اخبار ورزشیاسلایدر اصلیورزش جانبازان و معلولینویژه‌های خبری

بازی‌های پاراآسیایی هانگژو: تاریخ‌سازی بانوی پاراتکواندو / درخشش دوومیدانی‌کاران

روز دوم از چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی صبح امروز با درخشش ورزشکاران کاروان کشورمان و کسب مدال های پر تعداد کشورمان به پایان رسید.

به گزارش پیشرو ورزش و به نقل از فارس، دومین روز از چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی از صبح امروز (سه‌شنبه، ۲ آبان ماه) در شهر هانگژو چین آغاز شد و نمایندگان کشورمان در رشته‌های مختلف به مصاف حریفان خود رفتند.

قیصری از کسب مدال بازماند

در دومین روز از رقابت‌های پاراقایقرانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو امروز سه شنبه مسعود قیصری در رشته کایاک کلاس kl3 به آب زد.

وی روز گذشته در مرحله مقدماتی در جایگاه سوم قرار گرفت و توانست مجوز حضور در فینال را کسب کند.

قیصری در رقابت با حریفان خود با ۳ ثانیه و ۵۵۹ هزارم ثانیه نسبت به نفر اول و مجموع زمانی ۴۵ ثانیه و ۸۱۷ صدن ثانیه از خط پایان عبور کرد و در رده ششم ایستاد. قایقرانان ازبکستان، قزاقستان و هند در رده اول تا سوم ایستادند.

روز گذشته سارا عبدالملکی به نشان برنز دست یافت و سعید حسین پور مدال ارزشمند طلا را برای کاروان فرزندان ایران به ارمغان آورد. در ادامه مسابقات امروز، ۳ پاروزن دیگر کشورمان به آب خواهند زد.

بهروزی‌راد با یک ثانیه اختلاف به مدال نقره رسید

در ادامه دومین روز از رقابت‌های پاراقایقرانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو امروز سه‌شنبه شهلا بهروزی در رشته کانو کلاس kl3 به آب زد.

 بهروزی در رقابت با حریفان خود با یک ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول از خط پایان عبور کرد و در رده دوم ایستاد و به مدال ارزشمند نقره دست یافت.

در ادامه مسابقات امروز، ۲ پاروزن دیگر کشورمان به آب خواهند زد.

رویا سلطانی در دیداری جذاب به برنز رسید

در ادامه رقابت‌های پاراقایقرانی بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، رویا سلطانی در رشته کانو کلاس kl2 به آب زد.

سلطانی در رقابت با حریفان خود با یک ثانیه و ۷۵۲ صدم ثانیه اختلاف نسبت به نفر اول از خط پایان عبور کرد و در رده سوم ایستاد و به مدال ارزشمند برنز دست یافت. قایقرانان هندی و چینی به ترتیب مدال طلا و نقره را کسب کردند. 

در ادامه مسابقات امروز، یک پاروزن دیگر کشورمان به آب خواهند زد.

مهرداد مرادی طلایی شد

فینال مسابقه دوی ۱۰۰ متر کلاس T12 صبح امروز در ورزشگاه هوانگ لونگ شهر هانگژو برگزار شد. در این رقابت مهرداد مرادی نماینده کشورمان با ثبت زمان ۱۱.۱۷ ثانیه به مقام قهرمانی رسید و صاحب مدال طلا شد.

حیدری روز گذشته در مرحله مقدماتی زمان ۱۱.۲۷ را ثبت کرده بود. در رقابت امروز یک دونده ویتنامی خطا کرد و از دور مسابقه کنار رفت.

الهام صالحی بانوی طلایی ایران در هانگژو 

در دومین روز از مسابقات پارادوومیدانی در چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی به میزبانی شهر هانگژو ، الهام صالحی و شهلا جدیدی دو بانوی ملی‌پوش پرتاب دیسک ایران در کلاس F54 به میدان رفتند و موفق به کسب یک مدال طلا و یک مقام چهارمی شدند.

در این رقابت الهام صالحی در شش پرتابی که داشت، بهترین عملکردش را در پرتاب ششم و ثبت رکورد ۷.۳۶ متر انجام داد و با کسب عنوان قهرمانی ، مدال طلا را به خود اختصاص داد.

همچنین شهلا حدیدی با رکورد ۶.۲۵ متر در رده چهارم ایستاد و از دست‌یابی به مدال بازماند.

