اخبار ورزشیفوتبال جهان

بارسلونا، منچسترسیتی و بایرن مونیخ، بهترین تیم های فوتبال مالکانه اروپا

تیم های فوتبال بارسلونا اسپانیا، منچسترسیتی انگلیس و بایرن مونیخ آلمان به عنوان بهترین تیم های فصل جاری اروپا از نظر تعداد پاس در فصل جاری انتخاب شدند.

به گزارش پیشرو اسپرت، در رقابت های فصل جاری فوتبال باشگاهی قاره سبز، تیم های زیادی سعی در رد و بدل کردن زیاد پاس در مسابقات و اجرای فوتبال مالکانه کردند.

طبق فهرستی که سایت ترانسفرمارکت منتشر کرد، بهترین تیم قاره سبز از نظر دادن پاس در بازی، بارسلونا بوده است.

بازیکنان این تیم در هر مسابقه به طور متوسط ۶۸۴ پاس به یکدیگر داده اند. کاتالان ها در حالی به این حد نصاب جالب رسیدند که با تغییرات کادر مربیگری مواجه شدند. آنها فصل را با ارنستو والورده آغاز کردند اما وقتی که عملکرد این مربی از نظر کسب نتیجه، مورد پسند مدیریت باشگاه نبود، از کار برکنار شد و به جایش کیکه ستین زمام امور را در اختیار گرفت.

دومین تیم اروپایی که صاحب بیشترین رکورد تعداد پاس در بازی بوده، منچسترسیتی است. تیمی که توسط پپ گواردیولا، مربی معروف اسپانیایی هدایت می شود و سعی در اجرای تیکی تاکا دارد. بازیکنان این تیم به طور میانگین  ۶۷۶ پاس به یکدیگر درمسابقه می دهند.

گواردیولا در بایرن مونیخ و بارسلونا، ۲ تیم سابقش هم اصرار زیادی بر حفظ توپ با رد و بدل کردن پاس داشت و همین رویه را در مدت ۴ سال حضورش در تیم منچستری را دنبال کرده است.

اما بایرن مونیخ، تیم بزرگ آلمان و بوندس لیگا، صاحب رده سوم از این منظر است. این تیم پرسابقه نیز فصل را با نیکو کواچ شروع کرد و دچار بحران شد. با این حال در ادامه فصل ، از کار برکنار شد و به جایش، هانس دیتر فلیک زمام امور را در دست گرفت و با قدرت توانست روزهای خوش را بازگرداند و با اجرای فوتبال مالکانه، توجه عامه را به خود جلب کند. تیم ژرمنی در هر بازی، بازیکنانش ۶۷۳ پاس به یکدیگر به طور متوسط داده اند.

پاری سن ژرمن، تیم متمول فرانسه در این فهرست در رده چهارم جای گرفته است. این تیم پرستاره که توسط توماس توخل آلمانی هدایت می شود، به طور متوسط هر بازی رکورد ۶۶۰ پاس بین بازیکنان را ثبت کرده است.

بورسیا دورتموند تیم دیگر بوندس لیگا نیز صاحب رده پنجم این جدول است. زنبورها با تکیه به فوتبال مالکانه، توانستند نتایج خوبی بگیرند و جایگاه قابل توجهی نیز تا قبل از تعلیق مسابقات برای خود در بوندس لیگا فراهم کنند. بازیکنان این تیم بطور متوسط  در هر بازی ۶۵۹ پاس به یکدیگر داده اند.

لیورپول، صدرنشین لیگ برتر انگلیس و تیم قهرمان فصل گذشته اروپا تحت هدایت یورگن کلوپ آلمانی، نیز اصرار بر فوتبال مالکانه داشته است. این تیم به طور میانگین در هر بازی ستاره هایش ۶۶۲ پاس به هم داده اند و در فهرست بهترین تیم های پاس دهنده قاره سبز، صاحب رده ششم شده است.

در رده هفتم بایرلورکوزن، تیم مطرح بوندس لیگا آلمان با رد و بدل کردن حداقل ۶۱۸ پاس در هر بازی، صاحب رتبه هفتم این جدول است. این اتفاق در سایه زحمات پتر بوش، سرمربی تیم و بازیکنان رخ داده است.

آ.زد آلکمار هلند نیز بازیکنانش با رد و بدل کردن حداقل  ۶۰۶ پاس  در زمین خوش درخشیده اند. آنها با اتکا به فوتبال هجومی و مالکانه در مسابقات اردی ویزه عالی کار کردند  و اکنون در رده هشتم این فهرست هستند.

آژاکس آمستردام، دیگر تیم هلندی نیز با ثبت حد نصاب حداقل ۶۰۵ پاس در بازی، صاحب رتبه نهم شده است.

تیم دهم این جدول چلسی انگلیس است که بازیکنانش در هر بازی به طور میانگین ۶۰۲ پاس به هم داده اند. همین آمار نشان می دهد فوتبال لمپارد متاثر از بازی مالکانه است.

حسین شیرازی مقدم

حسین شیرازی مقدم فعالیت رسانه ای خود را از سال 1389 و با مدیریت روابط عمومی در هیأت های ورزشی پهلوانی،رزمی،اسکواش، بیلیارد ، بیماران خاص و همچنین عضویت در مجامع خبری و رسانه ای آغاز کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 4 =

دکمه بازگشت به بالا