اخبار ورزشیفوتبالفوتبال ایرانویژه‌های خبری

تاج: راغب هستیم که باشگاه استقلال هم مجوز حرفه‌ای بگیرد

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: راغب هستیم که باشگاه استقلال هم مجوز حرفه‌ای بگیرد.

به گزارش پیشرو ورزش، مهدی تاج در در حاشیه جلسه اهدای مجوز حرفه‌ای به باشگاه‌ها، اظهار داشت: ۶ باشگاه لیگ برتری مجوز حرفه‌ای گرفتند. به نمایندگی از AFC گواهینامه‌شان را دادیم. ۲ باشگاه بانوان و ۲ باشگاه لیگ یکی مجوز حرفه‌ای گرفتند.قطعا می‌دانم که برای سال آینده بسیاری از باشگاه‌های لیگ برتر مجوز حرفه‌ای خواهند گرفت. امسال جدی شد. مطمئنا همه روالشان را بر این قرار می‌دهند که به آیین نامه‌های مجوز حرفه‌ای عمل کنند.

وی افزود: بعضی از باشگاه‌ها بدهی‌هایشان را دیر دادند و نتوانستند مجوز حرفه‌ای بگیرند ولی مطمئنم سال آینده باشگاه‌های مهم کشور حتما مجوز حرفه‌ای می‌گیرند. خودم با استقلال جلسه دارم. پریروز یک نشست داشتم و امروز هم ممکن است نشستی داشته باشم. استقلال یکی از باشگاه‌هایی است که خیلی راغبیم مراحل را طی کند و مجوز حرفه‌ای را بگیرد.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: مطمئنم سال آینده این اتفاق خواهد افتاد. بقیه باشگاه‌ها هم به همین شکل، از ۱۶ باشگاه ۱۰ باشگاه مجوز حرفه‌ای نگرفتند و این برای ما خوب نیست. باید حتما مجوز بگیرند و این اتفاق می‌افتد. در فوتسال، سال آینده شروع می‌شود. فکر می‌کنم ما بیشترین باشگاه را در آسیا داشته باشیم تا بتوانیم مجوز حرفه‌ای بدهیم. فوتبال ساحلی هم همینطور است ولی امسال الزامی نبود. سال آینده الزامی است.

وی در خصوص اینکه زارعی اعلام کرده شاید VAR از سال آینده ملاک باشد، گفت: این مساله‌ای است که باید ۱۰۰درصد در لیگ ما اجرایی شود. یک ضرورت و قانون است. قانون امسال الزامی نیست ولی ضرورتش صددرصد وجود دارد. با شرکت چشم انداز پیش می‌رفتیم. شرکتی که با آن‌ها کار می‌کرد EBS بود. اواخر کار نامه‌ای نوشت که چون بیش از ۱۲ درصد تجهیزات من آمریکایی است نمی‌توانم این را بدهم. به فیفا متوسل شدیم و خود من در حال مذاکره هستم. خوشبتختانه فیفا دنبال این است که کل دستگاه‌ها را از EBS تحویل بگیرد و یکجا تحویل ایران بدهد. این یک کار قانونی است و می‌شود انجام داد. دنبال این هستیم.

تاج با اشاره به تامین پول VAR، گفت: از طریق حمید سجادی به معاون اول رئیس جمهور نامه زدیم که EBS خواهان تحویلِ یکجای ۲ میلیون و ۳۰۰هزار دلار است تا دستگاه‌هایی که برای ورزشگاه‌هایی که پیش بینی کردیم را بدهد. این پول ضروری است. ۲ جلسه هم با مسئولان وزارت ورزش به ریاست جمهوری رفتیم. به خاطر ضرورتش کلی بحث کردیم که این پول تحویل داده شود. تا الان تحویل نشده اما موضوع فیفا همچنان موجود است. یعنی به صورت جدی دنبال می‌کند. همکاران من، هم دبیر کل هم بین الملل و خزانه دار به سوئیس رفتند. با مسئولین فیفا مذاکره داشتند. فیفا نامه بسیار خوبی داده است که این مشمول تحریم نیست و باید این اتفاق برای کشور بیفتد.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص مساله حق پخش تلویزیونی، عنوان کرد: امروز همه باشگله‌های لیگ برتری و لیگ یکی به فدراسیون و سازمان لیگ تکلیف و امضا کردند که به صورت جدی دنبال حق پخش باشند. موضوع بسیار مهمی است که باید حل شود. امروز هم مفصل بحث کردم. ساعت ۱۴ هم جلسه دیگری با بعضی مدریان باشگاه‌ها داریم که در مورد سقف بودجه و… اشکالاتی داشتند. باید حرف دوستان را بشنوم ولی به آن‌ها گفتم آدرس درست الان مجلس است.