پایان شیرین پارا قایقرانی با طلای ناب اسلام جاهدی

در دومین روز از رقابت های پاراقایقرانی بازی های پارا آسیایی هانگژو امروز سه شنبه اسلام جاهدی در رشته کانو کلاس vl2 به آب زد. جاهدی در رقابت با حریفان خود با زمان ۵۵ ثانیه و ۷۴۹ هزارم ثانیه و فاصله بیش از ۴ ثانیه نسبت به نفر دوم از خط پایان عبور کرد و در رده اول ایستاد و به مدال ارزشمند طلا دست یافت.

قایقرانان تایلند و هند به ترتیب مدال نقره و برنز را کسب کردند.

در نهایت قایقرانان ایران با  ۵ مدال به کار خود در مسابقات پاراقایقرانی هانگژو پایان دادند. امروز هم بهروزی راد به مدال نقره رسید، رویا سلطانی برنز گرفت و اسلام جاهدی طلا گرفت.

صادق بیت‌سیاح نایب قهرمان شد

در ادامه روز دوم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، صبح امروز رقابت پرتاب نیزه کلاس F41 برگزار شد. در این رقابت که هفت ورزشکار حضور داشتند، صادق بیت سیاح ملی‌پوش ایران با رکورد ۴۵.۲۰ متر به مدال نقره دست یافت.

رکورد امروز بیت سیاح بالاتر از رکورد قبلی بازی‌های پاراآسیایی بود، اما به نام او ثبت نشد؛ چرا که ورزشکار چینی با شکستن رکورد آسیا و جهان و بازی‌های پاراآسیایی، حد نصاب جدیدی در این ماده به نام خود ثبت کرد و با ۳.۲۶ متر اختلاف نسبت به بیت سیاح یعنی رکورد ۴۸.۴۶ متر به مدال طلا رسید.

همچنین نماینده کشور ازبکستان با ۴۲.۸۷ متر به مدال برنز دست یافت.

طلای ناب پرستو حبیبی با ثبت دو رکورد جدید

درخشش نمایندگان پارادوومیدانی ایران در روز دوم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، با کسب مدال طلا توسط پرستو حبیبی ادامه یافت. حبیبی که آخرین ورزشکار شرکت کننده در ماده پرتاب «کلاب» کلاس F32/51 بود، در همان پرتاب اول رکورد ۲۲.۸۸ متر را ثبت و قهرمانی اش را قطعی کرد تا یک مدال طلای دیگر در کارنامه کاروان ایران به ثبت برسد. او همچنین موفق شد رکورد آسیا و رکورد بازی‌های پاراآسیایی را نیز جابه‌جا کرده و به نام خود ثبت کند. در این رقابت نمایندگان امارات و هند به مدال‌های نقره و برنز رسیدند.

پوررهنما به فینال پاراتکواندو صعود کرد

در دومین روز از بازی‌های پاراآسیایی مهدی پوررهنما نماینده پاراتکواندو ایران در وزن منفی ۷۰ در دومین مبارزه خود به مصاف حریفی از ازبکستان رفت و با نتیجه ۱۴ بر ۵ پیروز شد و به فینال راه یافت. او پیش از این در اولین دیدار در مصاف با هوسانف اصلبک از ازبکستان با نتیجه ۲۴ بر ۱۲ پیروز شده بود.

در این روز روزا ابراهیمی، سعید صادقیان‌پور و رومینا چمسورکی دیگر نمایندگان پاراتکواندوی ایران هستند که به روی شیاپ چانگ می‌روند. تاکنون روزا ابراهیمی و پوررهنما به فینال راه یافته‌اند. 

محسن بختیار به مدال نقره رسید/ یوسفی مدال برنز را به گردن انداخت

در روز نخست مسابقات پاراوزنه برداری چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی رقابت های دسته ۵۹ کیلوگرم در گروه A برگزار شد که طی آن محسن بختیار و سید یوسف یوسفی به رقابت با هفت حریف خود پرداختند و در پایان مدال های نقره و برنز را از آن ایران کردند. 
در این رقابت محسن بختیار در حرکت اول وزنه ۱۸۴ کیلوگرم و در حرکت دوم وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را مهار کرد اما در حرکت سوم موفق به مهار وزنه ۱۹۵ کیلوگرم نشد و پس از وزنه بردار چین به عنوان دوم و مدال نقره رسید. 
در حرکت سوم وزنه بردار چینی درخواست وزنه ۱۹۷ کیلوگرمی داشت اما موفق به مهار آن نشد و اگر بختیار در حرکت سوم موفق بود مدال طلا را از آن خود می کرد.

