابعیتی فدراسیون نجات غریق و غواصی، این فدراسیون توضیحاتی به شرح زیر اعلام کرد:

با سلام و تحیات؛

پیرو درج خبری مورخ ۱۳ مهرماه ۱۳۹۸ ساعت ۳۰ دقیقه بامداد، با عنوان «سند آمریکایی بودن رئیس یک فدراسیون/ این غریق را نجات دهید» در آن رسانه، موارد زیر جهت تنویر افکار عمومی و پاسخ به اتهامات ایشان جهت انتشار در خبرگزاری فارس بخش ورزشی، مطابق با ماده ۲۳ قانون مطبوعات اعلام می‌شود:

۱) در بخشی از این خبر عنوان شده فدراسیون ماهیت همگانی دارد که در واقع این عبارت اشتباه و ناشی از بی‌اطلاعی نویسنده در خصوص رشته نجات غریق و غواصی است چرا که فدراسیون جهانی نجات غریق و غواصی در لیست انتظار ورود به المپیک قرار دارد و مسابقات جهانی و حتی المپیک سیزم در این رشته در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود. ضمن اینکه فدراسیون نجات غریق و غواصی ایران نیز مسابقات قهرمانی کشور و حتی لیگ باشگاهی را به طور مرتب و سالیانه با حضور حداکثری تیم‌ها برگزار می‌کند. جالب اینکه این مسابقات با استقبال گسترده‌ای نیز از سوی علاقه‌مندان به این رشته روبه‌رو می‌شود و خالی از لطف نیست مطلع باشید امسال برای نخستین بار مسابقات المپیاد استعدادهای برتر در دو بخش پسران و دختران با حضور ۳۰ تیم استانی در دو شهر قزوین و کرج برگزار شد که در رده سنی ۱۳-۱۶ سال کم سابقه بود.

۲) در عبارت دیگری از این خبر به صورت کلی عنوان شده، «فدراسیون حاشیه‌های فراوانی دارد» ای کاش نویسنده مطلب، برای آگاهی مخاطب به طور مصداقی اشاره‌ای به یکی از حاشیه‌های فدراسیون می‌کرد. کلی‌گویی و پرداختن به این گونه نوشتار، نشان از غیرحرفه‌ای بودن آن نویسنده دارد که به نظر می‌رسد نظارت کامل و جامعی از سوی سردبیری به متن خبر نشده و ناآگاهانه منتشر شده است.

۳) همچنین در متن خبر عنوان شده «مشخص نیست چگونه و با مجوز چه کسی توانست در این انتخابات حضور پیدا کرده و صندلی ریاست را تا کنون در اختیار بگیرد» در این خصوص باید به نویسنده بی‌اطلاع مطلب متذکر شد، مسیر قانونی شرکت در انتخابات کاملاً مشخص است و ایلخان نوری قبل از شرکت در انتخابات مجمع، تمام تأییدهای لازم را از مراجع ذی‌صلاح کسب کرده و پس از تعیین صلاحیت از سوی حراست وزارت ورزش و جوانان، مجوز شرکت در انتخابات مجمع برای وی صادر شد. کسب صددرصدی آرا کسب ۴۳ رأی از ۴۳ رأی مأخوذه) در مجمع انتخاباتی نیز نشان این گواه است.

۴) و آما آخرین عبارتی که این رسانه در خبر فوق منتشر کرده، به طور مستقیم به دوتابعیتی بودن رئیس فدراسیون اشاره دارد که به نظر می‌رسد نویسنده خبر در این مورد نیز از روی ناآگاهی به آن پرداخته است و به طور دقیق قانون را در این خصوص مطالعه نکرده است. چرا که عبارت صحیح، «تابعیت مضاعف انتسابی» است. این تابعیت به واسطه زادگاه مادری ایشان (مادر آمریکایی)، قهری و انتسابی می‌باشد و اقدامی از سوی رئیس فدراسیون برای اخذ تابعیت صورت نگرفته و از شمول ماده ۹۸۲ قانون مدنی خارج است.

روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 13 =

دکمه بازگشت به بالا