وی افزود: مجلس باید در لایحه تلفیق حق پخش را ببیند. فرصت کمیسیون فرهنگی را از دست دادیم. کمیسیون فرهنگی باید این پیشنهاد را به کمیسیون تلفیق می‌برد که این کار را نکرد. وزارت ورزش باید به کمیسیون فرهنگی می‌برد که نرفت. نمایندگان کمیسیون فرهنگی به کمیته تلفیق نبردند. در کمیسیون فرهنگی دقیقا همان مصوبه برنامه ششم تصویب شده که اصلا کارایی لازم را نداشت. به همین دلیل هم مدیران باشگاه‌ها امروز ناراحت بودند. تنها جایی که داریم خود کمیته تلفیق است. باید در بودجه ببیند. به دولت هم هنوز نرفته است.

تاج تصریح کرد: اعضای کمیته تلفیق را دیدیم. نامه‌ای به رئیس مجلس نوشتیم که اگر این موضوع در برنامه هفتم دیده نشود نگرانی فدراسیون فوتبال این است که در صدور مجوز حرفه‌ای VAR و حق پخش خواهد آمد. ما را الزام می‌کنند که باید همه باشگاه‌هایتان با صداوسیما قرارداد داشته باشند. صداوسیما در جریان این مساله هست. الان برای پخش لیگ قهرمانان آسیا و جام ملت‌های آسیا، برای ما مانعی به وجود آمده است. در تلاشیم تا این مانع را برداریم تا بازی‌ها را برای مردم پخش کنیم. در کمیته تلفیق حتما صحبت می‌کنیم. با توجه به نامه باشگاه‌ها، طی امروز و فردا دوباره نامه‌ای به قالیباف می‌نویسیم که در کمیته تلفیق این موضوع را ببینند. مسیر اصلی فعلا کمیته تلفیق است.

رئیس فدراسیون فوتبال در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه‌ها برای تماشای بازی‌های فصل جدید لیگ برتر، گفت: بانوان مسیر خودش را طی می‌کند. مصوبات قانونی از نظر من گرفته شده است. باید ببینیم کدام یک از ورزشگاه‌ها آمادگی را دارند. خود لیگ ممکن است یکی دو روز به خاطر این موضوع یا موضوعی دیگر عقب بیفتد.

وی در خصوص اینکه سهیل مهدی اعلام کرده لیگ به تعویق نمی‌افتد چون تیم‌ها بلیت پرواز و هتل گرفته‌اند، اظهار داشت: به هرجهت مشکلات موجود باید رفع شوند تا بتوان لیگ را برگزار کرد.

تاج در مورد اینکه سپاهان با سقف بودجه مشکل دارد و به همین خاطر تا به حال فرم بودجه‌اش را تحویل نداده و آیا ممکن است در سقف بودجه تغییری ایجاد شود، گفت: از همه باشگاه‌ها تشکر می‌کنم. فدراسیون محکم ایستاد. شاید در گذشته شاهد نبودید که همه باشگاه‌ها بودجه خودشان را منتشر کنند. نمی‌گویم چقدر فشار آمد. نه سپاهان و نه باشگاهی دیگر نباید این حق را برای خودش قائل شود که از قانون تخطی کند. قانون برای همه یکسان است. همه باشگاه‌ها بودجه را اعلام کردند.

وی در خصوص اینکه استقلال دیشب اعلام کرده اما سازمان لیگ هنوزز منتشر نکرده، اظهار داشت: شما اول دنبال مزایا باشید و ببینید چقدر لیوان پر است. هیچ باشگاهی در کشور تا به حال انتشار بودجه نداشته است. حالا اینکه یک باشگاهی معتقدند رعایت نکرده را حتما ما راستی آزمایی خواهیم کرد. سازمان بازرسی هم این کار را انجام می‌دهد. اگر خصوصی باشد سازمان‌های مالیاتی ورود می‌کنند. سازمان لیگ هم مجوز راستی آزمایی دارد. ضمن اینکه ۱۳ باشگاه ما دولتی هستند و از بودجه دولت استفاده می‌کنند.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + چهار =

دکمه بازگشت به بالا