سید یوسف یوسفی نیز ابتدا وزنه ۱۷۶ کیلوگرمی را مهار کرد و پس از آن در مهار وزنه ۱۷۸ کیلوگرمی هم موفق شد و با زدن وزنه ۱۸۱ کیلوگرمی در حرکت سوم خود، مدال برنز را بر گردن آویخت.

صعود چهار نماینده پاراتکواندو به فینال

در دومین روز از بازی‌های پاراآسیایی سعید صادقیانپور نماینده پاراتکواندو ایران در وزن منفی ۶۳ کیلوگرم در نیمه نهایی به مصاف نماینده ازبکستان رفت و توانست این بازی با نتیجه ۲۵ بر ۱۳ پیروز شود و به فینال راه یابد. او در دور نخست استراحت داشت و در اولین دیدارش مقابل نماینده کره با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ پیروز شده و به نیمه نهایی رسیده بود.

سعید صادقیان‌پور، مهدی پوررهنما، روزا ابراهیمی و رومینا چمسورکی نمایندگان ایران در این روز هستند که هر چهار نماینده به فینال راه یافتند.

میرشفیعی در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان چهاردهم شد

محمدرضا میرشفیعی، ملی پوش پاراتیراندازی کشورمان در ماده (P1 ) تپانچه بادی ۱۰ متر Sh1 به مصاف حریفانی خود رفت و با ۵۵۱ امتیاز در جایگاه چهاردهم قرار گرفت و از رسیدن به فینال بازماند.

در این ماده ۲۱ نفر از کشورهای چین، هند، سنگاپور، ازبکستان، امارات، هنگ کنگ، تایلند، قزاقستان، چین تایپه، مغولستان، کره جنوبی و ایران رقابت کردند که محمدرضا میرشفیعی با ۵۵۱ امتیاز چهاردهم شد. معصومه خدابخشی هم در رقابت های امروز در ماده تفنگ درازکش ۵۰ متر دهم شد.

صعود سه کماندار کشورمان به نیمه نهایی

در ادامه مسابقات پاراآسیایی هانگژو و در رشته تیراندازی با کمان، کمانداران کشورمان در مرحله حذفی به مصاف رقبای خود رفتند.

علی سینا منشازاده در یک شانزدهم نهایی مسابقات کامپوند به مصاف نماینده هنگ‌کنگ رفت و با نتیجه ۱۴۵ بر ۱۳۳ به پیروزی رسید. وی در یک هشتم نهایی به مصاف نماینده ژاپن رفت و با نتیجه ۱۴۸ بر ۱۳۸ به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف نماینده چین رفت و پس از تساوی ۱۴۴-۱۴۴ در تیر طلایی موفق به شکست این حریف شد و راهی نیمه‌نهایی شد. وی روز جمعه در نیمه نهایی به مصاف کمانداری از اندونزی می‌رود.

هادی نوری در یک هشتم نهایی مسابقات کامپوند به مصاف کمانداری از کره‌جنوبی رفت و با نتیجه ۱۴۳ بر ۱۳۷ به برتری رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف نماینده هند رفت و با نتیجه ۱۴۶ بر ۱۳۷ شکست خورد و از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

محمدرضا عرب عامری در یک هشتم نهایی مسابقات ریکرو به مصاف کمانداری از مغولستان رفت و با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف نماینده ژاپن رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ شکست خورد از صعود به نیمه‌نهایی بازماند.

غلامرضا رحیمی در یک هشتم نهایی مسابقات ریکرو به مصاف کمانداری از هند رفت و با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید. وی در یک چهارم نهایی به مصاف نماینده چین‌تایپه رفت و با نتیجه ۷ بر ۳ به پیروزی رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی روز جمعه در نیمه نهایی به مصاف کمانداری از چین می‌رود.

محمدرضا زندی در ماده W1 و در یک چهارم نهایی با نتیجه ۱۳۶ بر ۱۲۹ به برتری رسید و راهی نیمه‌نهایی شد. وی شنبه و در نیمه نهایی به مصاف کمانداری از چین می‌رود.

