اخبار ورزشیسایر اخبار

تاکید وزارت ورزش به فدراسیون‌ها برای برگزاری مجامع سالیانه

معاون مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش از فدراسیون‌های ورزشی خواسته تا پایان تیرماه مجامع سالیانه خود را برگزار کنند.

به گزارش پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرگزاری فارس، با روی کار آمدن ژاله فرامرزیان به عنوان معاون مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش، پرداختی اعتبارات و کمک به فدراسیون‌ها با قاعده و شرایط خاصی صورت گرفت به طوری که روسای فدراسیون‌های ورزشی موظف شدند گزارشات و برنامه‌های خود را ارائه داده و بودجه دریافت کنند.

تفاهمنامه با فدراسیون‌های ورزشی نیز در این چند سال نوشته شده به طوری که وزارت ورزش با توجه به اولویت رشته‌های ورزشی و تقویم ورزشی آنها بودجه مورد نظر را تعیین کرده است.

برای سال ۹۸ نیز وزارت ورزش در نظر دارد با توجه به سال کسب سهمیه المپیک توکیو این تفاهمنامه را به امضا برساند اما با توجه به اینکه هنوز بودجه وزارت ورزش ابلاغ نشده این تفاهمنامه به امضا نرسیده است.

بودجه وزارت ورزش در سال ۹۸ مبلغ ۱۱۶۶ میلیارد و ۵۶۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده که باید دید دولت چه بودجه‌ای را ابلاغ خواهد کرد. با وجود اینکه بودجه سال ۹۸ ورزش نسبت به سال گذشته افزایش یافته اما پیش از این محمدرضا داورزنی معاون حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش در گفت‌وگویی از کاهش ۳۰ درصدی اعتبارات فدراسیون‌ها خبر داده بود.

با این شرایط با توجه به اینکه سال مالی وزارت ورزش تیرماه به پایان می‌رسد، فرامرزیان معاون مالی و توسعه منابع انسانی وزارت ورزش در نامه‌ای به فدراسیون‌ها از آنها خواسته تا تیرماه مجامع سالیانه خود را برگزار کرده و گزارشات مالی خود را بعد از تصویب مجمع، به وزارت ورزش ارائه دهند.

یکی از مواردی که همیشه در مجامع سالیانه فدراسیون‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد گزارشات مالی است که خزانه‌دار به اعضای مجمع ارائه می‌کند. گاهی اوقات این گزارشات مورد تایید قرار می‌گیرد گاهی اوقات نیز با عدم تصویب و تایید اعضای مجمع روبه‌رو می‌شود.

شنیده‌ها حاکی از این است در نامه معاون وزیر اعلام شده تا زمانی که فدراسیون‌ها مجامع سالیانه خود را برگزار نکرده و گزارشات مالی تصویب شده را ارائه نکنند در دریافت اعتبارات از وزارت ورزش با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک هنوز بودجه‌ای را از دولت دریافت نکرده‌اند اما پیش از این اعلام شد تا پایان اردیبهشت مبلغی به حساب کمیته ملی المپیک واریز خواهد شد تا بین فدراسیون‌ها توزیع شود.

با توجه به مشکلاتی که در کشور وجود دارد، وزارت ورزش به فدراسیون‌ها تاکید کرده در خصوص اعزام‌ها و برگزار اردوهای برون‌مرزی شرایط مالی کشور را درک کنند.

وزارت ورزش هنوز نتوانسته پاداش قهرمانان و مدال‌آوران را پرداخت کند. بودجه لازم برای پرداخت این پاداش ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام شده است. عدم پرداخت پاداش به قهرمانان اعتراضات آنها را در فضای مجازی به دنبال داشته که هنوز وزارت ورزش واکنشی در این خصوص نداشته است.

انتهای پیام/س

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

دکمه بازگشت به بالا