اخبار ورزشیفوتبال جهان

بکن باوئر: فلیک زیر و بم تیم ملی را می داند/چرا ماتئوس جانشین یواخیم لو نباشد؟

قیصر فوتبال آلمان معتقد است هانس دیترفلیک و لوتار ماتئوس، گزینه‌های مناسبی برای جانشینی یواخیم لو در تیم ملی آلمان هستند.

به گزارش پیشرو ورزش، بحث انگیزترین موضوع کنونی فوتبال آلمان، انتخاب سرمربی برای تیم ملی بعد از مسابقات یورو ۲۰۲۰ است.

هفته قبل زمانی که یواخیم لو، سرمربی ۱۵ سال اخیر «مانشافت» اعلام کرد بعد از یورو ۲۰۲۰ کنار می‌رود تا فرد دیگری جانشین او شود، گمانه زنی‌های بسیاری در مورد مربی بعدی تیم ملی آلمان  صورت گرفت.

آخرین نفری که در این مورد ابراز نظر کرده، «فرانتس بکن باوئر» قیصر فوتبال ژرمن‌هاست؛ اسطوره‌ای که در نقش بازیکن و مربی، فاتح جام جهانی شد.

او در مصاحبه با نشریه بیلد از چند کاندید مناسب نام برد.

از جمله چهره هایی که «بکن باوئر» بر زبان آورد، لوتار ماتئوس بود.

*ماتئوس، گزینه‌ایی برای جانشینی

بکن باوئر در حالی ابراز نظر کرد که یک روز قبل، موضوع حضور احتمالی «ماتئوس»، کاپیتان تیم ملی آلمان در جام جهانی ۱۹۹۰ در نقش سرمربی آینده و جانشین «لو» بسیار داغ شد.

در واقع خود ماتئوس به جدی شدن این بحث دامن زد چرا که در مصاحبه با اسکای اسپورت عنوان کرد قراردادی به مدت ۲ سال به عنوان کارشناس تلویزیونی دارد اما اگر به وی از طرف فدراسیون فوتبال آلمان پیشنهاد کار داده شود، آنوقت به طور جدی به آن فکر می‌کند.

اسطوره ۵۹ ساله به این ترتیب احتمال داد در نقش سرمربی کار کند و در را برای مذاکرات احتمالی، باز نگه داشت.

ماتئوس گفت: خود فرانتس بکن باوئر هم در سال ۱۹۸۴ ابتدا نمی‌خواست، سرمربی تیم ملی شود اما تحت تاثیر جو و خواسته های مردم، همینطور فشاری که وجود داشت، پذیرفت. اگر من هم چنین فشاری را حس کنم و ببینم که مثبت است، آنوقت درباره اش فکر خواهم کرد.

*نظر بکن باوئر

در پی انتشار حرف های روز گذشته ماتئوس و دیگر گزینه ها بود که بکن باوئر نظرش را در مصاحبه با گزارشگر بیلد بیان کرد.

او گفت: از نظر من هم هانس دیتر فلیک، سرمربی بایرن مونیخ و هم لوتهار ماتیوس، گزینه های بسیارخوبی هستند. به خصوص فلیک که در جام جهانی ۲۰۱۴ دستیار یواخیم لو بود و قهرمان جهان شد، مناسب است. چون او تمام زیر و بم کار در فدراسیون و تیم ملی آلمان را می‌داند.

بکن باوئر که تیم ملی آلمان را با استفاده از ماتئوس و دیگر بزرگان آن دوران کشورش قهرمان جهان کرد، البته می داند که گرفتن فلیک از بایرن مونیخ به این راحتی نخواهد بود.

به همین خاطر افزود: باید دید آیا واقعا بایرن می گذارد که فلیک برود یا نه. البته برخلاف او، ماتئوس که فقط کار گزارشگری می کند، مسئولیت تیمی را ندارد و آزاد است. من در هرحال به لوتار اعتماد دارم. او تجربه کاری گسترده ای دارد و بسیار پخته است از این رو می گویم چرا مربی بعدی ما، لوتار نباشد؟!

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + یک =

دکمه بازگشت به بالا