بسکتبال بانوان به کسب مدال امیدوار ماند

تیم بسکتبال با ویلچر بانوان کشورمان صبح امروز در چهارمین دیدار خود به مصاف کامبوج رفت. ایران در بازی اول خود لائوس را برد و دو جدال برابر ژاپن و تایلند را واگذار کرد. بدون توجه به نتیجه بازی آخر – که فردا برابر چین مدعی اصلی قهرمانی است – پیروزی در این مسابقه می‌توانست امضای سند صعود ایران به بازی رده بندی و شانس کسب مدال برنز باشد.
ایران با ترکیب پورآت، سعادت، امیری، کهسارپور و حبیبی بازی را آغاز کرد و در نهایت با نتیجه  ۴۷ بر ۴۲ این بازی رابرد تا به مدال امیدوار بماند.

ایزدیار و ضیغمی نژاد به فینال ۲۰۰ متر مختلط انفرادی راه یافتند

شاهین ایزدیار و سینا ضیغمی نژاد از ایران روز سه شنبه در ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادی SM۱۰ بازی های پاراآسیایی هانگژو به فینال راه پیدا کردند.

ایزدیار با ثبت زمان ۲:۳۲.۱۳ به فینال این ماده راه پیدا کرد. ضیغمی نژاد دیگر نماینده ایران در این ماده بود که با ثبت زمان  ۲:۳۴.۶۶ به مرحله پایانی راه یافت.

سه بانوی پاراتیرانداز فینالیست شدند

مسابقات مقدماتی ماده تپانچه بادی ۱۰ متر Sh1 با حضور ۲۲ تیرانداز برگزار شد که در پایان ساره جوانمردی با کسب ۵۶۸.۱۴ امتیاز در جایگاه نخست قرار گرفت. فائزه احمدی و نسرین شاهی هم در رده های پنجم و ششم قرار گرفتند و به فینال راه یافتند.
تیراندازان ازبکستان، چین، کره جنوبی و هند هم به فینال رسیدند. مسابقه فینال این ماده از ساعت ۱۶:۱۵ برگزار خواهد شد. 
در رقابت های صبح امروز پاراتیراندازی معصومه خدابخشی در ماده تفنگ درازکش ۵۰ متر مختلط دهم و محمدرضا میرشفیعی در ماده تپانچه بادی ۱۰ متر دهم شدند.

مدال نقره برای امیر خسروانی در پرش طول/ رکورددار آسیا و جهان، سد راه طلایی شدن نماینده ایران

نوبت بعد از ظهر در روز دوم مسابقات پارادوومیدانی در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو ، با رقابت پرش طول کلاس T12 پیگیری شد؛ جایی که امیر خسروانی ملی‌پوش کشورمان حضور داشت.

خسروانی که در پارالمپیک توکیو به مدال دست یافته بود، در بهترین پرش خود رکورد ۷.۱۹ متر را به ثبت رساند و موفق به کسب مدال نقره و مقام نایب قهرمانی شد.

در این رقابت «دونیار سالیف» قهرمان مسابقات جهانی ۲۰۲۳ پاریس، رکورددار فعلی آسیا و جهان و قهرمان دوره قبل بازی‌های پاراآسیایی در جاکارتا، با حد نصاب ۷.۲۸ متر طلا گرفت و «دایکی ایشیاما» از ژاپن با ۶.۹۶ متر در رده سوم ایستاد.

شکست بانوان گلبالیست در دومین بازی

تیم ملی گلبال بانوان در دومین دیدار خود در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو چین به مصاف تیم چین رفت و با نتیجه ۱۰ بر ۳ برابر این تیم شکست خورد.

تیم بانوان در بازی نخست نیز با نتیجه ۱۱ بر ۲ برابر کره شکست خورده بود. ملی پوشان گلبال بانوان فردا با تایلند دیدار خواهند کرد.

مدال برنز دلیر در پارادوچرخه سواری

محمد دلیر پارادوچرخه سوار کشورمان در تایم تریل انفرادی یک کیلومتر و در کلاس B نابینایان و کم بینایان) با زمان ۱:۰۶.۳۴۳ دقیقه موفق به کسب مدال برنز شد. در این ماده رکابزنان کشورهای چین و مالزی اول و دوم شدند.

