اخبار ورزشیسایر اخبار

بازگشایی پیست شمشک بدون مجوز، بدون استاندارد/ تخلف پشت تخلف!

با وجود عدم صدور مجوز برای بازگشایی پیست شمشک، مشخص نیست این پیست چطور باز شده است.

به گزارش  پایگاه خبری پیشرو اسپرت و به نقل از خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، با آغاز بارش برف در ارتفاعات، پیست‌های کشورمان شاهد حضور هزاران علاقمند هستند اما در این بین نکته‌ای که حائز اهمیت است اینکه این پیست‌ها استاندارد هستند یا خیر و آیا در بازگشایی این پیست‌ها حفظ جان مردم در نظر گرفته شده است؟

نیمه اول بهمن‌ماه بود که خبر فوت پرسنل زحمتکش راهداری در حال برف روبی مسیر شمشک به دیزین جریان‌ساز شد و با وجود این اتفاقات ناگوار هنوز شاهد باز شدن پیست‌هایی هستیم که مجوز سازمان استانداردسازی را ندارند.

پیست شمشک یکی از این پیست‌هاست که چند روز پیش بدون اینکه مجوزی از فدراسیون اسکی و سازمان استانداردسازی داشته باشد، باز شد؛ پیستی که شنیده شده ۹ مورد بحرانی دارد و کارشناسان مجوزی برای باز شدن این پیست نداده‌اند.

چند وقت پیش برخی از اهالی شمشک با تجمع در دفتر شرکت توسعه و تجهیز خواستار بازگشایی این پیست شدند و جالب اینکه این درخواست با ورود شورای شهر به ماجرا به جاهای عجیب تری کشیده شده است.

جریان از این قرار است که این پیست از کارشناسان خواسته تا ضمن بازدید مجوز را صادر کنند. کارشناس اولی که قرار بود از پیست شمشک بازدید کند از مسئولان مجوز استانداردسازی را خواسته اما وقتی متوجه شد پیست مجوز ندارد، اصلا بازدیدی انجام نداد.

کارشناس دوم هم ضمن بازدید از پیست در گزارشی اعلام کرد مجوزی برای بازگشایی صادر نخواهد شد اما حالا شاهد هستیم پیست شمشک بدون این مجوزها و بدون اینکه مرجعی ورود کند، باز شده است.

پیست شمشک زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی است که مشخص نیست با چه مجوزی و چگونه به شهرداری شمشک واگذار شده و قسمت جالب ماجرا اینجاست که این پیست توسط شهرداری به یک شرکت تعاونی بدون برگزاری مزایده واگذار شده است. حالا اینکه در این بین چه معاملاتی صورت گرفته و این پیست‌ها با چه مبلغی واگذار شده، مشخص نیست اما نکته اینجاست چگونه اموال دولتی بدون برگزاری مزایده واگذار می‌شوند؟ بدتر از آن اینکه چطور محل مورد اجاره توسط مستاجر دوباره به شخص سومی اجاره داده می شود؟ مشخص نیست چرا شرکت توسعه در باز شدن غیرقانونی شمشک ورود نمی‌کند؟

موارد بحرانی پیست شمشک به اندازه‌ای است که جان خیلی از هموطنان در خطر است، آیا مسئولان با باز کردن این پیست به عواقب کار فکر کرده‌اند؟

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 8 =

دکمه بازگشت به بالا