امروز همچنین بهروز فرزاد و مهدی محمدی در یک کیلومتر کلاس c۴ تایم تریل انفرادی کلاس B با رقبای خود به رقابت پرداخته و در نهایت جایگاه پنجم و  هشتم را کسب کردند.

دومین برد تیم ملی والیبال نشسته ایران در هانگژو / قزاقستان هم حریف پرافتخارها نشد

تیم ملی والیبال نشسته ایران به عنوان پرافتخارترین تیم این رشته در جهان به دومین برد خود در چهارمین دوره بازی های پارا آسیایی هانگژو دست یافت.

شاگردان هادی رضایی در رویارویی با قزاقستان ست نخست را در ۱۴ دقیقه با نتیجه ی قاطع ۲۵ بر ۱۰ به سود خود تمام کردند. در ست دوم هر چند که قزاقستان در طول بازی دقایقی پیش افتاد اما اندیشه های هادی رضایی همراه با زمان استراحت به موقع، تعویض های موثر و تلاش بازیکنان با پیرپزی ۲۵بر ۲۲ ایران همراه شد.

ایران ست سوم را هم با برتری  ۲۵ بر ۱۸ به پایان رساند تا دومین پیروزی متوالی ایران با برتری سه برصفر. و  ‌کمتر از یک ساعت به ثبت برسد. تیم ملی والیبال نشسته ایران فردا در سومین بازی خود به مصاف کامبوج می‌رود.

طلا و نقره پرتاب نیزه برای نمایندگان ایران/ پیروج قهرمان شد، نیک پرست نایب قهرمان

کاروان پارادوومیدانی ایران با کسب یک طلا و یک نقره در پرتاب نیزه ، به کار خود در روز دوم بازی‌های پاراآسیایی هانگژو پایان داد.

در مسابقه پرتاب نیزه کلاس F13 علی پیروج و سجاد نیک پرست با حریفانی از هند (۲ نفر)، ژاپن و تایلند رقابت کردند که در پایان ، پیروج با رکورد ۶۳.۷۳ متر قهرمان شد و به مدال طلا دست یافت. همچنین نیک پرست با رکورد ۶۲.۹۲ متر صاحب مدال نقره شد و به عنوان نایب قهرمانی رسید.

پیروج و نیک پرست ، آخرین نمایندگان ایران در روز دوم مسابقات رشته پارادوومیدانی بودند.

کسب مدال برنز پاراجودو توسط برچلو

نماینده پاراجودو کشورمان با پیروزی برابر حریف ازبکستانی به مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست یافت. مهدی برچلو نماینده وزن منهای ۷۳ کیلوگرم کلاس J1 کشورمان امروز با پیروزی برابر حریف ازبکستانی خود توانست به مدال برنز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دست باید. 

او امروز در ابتدا مقابل حریف اندونزیایی شکست خورد و وارد جدول شانس مجدد شد. برچلو در ادامه توانست با شکست حریفان نپالی و تاجیکستانی خودش را به رده بندی برساند. 

او در رده بندی با شایستگی توانست حریف ازبک خود را شکست دهد تا دومین برنز پاراجودو ایران را به دست بیاورد.

پاراتنیس روی میز ایران در آستانه کسب دو مدال برنز 

رقابت‌های پاراتنیس روی میز چهارمین دوره بازی‌های پاراآسیایی امروز سه شنبه با رقابت ملی پوشان کشورمان پیگیری شد که طی آن عرفان غلامی و حسن جانفشان در آستانه کسب مدال برنز قرار گرفتند. 

در رقابت‌های امروز حسن جانفشان برابر حریفی از چین تاپیه ۳ بر صفر برنده شد و در صورتی که بتواند مسابقه بعدی خود برابر حریف تایلندی را با پیروزی پشت سر بگذارد مدال برنز خود را قطعی خواهد کرد. همچنین عرفان غلامی در مسابقه امروز خود برابر حریفی از مالزی ۳ بر یک به پیروزی رسید و در صورتی که بتواند حریف هنگ کنگی را شکست دهد او هم مدال برنز خود را قطعی خواهد کرد.  

طلا و نقره تپانچه پاراآسیایی به بانوان ایران رسید

فائزه احمدی در فینال تپانچه ۱۰ متر بازی‌های پاراآسیایی موفق به کسب مدال طلا شد و ساره جوانمردی در همین بخش در رده دوم قرار گرفت و به مدال نقره رسید.

گلبال مردان مقابل عراق به برتری رسید

تیم گلبال مردان ایران موفق شد در دومین دیدار خود در چارچوب بازی‌های پاراآسیایی هانگژو به برتری برسد. ایران در این دیدار موفق شد با نتیجه ۱۰ بر یک  مقابل عراق در گروه B به پیروزی برسد.تیم مردان در بازی نخست مرحله گروهی با نتیجه ۱۳ بر ۸ مقابل ژاپن باخته بود. ملی پوشان کشورمان فردا چهارشنبه در مرحله گروهی با قطر دیدار خواهد کرد.

تیم گلبال بانوان صبح امروز در گروه C با نتیجه ۱۰ بر ۳ مقابل چین شکست خورده بود.

نقره پاراجودو ایران بر گردن غلامی

در دومین روز از رقابت‌های پاراجودو بازی‌های پاراآسیایی هانگژو، نماینده کشورمان در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم کلاس J1 در دیدار فینال مغلوب حریفی از چین شد و به مدال نقره رسید. 

موسی غلامی در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم کلاس J1 پس از استراحت در دور اول، توانست در مرحله یک چهارم نهایی حریف اندونزیایی خود را شکست دهد و به نیمه نهایی برسد.  او در ادامه حریف ازبک خود را با ضربه فنی از پیش رو برداشته و به فینال رسیده بود. 

امروز همچنین‌ مهدی برچلو در وزن منهای ۹۰ کیلوگرم کلاس J1 موفق شد صاحب مدال برنز شود. 

تیم پاراجودو کشورمان در روز گذشته موفق شد یک طلا و یک برنز برای کاروان فرزندان ایران به دست بیاورد.

اولین نقره پاراتکواندو ایران در بازی‌های پاراآسیایی

در دومین روز از بازی‌های پاراآسیایی سعید صادقیانپور نماینده پاراتکواندو ایران در وزن منفی ۶۳ کیلوگرم در فینال به مصاف نماینده مغولستان رفت. او در این مبارزه با نتیجه ۲ بر ۶ شکست خورد و به مدال نقره پاراتکواندو رسید. این اولین مدال نقره پاراتکواندو ایران در تاریخ بازی‌های پاراآسیایی رسید. 

او در دور نخست استراحت داشت و در اولین دیدارش مقابل نماینده کره با نتیجه ۱۶ بر ۱۳ پیروز شده و به نیمه نهایی رسید. صادقیانپور در نیمه نهایی در مصاف با نماینده ازبکستان ۲۵ بر ۱۳ پیروز شد و راهی فینال شد. 

تاریخ‌سازی به سبک دختر پاراتکواندوکار

روزا ابراهیمی نماینده وزن منفی ۵۷ کیلوگرم پاراتکواندو ایران با شکست حریفش در فینال موفق به کسب اولین طلای زنان در بازی‌های پاراآسیایی شد.

در دومین روز از بازی‌های پاراآسیایی روزا ابراهیمی نماینده وزن منفی ۵۷ کیلوگرم در دیدار فینال مقابل کاملیا دوسمالف از قزاقستان با نتیجه ۳۴ بر ۱۵ پیروز شد و به مدال طلا رسید. 

او در دور اول استراحت داشت و در اولین رقابت خود در مصاف با لی یوجی از چین با نتیجه ۹ بر ۸ پیروز شد و به فینال رسید. 

رومینا چمسورکی نقره گرفت

در دومین روز از بازی‌های پاراآسیایی رومینا چمسورکی نماینده وزن منفی ۶۵ کیلوگرم در فینال مقابل یو یینان از چین به روی شیاپ چانگ رفت و با نتیجه ۳ بر ۹ شکست خورد و به مدال نقره رسید‌.

او در دور اول استراحت داشت و بعد در اولین رقابت خود به مصاف فوآفو آویپا از تایلند رفت و در پایان ۵ دقیقه با نتیجه ۹ بر ۹ به تساوی رسید. او در یک دقیقه اضافه با نتیجه ۱۱ بر ۹ پیروز شده و به فینال رسیده بود.

سعید صادقیان‌پور، مهدی پوررهنما، روزا ابراهیمی و رومینا چمسورکی نمایندگان ایران در دومین روز این مسابقات بودند که صاحب دو طلا، دو نقره شدند شدند.

در نخستین روز از این مسابقات مریم عبدالله پور، مهدیه سادات حسینی و نرگس جوادی در پارا تکواندو صاحب مدال برنز شدند.

پیروزی تیم ملی فوتبال نابینایان ایران برابر تایلند 

ملی پوشان فوتبال نابینای ایران که در نخستین دیدار خود برابر ژاپن به تساوی بدون گل رسیده بودند، امروز سه شنبه در دومین دیدار تایلند را  با نتیجه ۲ بر صفر شکست دادند.

مدال نقره پاراوزنه‌برداری برگردن امیر جعفری

در ادامه روز نخست رقابت‌های پاراوزنه برداری چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی عصر امروز سه شنبه مسابقات دسته ۶۵ کیلوگرم برگزار شد و طی آن امیر جعفری به رقابت با ۵ حریف خود پرداخت. 

جعفری که برای رسیدن به مدال طلا رقیب سرسختی از کشور میزبان را پیش رو داشت، در حرکت اول خود وزنه ۱۹۱ کیلوگرم را مهار کرد و در حرکت دوم نیز وزنه ۱۹۳ کیلوگرم را بالای سر برد. او برای حرکت سوم وزنه ۲۰۰ کیلوگرمی را انتخاب کرد و با مهار آن مدال نقره خود را قطعی کرد.

این در حالی بود که وزنه بردار چینی در حرکت اول خود وزنه ۲۰۶ کیلوگرم را مهار و مدال طلای خود را قطعی کرد. وی در حرکت دوم ۲۱۲ و در حرکت سوم ۲۱۸ کیلوگرم را مهار کرد و طلایی شد.

پیش از این محسن بختیار و سیدیوسف یوسفی در رقابت های دسته ۵۹ کیلوگرم به مدال نقره و برنز این رشته در چهارمین دوره بازیهای پاراآسیایی دست پیدا کرده بودند.

جانفشان با غلبه بر حریف تایلندی مدال برنز خود را قطعی کرد
 
در ادامه رقابت‌های تنیس روی میز بازیهای پاراآسیایی هانگژو، حسن جانفشان با نتیجه سه بر صفر برابر حریفی از تایلند به برتری رسید و مدال برنز خود را قطعی کرد.

عرفان غلامی دستش از مدال کوتاه ماند

رقابت‌های تنیس روی میز بازی‌های پاراآسیایی هانگژو در حالی دنبال شد که عرفان غلامی، آخرین نماینده ایران در مرحله گروهی بود. او از ساعت ۱۸/۳۰ دقیقه به مصاف نماینده هنگ کنگ رفت که در پایان با نتیجه سه بر صفر این بازی را واگذار کرد.

با این مسابقه، رقابت‌های انفرادی برای تیم ملی ایران به پایان رسید و از میان نمایندگان ایران در این بخش حسن جانفشان مدالش را قطعی کرد.
تیم ملی پاراتنیس روی میز ایران، در بخش دوبل نیز نماینده دارد.

پیروزی مقتدرانه ایران مقابل مغولستان در والیبال نشسته بانوان / برد ایران در ۴۷ دقیقه

تیم ملی والیبال نشسته بانوان ایران که در بازی اول خود در چهارمین دوره ی بازی های پارا آسیایی هانگژو مقابل کره جنوبی به برتری رسیده بود، در دومین بازی خود، عصر امروز به مصاف مغولستان رفت و در سه ست متوالی حریف را مغلوب کرد.

معصومه زارعی، زینب ملکی، فرزانه حیدری، مهری فلاحی، زهرا نجاتی عارف و فاطمه جهانی ترکیب اولیه ایران در این دیدار بودند.شاگردان لیلا بریانیان در این دیدار، ست اول را در مدت کوتاه ۱۳ دقیقه با برتری قاطع ۲۵_۴ سپری کردند. ست دوم هم برد ۲۵ _ ۱۸ ایران در مدت ۲۰ دقیقه رقم خورد.

ملی پوشان ایران ست سوم را ۲۵_۶  ظرف مدت ۱۴ دقیقه به پیروزی رسیدند و در نهایت برتری ۳ بر صفر ایران در مدت ۴۷ دقیقه در این بازی بدست آمد.

ملی پوشان والیبال نشسته ی بانوان ایران فردا در یک دیدار حساس به مصاف چین، میزبان این دوره از بازی‌ها می‌روند.

نتایج شطرنج در روز دوم؛ ۱۴ برد، ۵ تساوی و ۱۳ شکست در دورهای سوم و چهارم 

شطرنج‌بازان ایران در دورهای سوم و چهارم مقابل حریفان خود قرار گرفتند. در کلاس PI  و در دور سوم فاطمه بیات مقابل نماینده چین پیروز شد، اما در دور چهارم به حریف هندی باخت. 

در کلاس VI-B1 و دور سوم محمدرضا علیزاده به علیرضا قورچی بیگی باخت و هادی مشیرآبادی برابر حریفی از مغولستان به برتری دست یافت. در دور چهارم نیز علیرضا قورچی بیگی مقابل نماینده ویتنام به تساوی رسید و هادی مشیرآبادی به همراه محمدرضا علیزاده به حریفانی از ازبکستان و ویتنام باختند. 

در کلاس VI-B2/B3 و در دور سوم امیر ربی خوراسگانی مقابل نماینده ترکمنستان به تساوی رسید و مجید باقری به همراه حمزه مصلح رشت آبادی به حریفانی از فیلیپین باختند. در دور چهارم نیز امیر ربی خوراسگانی از سد نماینده هند گذشت و مجید باقری به همراه حمزه مصلح همین نتیجه برد را مقابل نمایندگان چین و مغولستان کسب کردند. 

در کلاس PI  مردان و در دور سوم، امیر کچیان حریفی از تایلند را شکست داد، مجید کاظمیان مقابل شطرنج باز قزاقستانی به تساوی رسید و امید ذاکری به نماینده مغولستان باخت. همچنین در دور چهارم امیر کچیان مقابل نماینده قزاقستان مساوی کرد، ابوالفضل کاظمیان و امید ذاکری مقابل حریفانی از قرقیزستان و بنگلادش پیروز شدند. 

در کلاس  VI-B1و در دور سوم، ملیحه صفایی حریف اهل ویتنام را مغلوب کرد، سمیرا آقایی نماینده اندونزی را از پیش‌رو برداشت و لیلا زارع زاده برابر نماینده هند به تساوی بسنده کرد. همچنین در دور چهارم ملیحه صفایی و لیلا زارع زاده از سد نمایندگان اندونزی و هند گذشتند و سمیرا آقایی به حریفی از ویتنام باخت. 

در کلاس VI-B2/B3 و در دور سوم، عاطفه نقوی نماینده اندونزی را شکست داد، فاطمه رحیمی به همراه مریم رحیم زاده به شطرنج بازانی از اندونزی باختند. در دور چهارم نیز عاطفه نقوی، مریم رحیم زاده و فاطمه حریفی به ترتیب مقابل نمایندگان اندونزی، ویتنام و ویتنام شکست خوردند.

ضیغمی نژاد و ایزدیار نقره و برنز گرفتند

 سینا ضیغمی نژاد و شاهین ایزدیار روز سه شنبه به ترتیب به مدال‌های نقره و برنز چهارمین دوره بازی های پاراآسیایی هانگژو دست پیدا کردند.
نمایندگان ایران با دیگر حریفان خود در ماده ۲۰۰ متر مختلط انفرادی SM۱۰ به رقابت پرداختند و در پایان با کسب مدال های نقره و برنز به کار خود پایان دادند. ضیغمی نژاد با ثبت زمان ۲:۲۴.۲۴ دقیقه دوم شد و ایزدیار با ۲:۲۵.۹۴ در جایگاه سوم ایستاد.

پیروزی تیم بسکتبال با ویلچر ایران مقابل فیلیپین

تیم ملی بسکتبال با ویلچر ایران امروز در بازی‌های پاراآسیایی مقابل تیم فلیپین قرار گرفت که در پایان با نتیجه ۹۰ بر ۳۲ به پیروزی رسید.

شناگری که اول طلایی بود، بعد برنزی شد!

در فینال شنای ۱۰۰ متر پروانه کلاس S12 بازی های پاراآسیایی محمدحسین کریمی با زمان ۱:۰۱٫۴۷ دقیقه به مقام سوم رسید و برنز گرفت. در ابتدا داوران کریمی را به عنوان قهرمان معرفی کرده بودند که بعدا اصلاح شد و او در جایگاه سوم ایستاد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 8 =

دکمه بازگشت به بالا